24" 144Hz monitor voor max EUR 300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PTXgamer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04-2020
Mijn vraag
Ik heb 2 schermen gevonden die beide aan mijn eisen voldoen, alleen ik weet niet welke ik moet nemen want de een is van aoc en heb ik geen ervaring mee (ook qua kleuren enzo niet) en asus weet ik dat dat een goed merk is (verder ook nog niet gebruikt) dus ik weet niet zo goed welk scherm ik moet nemen, dus wat zouden jullie mij adviseren?

een must is 144 hz en 1-3ms en 24 inch en niet meer dan 300 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
- i5 6600k
- artic freezer i32 (cpu koeler)
- mobo: gigabyte z170x gaming 3
- 16 gb corsair RAM 3200Mhz
- corsair rm550x
- 240 gb ssd
- 3T hdd 7200rpm
- evga geforce gtx 1070 ftw gamin ACX 3.0 8gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
deze twee schermen:
- pricewatch: Asus VG248QE Zwart
- pricewatch: AOC G2460PF Zwart

Beste antwoord (via PTXgamer op 02-09-2016 01:22)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met jouw eisen zou ik gewoon die AOC nemen inderdaad. Bijna de goedkoopste, vrij nieuw en toch FreeSync, want tja, zoals ik al zei: misschien koop je later AMD, misschien gaat Nvidia het ook ondersteunen.

En ja, je kan je kaart er gewoon aanknopen en je hebt gewoon beeld, maar Freesync zal niet werken.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het gros van de monitorfabrikanten lepelt gewoon een paneel van een ander merk in een eigen behuizing, plakt er een spreekwoordelijke sticker op en is klaar.

In principe is welk merk op de behuizing staat dus totaal niet interessant, het gaat erom welk paneel erin zit, en je ziet daarom ook dat bepaalde schermen van bijvoorbeeld Benq en Iiyama eigenlijk hetzelfde zijn: er zit gewoon hetzelfde paneel van bijvoorbeeld AU Optronics in.

Wel kan er natuurlijk wat verschil zitten in instellingen zoals het scherm uit de doos komt, maar, bij het gemiddelde scherm zijn die toch al om te huilen, en moet je behoorlijk prutsen om de kleuren een beetje okay te krijgen.

Maar, in dit geval is de AOC 2 jaar nieuwer, dus grote kans dat er een nieuwer [doorgaans wel beter] paneel in zit.

Alle schermen met jouw eisen en budget zijn TN panelen, en daar zit weinig verschil in. Eventueel kun je nog eentje kopen die Freesync ondersteunt, misschien wordt je volgende videokaart een AMD, misschien ziet Nvidia het licht en snappen ze dat een open, gratis standaard beter is dan een duur, merkspecifiek iets. De door jou gelinkte AOC ondersteunt bijv. Freesync.

G-Sync schermen zijn veel duurder, en passen dus niet in jouw budget. De goedkoopste 24" G-sync is 423 euro, heel wat duurder dan een Freesync scherm dus.

• PTXgamer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04-2020
Oke, maar als ik het dus goed begrijp zou jij voor de aoc gaan? En een nvidia kaart kan dus ook gewoon naast freesync werken ook al ondersteunt dat elkaar dus niet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats deze keer.

Move VB -> CAA

Verder hoort een titel enigszins informatief te zijn. "monitor" zegt erg weinig. Ik maak er iets uitgebreiders van.

Titelfix "monitor" -> "24" 144Hz monitor voor max EUR 300"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met jouw eisen zou ik gewoon die AOC nemen inderdaad. Bijna de goedkoopste, vrij nieuw en toch FreeSync, want tja, zoals ik al zei: misschien koop je later AMD, misschien gaat Nvidia het ook ondersteunen.

En ja, je kan je kaart er gewoon aanknopen en je hebt gewoon beeld, maar Freesync zal niet werken.