Vraag

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 13:11

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb mijn Behringer MS40 speakers met coax aangesloten op mijn pc met Gigabyte G1.Sniper B5 moederbord. Sinds begin deze week werkt de linkerspeaker niet meer. Hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte G1. Sniper B5. Behringer MS40. Mochten er nog andere dingen relevant zijn, hoor ik het graag.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met Toslink kabeltje doet 'ie het ook niet. Analoog werkt het wel. Bij apparaatbeheer deïnstalleren en weer installeren hielp ook niet. Heb wat op internet rondgestruind, maar kon niet echt iets vinden.

Ik heb hier echt de ballen verstand van, dus alvast bedankt voor jullie hulp!

De tiid hâldt gjin skoft.

Beste antwoord (via PDZ op 02-09-2016 20:50)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Mogelijk iets met de interne DAC (Digital to Analog Converter) aangezien beide digitale ingangen (Optisch en Digitale Coax) niet werken en analoog wel? Het zit sowieso in de speakers aangezien analoog naar behoren werkt. De PC en bekabeling vanaf de PC naar de speakers is het probleem niet.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 02-09-2016 07:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 17:20
Heb je de kabel naar je linker speaker al gecontroleerd??

Soms weet ik het ook niet meer.........

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:52
Aangezien het op analoog wel werkt zal de kabel tussen de linker en rechter luidspreker goed zijn.
Grote kans dat intern in de elektronica iets kapot is, maar om daar achter te komen zul je de versterker los moeten schroeven en kijken/meten of er iets kapot is.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Mogelijk iets met de interne DAC (Digital to Analog Converter) aangezien beide digitale ingangen (Optisch en Digitale Coax) niet werken en analoog wel? Het zit sowieso in de speakers aangezien analoog naar behoren werkt. De PC en bekabeling vanaf de PC naar de speakers is het probleem niet.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 02-09-2016 07:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Dan is het DAC-gedeelte stuk. Behringer is in dat opzicht echt "alles op 1 print", dus repareren is duurder dan nieuwe kopen..

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 13:11

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Voor eerst sluit ik de speakers maar analoog aan. Als ik een keertje tijd heb zal ik de brul eens openschroeven.

De tiid hâldt gjin skoft.

Pagina: 1