Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik te maken met een battery drain van mijn Nexus 5x (een maand oud). Nadat ik wakker werd bleek direct dat mijn telefoon erg warm was en van de accu was ook niet meer veel van over. De telefoon draaide toen op Android 6.0. Tijdens de ontlading is de telefoon niet gebruikt en heeft ook niet aan de stekker gezeten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wikV3R9.jpg

Omdat een update naar Android 7.0 mogelijk kon helpen heb ik dat gedaan maar helaas. Opladen heeft ook geen zin meer als de telefoon aan staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NoGgZi0.jpg

Wat is het beste dat ik kan doen? Een factory reset? (deze telefoon draait al sinds aankoop de stock rom maar ik heb ervaring met (custom) roms flashen op mijn oudere telefoon).

Wat ik al geprobeerd heb:
- Wipe cache partition (zowel op 6.0 als 7.0)
- Updaten naar Android 7.0
- Locatie uit (en locatie op basis van wifi)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 22:26 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-09-2016 17:13)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Zou er niet verder mee rommelen, zeker niet met custom roms en mooi een garantieverzoek indienen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05
Indien er een enorme drain is, dan zijn er 3 dingen die ik altijd probeer. Ten eerste: zet de telefoon een paar minuten in Airplane Mode. Helpt dit niet, dan reboot de telefoon dan eens. Helpt ook dit niet, kijk dan eens of er apps zijn die je recentelijk geïnstalleerd hebt en uninstall deze.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:26:
Indien er een enorme drain is, dan zijn er 3 dingen die ik altijd probeer. Ten eerste: zet de telefoon een paar minuten in Airplane Mode. Helpt dit niet, dan reboot de telefoon dan eens. Helpt ook dit niet, kijk dan eens of er apps zijn die je recentelijk geïnstalleerd hebt en uninstall deze.
Allereerst bedankt voor jouw reactie.
Airplane mode zal ik proberen. Reboot heb ik al geprobeerd zonder succes en er is de avond van te voren 1 app geïnstalleerd (Discord) maar die is ook direct weer verwijderd.

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wat voor oplader en kabel gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
123lodewijk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:36:
Wat voor oplader en kabel gebruik je?
De meegeleverde officiële USB-C kabel.

Ik heb de telefoon 15 minuten in Airplane modus + aan stekker gezet. Helaas 0% in acculading omhoog. Als de telefoon helemaal uit staat laad hij wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 22:49 ]

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
https://www.orduh.com/fix...attery-drain-overheating/
Probeer eens wat dingen van deze site

[ Voor 83% gewijzigd door 123lodewijk op 01-09-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: de telefoon laad nu helemaal niet meer op. Zowel als hij aan als uit staat. Batterij percentage is zo rond de 50%.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Zou er niet verder mee rommelen, zeker niet met custom roms en mooi een garantieverzoek indienen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1