Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik dacht dat er wat was weggevallen.Bor schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:56:
Ik vind de titel van het artikel over breedband in Groningen onduidelijk en aan de reacties te zien zijn er meer mensen waarbij de titel vragen oproept.
"Provincie Groningen wil providers overhalen snel internet aan te leggen met pot".
nieuws: Provincie Groningen wil providers overhalen snel internet aan te legg...
Pot? Als in pot met geld? Wiet? POTS (plain old telephone system) waarbij een letter vergeten is?
Misschien is het goed te titel wat duidelijker te maken.
Inderdaad, niet echt een duidelijke titel.
Wat een verwarrende titel. Je kunt zelf natuurlijk inschatten wat het moet zijn, maar het wordt er niet duidelijker op. Het is nu namelijk verandert in "met geld". Door de verschillende zinsdelen in een ongelukkige volgorde te zetten, lijkt het nu echter alsof er internet aangelegd wordt met geld, ipv met koper of glasvezel.
De titel: "Provincie Groningen wil providers overhalen snel internet aan te leggen met geld", zou m.i. beter zijn: "Provincie Groningen wil met geld providers overhalen snel internet aan te leggen" of "Provincie Groningen wil providers met geld overhalen snel internet aan te leggen" In het laatste geval zou het nog kunnen gaan om "providers met geld" i.p.v. geld voor de providers.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
De titel: "Provincie Groningen wil providers overhalen snel internet aan te leggen met geld", zou m.i. beter zijn: "Provincie Groningen wil met geld providers overhalen snel internet aan te leggen" of "Provincie Groningen wil providers met geld overhalen snel internet aan te leggen" In het laatste geval zou het nog kunnen gaan om "providers met geld" i.p.v. geld voor de providers.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik wou er ook wat over gaan zeggen, mooi dat er al een topic is 
Wat Jorgen zegt "Provincie Groningen wil met geld providers overhalen snel internet aan te leggen", vind ik een goede suggestie. Je moet hem nu ff twee keer lezen, het is nu net alsof de internetproviders "met geld" snel internet aan moeten gaan leggen. Dat is nogal logisch, want het kost altijd geld om dat te doen. (Of je moet het interpreteren dat ze met briefjes van tien een netwerkkabel gaan leggen; maar dat lijkt me natuurlijk stug
) Dat Groningen de providers "met geld" wil overhalen om dat te gaan doen: dat is ff andere koek.
Wat Jorgen zegt "Provincie Groningen wil met geld providers overhalen snel internet aan te leggen", vind ik een goede suggestie. Je moet hem nu ff twee keer lezen, het is nu net alsof de internetproviders "met geld" snel internet aan moeten gaan leggen. Dat is nogal logisch, want het kost altijd geld om dat te doen. (Of je moet het interpreteren dat ze met briefjes van tien een netwerkkabel gaan leggen; maar dat lijkt me natuurlijk stug
[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 01-09-2016 23:38 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het is inmiddels aangepast. Dank voor de feedback