Vraag

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:33
Ik zoek een?
Een nieuwe android smartphone met een goede accuduur, een goed scherm ( bij voorkeur amoled en meer dan 5"), recente versie van android en snel in dagelijks gebruik

Wat is je budget?
Rond 600,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Webbrowsen, e-mails, gebruik als agenda/notitieblok, pocketcamera en lichte gaming. Goede performance en een goede camera is belangrijk, eveneens als een goede accuduur. De telefoon moet minstens marshmallow draaien met vooruitzicht op android N en een vingerafdrukscanner hebben

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals in de titel omschreven twijfel ik vooral tussen de s7 en de 6p. Mijn huidige toestel is een s5. Ik ben redelijk tevreden over de tocuhwizz skin, maar ik sta ook zeker open voor stock android. Ook andere android merken sluit ik niet bij voorbaat uit

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik volg beide toesteltopics hier op tweakers, maar ik vind het nog lastig om een keuze te maken. Ik heb met beide toestellen al gespeeld. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de vloeiendheid van de 6p. Ik hoor echter wisselende verhaal over de accuduur en de camera van de s7 is een van de beste op de markt. Daardoor twijfel ik. Vandaar dat ik hoop dat een aantal medetweakers mij kunnen helpen een keuze te maken.

Ik heb al behoorlijk wat vergelijkingsvideo's bekeken, maar daar trekken ze vaak dezelfde conclusie; nexus 6p vloeiender, s7 betere camera en accuduur

Wellicht zijn er ook mensen die beide toestellen langer hebben gebruikt? Hoe vergelijken beide toestellen in de praktijk?

Beste antwoord (via PureLOOD op 07-09-2016 13:03)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:37:
[...]

Beide toestellen zijn erg goede toestellen, maar persoonlijk zou ik toch voor de Nexus 6p gaan. De snelle software updates en clean Android trekken mij toch over de streep. Persoonlijk ben ik niet zo van Touchwizz en het verschil tussen een 'goede' en 'uitstekende' camera is niet zo heel groot.

Als ik ook nog een alternatief mag noemen. Heb je de pricewatch: OnePlus 3 Grafiet al overwogen? Dit toestel heeft een 5,5" Amoled scherm en kost maar €399,-.
Vast en zeker ook een leuk toestel, die OP3. Toch zou ik voor een prijsverschil van slechts 44 euro dan wel eerder kiezen voor een 6P maar dat kan ook gewoon een gevoelskwestie zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
PureLOOD schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:38:
Wellicht zijn er ook mensen die beide toestellen langer hebben gebruikt? Hoe vergelijken beide toestellen in de praktijk?[/i]
Beide toestellen zijn erg goede toestellen, maar persoonlijk zou ik toch voor de Nexus 6p gaan. De snelle software updates en clean Android trekken mij toch over de streep. Persoonlijk ben ik niet zo van Touchwizz en het verschil tussen een 'goede' en 'uitstekende' camera is niet zo heel groot.

Als ik ook nog een alternatief mag noemen. Heb je de pricewatch: OnePlus 3 Grafiet al overwogen? Dit toestel heeft een 5,5" Amoled scherm en kost maar €399,-.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:37:
[...]

Vast en zeker ook een leuk toestel, die OP3. Toch zou ik voor een prijsverschil van slechts 44 euro dan wel eerder kiezen voor een 6P maar dat kan ook gewoon een gevoelskwestie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gadgeteer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:03:
[...]
Geen idee of je de hoeveelheid opslag nodig hebt. Maar als je de OP3 64GB vergelijkt met de Nexus 6p 64 GB is het prijsverschil ineens 150 euro. Toch wel de moeite waard dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
Bedankt voor jullie reacties,

Ik denk dat ik aan 32 GB ruim voldoende heb. In mijn s5 gebruik in nu ongeveer 30 GB, maar dat is met honderden foto's die ik eigenlijk niet meer op de telefoon hoef te hebben (plus de Samsung bloat).
De OP3 is zeker een interessant toestel, maar het design van met name de 6p spreekt mij meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Inmiddels heb ik gekozen. Ik ben toch voor de 6P gegaan. Tot nu toe zeer tevreden over het toestel en in alle opzichten toch wel een upgrade. Zeker de vloeiendheid van stock bevalt zeer goed.

Bedankt voor de moeite!
Pagina: 1