Toon posts:

Is een fiets kopen crimineel?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me dus af. Als ik 's nachts ergens ga stappen en het blijkt dat ik een fiets nodig heb om terug te lekker thuis te komen om te gaan slapen. En die worden me zoals gewoonlijk aangeboden voor een tientje (of dit nou een afgesproken prijs ik weet ik niet), maar ben ik dan een crimineel?

Note:
Niet dat het een dagelijkse bezigheid van me is, maar toch het komt af en toe wel handig uit.

Verwijderd

Volgens de wet: als je weet (of had moeten weten) dat die fiets gestolen is, ben je strafbaar.

Verwijderd

Het kopen van gestolen goederen heet heling en is strafbaar.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
als jij het niet doet, doet een ander het wel. het klinkt cru, maar die fiets is al gejat en de eigenaar is hem dus al kwijt.

ik zou het doen als mijn bike gejat zou zijn (dat is overigens pas geleden nog gebeurd) maar niet gaan piepen als je pakken voor heling! want dat is het!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 21:22 schreef joska het volgende:
Volgens de wet: als je weet (of had moeten weten) dat die fiets gestolen is, ben je strafbaar.
ja whatever.. ik laat ook welleens fietsen van mezelf jatten.. (en dan zijn dat met name die fietsen die al eens gejat zijn volgens mij

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op woensdag 27 juni 2001 21:22 schreef joska het volgende:
Yup, en je houd er ook nog een strafblad aan over...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Volgens de wet wel, dat heet heling.
Verder is deze topic nogal onwetenschappelijk en onlevensbeschouwelijk en er gaat al een topic over waarover je daar verder kan filosoferen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.