• jamilo11
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09-2016
Hulp nodig!!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor editing, GTA 5 (4k), Arma 3, BF1

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. [/i
1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoe minder geluid hij maakt hoe beter.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Kan ik met deze setup overklokken en wat moet ik daarvoor aanschaffen indien ik GTA 5 in 4k wil spelen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb dit lijstje zelf opgesteld aan de hand van deze video: YouTube: But Will It Perform? Testing the $1200 Gaming PC Build

Mijn vraag is is deze beter dan Game PC (high-end-mainstream) uit de Desktop Best Buy Guide - September 2016?
i5 6600k vs i7 6700? Veel verschil?
Ssd 480gb
Ik heb er niet te veel verstand van maar mijn doel is om gamesmakkelijk op 1440p te kunnen draaien en GTA 5 in 4k en dit dan op te nemen of te streamen. Verder doe ik veel aan editing webdesign, youtube videos, photoshop, adobe premierre, sony vegas, Obs. Verder wil ik er later ook een harde schijf bij doen van 1 of 2 TB vraag is nog welke en is daar ruimte voor?

Lijstje:

Intel Core i5-6600K 3.5GHz Quad-Core Processor
CRYORIG H7 CPU Cooler
MSI Z170A GAMING M3 ATX LGA1151 Motherboard
G.Skill Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory
Sandisk SSD PLUS 480GB 2.5" Solid State Drive
MSI GeForce GTX 1070 8GB Video Card
NZXT S340 (Black/Red) ATX Mid Tower Case
EVGA 650W 80+ Gold Certified Semi-Modular ATX Power Supply

Bij voorbaat dank. :)

[ Voor 12% gewijzigd door jamilo11 op 01-09-2016 20:02 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat template is handig om info te geven, maar edit het geheel dan zo dat het leesbaar is.
En voeg je eigen lijstje bij met de pricewatch zodat we zien waar je het over hebt.

Als 4k GTA de bedoeling is + streamen, adobe vegas etc, dan kan ik je al vertelen dat het niet lekker gaat werken met een dergelijk laag budget.