Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van je PC een Wifi access point maken zonder Wificard??

Pagina: 1
Acties:

• Sakray
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Hey Tweakeraars ik zit met een probleempje en heb ook echt 0 verstand van netwerken en hoopte dat jullie me kunnen helpen met dit probleem:

Somehow mijn 3DS connect niet aan onze Wifi Router heb hier al handevol aan tutorials voor gekeken en geprobeerd maar niks werkte. Plus haalt deze router nauwelijks mijn kamer dus dat is al vervelend ivm slechte verbindinge/disconnects heletijd.

Nu las ik ergens dat mensen van hun PC een Wifi-Hotspot kunnen maken met limited range zodat je toch met je aparatuur (3DS in dit geval) op internet kan. Nu wil ik alleen graag weten hoe en wat ik moet doen voor zoiets?

Na menig artikellen gelezen te hebben gaat t allemaal om PCs die een wireless card ingebouw hebben DAT HEB IK DUS NIET :( Maar volgens mij bestaan er dus ook apaaraatjes die je kan aansluiten op je PC die wireless verbingen alsnog kunne toestaan en hier zit ik dus vast.

Hoe heten zulke apparaten en wat moet je precies doen als je er eenmaal een ingeplugged hebt?

Ik hoop dat jullie me beetje kunnen inlichten
Groetjes,
Wes

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo'n apparaat heet een USB wifi adapter/stick/dongle.

Zie hier voor een lijstje met allemaal van dat soort dingen: https://tweakers.net/cate...pKRsYElXCxaydLYUCm2trYWAA

[ Voor 69% gewijzigd door spone op 01-09-2016 20:53 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Is het niet handiger even bij de buren of vrienden de wifi te gebruiken voor de 3ds?
Als dat werkt een vergelijkbare router kopen als zij hebben en die op je kamer plaatsen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 20:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De enige manier om een vaste PC op een wifi netwerk aan te sluiten is toch echt dmv een wireless interface. Dat kan een insteekkaart zijn of een USB dongle, of desnoods een kastje wat je op een bedrade ethernetport aansluit welke deze zelf omzet naar wifi.
Linksom of rechtsom : je hebt een stuk hardware nodig : https://tweakers.net/cate...OkpGxgSVcLFrJ0thQKba2thYA

Tijd voor een nieuwe sig..

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Sakray schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:51:
Somehow mijn 3DS connect niet aan onze Wifi Router heb hier al handevol aan tutorials voor gekeken en geprobeerd maar niks werkte.
Zie je de router uberhaupt?

Wat voor model? Welk kanaal heb je ingesteld op je router? 802.11n-only ingesteld toevallig?

Ik vermoed dat laatste. Volgens de supportpagina van Nintendo praat de 3DS enkel 802.11g, dus dan zul je de router even op 802.11 mixed mode moeten zetten.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Wifi USB Stick Dongle
Goedkope oplossing denk ik toch?

Verwijderd

Kan je niet je telefoon als hotspot even instellen? Als het alleen om een update ofzo gaat werkt dat vast.

• Sakray
spone schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:52:
Zo'n apparaat heet een USB wifi adapter/stick/dongle.

Zie hier voor een lijstje met allemaal van dat soort dingen: https://tweakers.net/cate...pKRsYElXCxaydLYUCm2trYWAA
En maakt het eigelijk uit welke soort 'dongle' ik pak om over wifi te kunnen gamen op 3DS/iPad?
Koffie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:58:
De enige manier om een vaste PC op een wifi netwerk aan te sluiten is toch echt dmv een wireless interface. Dat kan een insteekkaart zijn of een USB dongle, of desnoods een kastje wat je op een bedrade ethernetport aansluit welke deze zelf omzet naar wifi.
Linksom of rechtsom : je hebt een stuk hardware nodig : https://tweakers.net/cate...OkpGxgSVcLFrJ0thQKba2thYA
Ja zon dingetje bedoelde ik dus maar vroeg me dus af of het een impact heeft welke ik nou precies haal? En als ik zoiets aansluit op mijn PC die gewoon via Ethernet is aangesloten krijg ik dan Wifi in de buurt van mijn PC? En kunne andere mense er ook op gaan?
Thralas schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:11:
[...]

Zie je de router uberhaupt?

Wat voor model? Welk kanaal heb je ingesteld op je router? 802.11n-only ingesteld toevallig?

Ik vermoed dat laatste. Volgens de supportpagina van Nintendo praat de 3DS enkel 802.11g, dus dan zul je de router even op 802.11 mixed mode moeten zetten.
Oei hier heb ik echt geen verstand van ik zou echt niet weten waarop die ingesteld staat en hoe ik dat zou kunnen verandere. Moet ik ook een speciale dongle/wifiadapter zoeke die deze kanaal ook hebben dat je weet?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Vertel tenminste eens welk model router je hebt, dan kunnen we vast wel uitleggen welke settings je moet checken.

Een extra USB-adapter kopen om dit werkend te krijgen is echt de meest onhandige oplossing imo. - daar komt nog meer configuratie bij kijken - ook die zul je dan mogelijk in 802.11g mode moeten zetten en om de zaken nog wat lastiger te maken, ik durf er m'n hand niet voor in het vuur te steken dat iedere wireless adapter onder Windows uberhaupt een access point kan opzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 02-09-2016 10:02 ]

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Met hierboven: 3DS werkt alleen op oudere wifi-technologie 802.11g

Mogelijk heb je in de router instellingen ondersteuning voor die oudere technologie uitgeschakeld.
Welke router heb je?

Als je dan toch aan de slag wilt met een dongle, heb je eventueel ook nog mogelijkheid om een android toestel in te stellen als access point via usb. Hiervoor moet echter je android toestel geroot zijn.

Gezien je (no offence) gebrek aan technische kennis, denk ik dat je het verste komt (en het goedkoopste uit bent) met je routerinstellingen nakijken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Ik denk eerder dat je geholpen bent met een extra wireless router op je kamer die je puur voor eigen gebruik insteld,

Hierop kun je de kabel aansluiten die binnenkomt op je kamer, doorlussen naar je pc, en je hebt meteen een toegangspunt welke je insteld op G- modus (dus geschikt voor je ds)

Usb sticks erzo maken de situatie alleen maar moeilijker dan het moet / hoeft te zijn

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

amx schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:26:
Met hierboven: 3DS werkt alleen op oudere wifi-technologie 802.11g

Mogelijk heb je in de router instellingen ondersteuning voor die oudere technologie uitgeschakeld.
Welke router heb je?

Als je dan toch aan de slag wilt met een dongle, heb je eventueel ook nog mogelijkheid om een android toestel in te stellen als access point via usb. Hiervoor moet echter je android toestel geroot zijn.

Gezien je (no offence) gebrek aan technische kennis, denk ik dat je het verste komt (en het goedkoopste uit bent) met je routerinstellingen nakijken.
Dit is het probleem. Kwestie van een aparte accesspoint voor de 3DS. Makkelijkste is denk ik simpelweg https://azerty.nl/0-3753-...n-aansluitbaar-aan-m.html

1. Je stopt de ene powerline adapter (degene zonder wifi ;)) naast je bestaande router van je provider in het stopcontact
2. Je stopt de andere powerline adapter (met wifi) op een plek in huis waar je wifi wilt hebben
3. Daarna handleiding even lezen voor de correcte configuratie (of standaard configuratie accepteren)
4. 3DS verbinden met het nieuwe wifi-netwerk en game on :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sakray
Dus als ik nu zon wifi adapter zou halen zou hij het nog steeds niet doen dan? Ik had opgezocht over die kanelen en een vriend van me heeft zon apparaatje met de juiste 2.4ghz en 802.11g en b die morgen langs komt dus kan ik het iig ff testen.

Verder mijn router weet ik zo snel ff niet van ziggo iig zon ding maar we hebbe een losse wifi router ook. Weet wel dat je met een adres zoals 192.168.1 in de router kan komen heb alleen het password niet op het login scherm staat wel dat de password onderop de wifi router hoort te staan als ik daar in ben gelogged kan ik dan de settings verandere ook naar de juiste kanelen??

Probleem blijft echter wel dat ik nauwelijks connectie heb vanuit mijn kamer op wifi ;c

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Grote kans dat het met een usb stick wifi adapter in je PC wel gaat werken. Je geeft al aan dat je nauwelijk bereik hebt met WiFi in je kamer van andere apparaten. De nintendo 3ds heeft nou niet de allerbeste wifi adapter dus de kans is groot dat die het netwerk niet eens kan zien nu. Dat los je echter prima op met een usb stick in je pc.

Enige nadeel is dat je dan wel je pc aan moet laten staan als je internet op de 3DS wilt. Wil je dat niet, dan moet je een accespoint plaatsen welke je bedraad aansluit op de router. Ik begrijp dat je PC nu ook bedraad is aangesloten? dan zou je bijvoorbeeld het accespoint van ziggo kunnen nemen voor 59 euro welke je dan tussen de huidige kabel in je pc en je pc plaatst ( kabel uit pc in accespoint en kabel van accespoint naar pc) Je pc is dan nog steeds bedraad en je hebt een sterk draadloosnetwerk op je kamer waarvan je 3DS gebruik kan maken.

Kortom, 2 opties,
optie 1: USB wifi stickje is goedkoper maar dan moet de PC aanstaan voor internet op je 3DS
optie 2: accespoint, duurder, maar PC is niet nodig voor internet op je 3DS.

• Sakray
Zon accespoint tusse je PC klinkt ook wel aangenaam idd werkt het dan ook als je PC uit staat?? Verders is het niet een heel groot probleem want me PC staat vrijwel de hele dag aan.

Maar vriend van me had me vandaag een stick gegeven de TP-Link TL-WN823N die de frequenties van de 3DS aan zou moeten kunnen. Stick in PC gedaan drivers geinstalleerd toen een tutorial bekeken hoe je van zon stick een access point maakt. Dus bij Network Connections me normale internet met de stickwifi een bridge gemaakt en bij Sharing Center dan een ad hoc network gemaakt.

Nu ging ik dit testen op mijn iPad en het werkte perfect! Volledige bereik en super snelle wifi. Alleen nu probeerde ik met mijn 3DS te connecten op dit ad hoc network hij zag hem wel staan maar bij het testen voor verbinding deed hij het dus alsnog niet wat een beetje spijtig is. Vreemd dat het op de ipad wel gewoon werkt en de 3DS weer moeilijk doet en volgens de website van deze stick kan hij '802.11b, 802.11g, 802.11n' aan en de 3DS werkt op b en g dus snap niet helemaal waarom dit nou niet werkt maybe een van jullie een idee hierover?

So close maar nog net niet :(

EDIT: Net ff via de telefoon met een hotspot app geprobeerd en dat werkt wel meteen :/ maar dat kost natuurlijk data van je phone en dat zie ik niet zo zitten vaag dat hij dit wel meteen pakt maar de wifi adapter niet mischien moet ik wat instellingen ergens veranderen? iPad doet het wel gewoon namelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Sakray op 03-09-2016 17:19 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Misschien maak de ipad via "N" een verbinding

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1