(geen) link tussen Panasonic TV en LG Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:31
Onlangs heb ik mijn LG televisie ingeruild voor een Panasonic. Daarnaast heb ik een LG homecinema set.

De combi LG tv en LG hc was ideaal. De twee waren verbonden via HDMI (arc) en een optische audiokabel. Hierdoor ontstond een link met de naam Simplink. Dit betekende dat ik met de afstandsbediening van de TV het volume kon regelen op de homecinemaset.

Nu de LG vervangen is door de Panasonic is deze link er niet meer. Wel heeft Panasonic iets vergelijkbaar met de naam Vieralink. Maar is deze link niet tot stand te brengen tussen de Panasonic TV en de LG homecinema?

De TV draait op Firefox OS.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18

FeaR

In GoT we trust

HDMI ARC is Audio Return Channel en zou de optische kabel overbodig maken. De link waar je het over hebt is gebaseerd op HDMI CEC en zorgt er voor dat beide apparaten kunnen communiceren. HDMI CEC is een vrij te interpreteren protocol en wordt daardoor ook door elk merk anders gebruikt en genoemd. Dat is ook de reden dat het lang niet altijd goed samen hoeft te werken. Zelfs apparaten van hetzelfde merk hoeven met HDMI CEC niet lekker te werken.

Vieralink is inderdaad de naam die Panasonic aan HDMI CEC heeft gegeven dus daarmee zit je in de goede hoek. Maar het hoeft dus niet goed samen te werken. Als je dan naar de customer service gaat bellen/mailen zal elk merk wijzen naar het andere. Voor de beste implementatie is een losse universele remote met macro's nog het handigste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.