Toon posts:

RegSvr32: "The specified module could not be found."

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opschonen van een laptop. Deze is van een kennis, en ik heb geen idee wat er allemaal mee is uitgespookt. Ik heb Malwarebytes, Panda Antivirus en Hitman Pro behoorlijk wat troep weggegooid. Hitman Pro vond de meeste ellende en heeft dit verwijderd.

Er zat een of ander raar programmaatje in de computer wat mozCuda heette. Google kon mij ook niet vertellen wat het precies was, behalve dat het schadelijke rommel was. HitmanPro heeft het verwijderd en Windows liep meteen vlotter. Is iemand al eerder deze rommel tegengekomen en weet wat het is?

Bij het rebooten stuitte ik op een nieuw probleem. Als het bureaublad net geladen is, verschijnt er een melding van RegSvr32 dat een bepaalde module niet geladen kan worden. Zie http://imgur.com/ZCxeUeR voor de error. Ik heb wat gezocht en hier en daar wat geprobeerd maar het is me nog niet gelukt dit te verhelpen. Hoe zorg ik ervoor dat deze melding niet meer verschijnt?

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
code:
1
regsvr32 -u mozCuda.dll

Maar beter is om gewoon een schone installatie van een OS er op te zetten (Windows, GNU/Linux, etc. etc.)

[ Voor 59% gewijzigd door DJMaze op 01-09-2016 21:26 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:25:
code:
1
regsvr32 -u mozCuda.dll

Maar beter is om gewoon een schone installatie van een OS er op te zetten (Windows, GNU/Linux, etc. etc.)
Een nieuwe versie gaat lastig worden. Er staan namelijk programma's op die niet verloren moeten gaan. Ik heb het commando geprobeerd maar dit gaf een iets andere error. Ik heb geprobeerd het met een hoofdletter te schrijven en zonder, maar hij vindt het niet. http://imgur.com/a/1pgY5

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je het succesvol de malware verwijderd; alleen is er nog een klein spoortje achtergebleven.
Ergens in de startup van Windows wordt nog geprobeerd de malware opnieuw te registreren.
Gelukkig lukt dat niet omdat de malware verwijderd is.

Van de foutmelding kun je afkomen door met bijv autoruns te scannen wat er allemaal in de startup fase van windows gebeurt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke Windows versie?
Misschien staat hij in uitvoeren -> msconfig

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:36:
Er staan namelijk programma's op die niet verloren moeten gaan.
En wat als de harde schijf stuk gaat?
Je praat hier immers over een laptop en als hij ouder is dan 3 jaar neemt het risico exponentieel toe, laat staan als je hem laat vallen.

Je moet toch echt even een backup strategie verzinnen!

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1