Nu laat ik mijn verhaal beginnen met een inleiding. Ik heb een al wat gedateerd systeem wat ik van plan was incrementeel te upgraden. 2 jaar geleden heb ik een Corsair 750RM PSU gehaald, dit omdat ik veel vertrouwen had in het Corsair merk en een PSU met gold rating mij ook vertrouwen had gegeven dat deze PSU ook van kwaliteit was. Helaas is hij binnen 2 jaar tijd kapot gegaan wegens een productie defect (hij valt uit door oververhitting) en Corsair weigert RMA. Hierdoor is mijn vertrouwen in Corsair nogal geschaad en ben ik niet zo geneigd opnieuw een PSU van Corsair te halen. Het is echter wel van noodzaak dat ik zo snel mogelijk een vervanging vindt.
Als ik dan toch bezig ben wil ik mij langzaam gaan voorbereiden om de komst van Zen door alvast wat componenten te gaan swappen (zodat de kosten van een nieuw systeem niet in 1x komen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik voldoe aan vrijwel alle use cases, ik speel games van Warhammer Total War, tot League of Legends en CS:GO. Ik doe aan (lichte) video bewerking en 3D modelering en kijk ook wel films enzo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit geen upper limit maar dat betekent niet dat ik bij voorbaat niet geef om het bedrag. Ik blijf een Nederlander en zal altijd op zoek gaan naar de beste prijs kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Dit is mijn huidige setup:
De Opslag kan wel mee maar op de langere termijn zullen mijn moederbord en CPU plaats moeten gaan maken voor een Zen CPU met bijbehorend moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoe dan ook een nieuwe PSU, ben ook van plan een nieuwe AMD Radeon RX480 kaart te halen om het systeem wat vooruit te trekken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals al genoemd ligt de prioriteit hier op het halen van een nieuwe PSU,
daarnaast zal ik mijn video kaart willen gaan swappen voor een RX480 model (niet zeker of ik er nu voordeel aan doe om gewoon stock te halen)
Ook wil ik kijken naar de mogelijkheid voor een nieuwe kast om mijn huidige setup in te transplanteren, hierbij wel rekening houdend met de op korte termijn vervanging van mijn moederbord. Voorkeur bij de kast ligt bij kleuren schema (aansluitend op AMD) en cable management.
Als ik dan toch bezig ben wil ik mij langzaam gaan voorbereiden om de komst van Zen door alvast wat componenten te gaan swappen (zodat de kosten van een nieuw systeem niet in 1x komen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik voldoe aan vrijwel alle use cases, ik speel games van Warhammer Total War, tot League of Legends en CS:GO. Ik doe aan (lichte) video bewerking en 3D modelering en kijk ook wel films enzo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit geen upper limit maar dat betekent niet dat ik bij voorbaat niet geef om het bedrag. Ik blijf een Nederlander en zal altijd op zoek gaan naar de beste prijs kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Dit is mijn huidige setup:
Moederbord | GA-790XTA-UD4 |
CPU | AMD Phenom II X4 955 @3.20 GHz |
CPU Koeler | Scythe Mugen 4 PCGH Edition |
Geheugen | 2x G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL (dat zijn 4 sticks samen) |
Video Kaart | AMD Radeon HD5700 Series |
Opslag | Crucial M500 2,5" 240GB |
Opslag | Maxtor DiamondMax 21 STM3500630AS, 500GB |
Opslag | Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB |
De Opslag kan wel mee maar op de langere termijn zullen mijn moederbord en CPU plaats moeten gaan maken voor een Zen CPU met bijbehorend moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoe dan ook een nieuwe PSU, ben ook van plan een nieuwe AMD Radeon RX480 kaart te halen om het systeem wat vooruit te trekken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals al genoemd ligt de prioriteit hier op het halen van een nieuwe PSU,
daarnaast zal ik mijn video kaart willen gaan swappen voor een RX480 model (niet zeker of ik er nu voordeel aan doe om gewoon stock te halen)
Ook wil ik kijken naar de mogelijkheid voor een nieuwe kast om mijn huidige setup in te transplanteren, hierbij wel rekening houdend met de op korte termijn vervanging van mijn moederbord. Voorkeur bij de kast ligt bij kleuren schema (aansluitend op AMD) en cable management.