Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude PC upgraden of een nieuwe aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC van ruim 5 jaar oud. Deze kostte mij destijds 800 euro. Mijn vraag is: upgraden of nieuwe bouwen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en aan wat websites knutselen. Games als BF1, BF4, Fallout 4

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-800 tot 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte GZ-X1
Intel Core i5 2400 CPU 3.1 GHZ SKT 1155 boxed
ASUS p8h76-mpro
2x 4gb ddr3
1024 ddr5 Radeon 6870
500 gb hdd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i] een nieuwe CPU en videokaart? /i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nope enkel budget

Ga je overklokken?
nope

Wat verwacht je van ons?
Moet ik een compleet nieuwe pc samenstellen, of met dit oude gebeuren aan de slag? Ik ben een totale leek wat dit betreft, een echte user.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Nieuwe videokaart is voldoende.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ssd is ook een aanrader.

Wat is het merk en type van de voeding?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Behalve de videokaart moet het nog wel redelijk meekunnen. Dan zou ik vooral kijken naar een GTX 1060 of RX480.

Zoals ACB al zegt even kijken naar voeding en er een 250 GB SSD erbij

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overigens ook bereid om een nieuwe PC aan te schaffen maar als jullie zeggen dat die CPU nog goed mee kan, ben ik helemaal blij :).

De voeding is een Be Quiet 550Watt ATX 12 cm PCU.

Er zit op dit moment een 75 gb ssd in, een samsung evo. Ik kan er inderdaad nog eentje bijproppen.

Dus een GTX 1060 en event een ssd en we kunnen los?

• ASJDV
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:58:
Dus een GTX 1060 en event een ssd en we kunnen los?
Jep.
Aangezien je budget 800 is, kan je ook nog kijken naar een 1070. Dat is misschien wel wat overkill bij je huidige CPU, maar die kan je desnoods volgend jaar dan weer upgraden. ;)
Als je meer bang4buck wil kan je nog kijken naar een RX470...

Verwijderd

Topicstarter
ASJDV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:03:
[...]

Jep.
Aangezien je budget 800 is, kan je ook nog kijken naar een 1070. Dat is misschien wel wat overkill bij je huidige CPU, maar die kan je desnoods volgend jaar dan weer upgraden. ;)
Is het moederbord vervangen een optie? Deze is ergens in de loop der jaren minder gaan functioneren waardoor die geen tot weinig spanning geeft via USB.

De RX470 is inderdaad interessant scheelt een hoopp geld met een GTX!

Verwijderd

Topicstarter
ASJDV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:03:
[...]

Jep.
Is een RX480 geen optie? 8 gb

• ASJDV
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:06:
[...]

Is het moederbord vervangen een optie? Deze is ergens in de loop der jaren minder gaan functioneren waardoor die geen tot weinig spanning geeft via USB.

De RX470 is inderdaad interessant scheelt een hoopp geld met een GTX!
Je moederbord vervangen is altijd een optie natuurlijk. ;) Om eerlijk te zijn heb ik niet veel verstand van moederborden en spanning via USB etc. Wat ik wel weet is dat als je een nieuw moederbord wilt kopen, dat die dezelfde socket moet hebben als je processor...

Een RX480 is uiteraard ook een optie, dan kom je weer in dezelfde prijsklasse terecht van de GTX 1060. Allebei de kaarten presteren erg goed voor huidige games, als je gamed op 1080p.
In huidige games waar DirectX 11 wordt gebruikt is de 1060 beter.
In games waar DirectX 12 of Vulkan wordt gebruikt is de 480 beter.
Helaas kunnen we op dit moment niet in een glazen bol kijken om er achter te komen of er veel DX12/Vulkan games komen, maar zowel de 1060 als de 480 zijn goede kaarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:58:
De voeding is een Be Quiet 550Watt ATX 12 cm PCU.
Wat is het exacte type? Er zijn meerdere 550w be quiet! welke erg verschillen in kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:35:
[...]

Wat is het exacte type? Er zijn meerdere 550w be quiet! welke erg verschillen in kwaliteit.
Dit is het enige wat ik op mn factuur kan zien.

Overigens denk ik dat ik voor een MSI GTX 970 ga, en volgend jaar mn moederbord + CPU upgrade

Verwijderd

Dan kan je de GTX 970 beter niet nieuw kopen want daarvoor is de prijs te hoog. Een RX 470 bijvoorbeeld presteert zo goed als gelijk en in DX12 games zelfs beter voor een lagere prijs. Een RX 480 4gb presteert iets beter dan een GTX 970 voor ongeveer dezelfde prijs. Enig nadeel is dat deze slecht leverbaar is.

Voor het typenummer kan je beter op de voeding zelf kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:32:
Dan kan je de GTX 970 beter niet nieuw kopen want daarvoor is de prijs te hoog. Een RX 470 bijvoorbeeld presteert zo goed als gelijk en in DX12 games zelfs beter voor een lagere prijs. Een RX 480 4gb presteert iets beter dan een GTX 970 voor ongeveer dezelfde prijs. Enig nadeel is dat deze slecht leverbaar is.

Voor het typenummer kan je beter op de voeding zelf kijken.
ACB sorry dat ik niet replied heb, had hem over het hoofd gezien. Is een tweedehands 970 kopen een goed idee?

Verwijderd

Alleen als de prijs €160 of lager is. Anders kan je beter een RX 470/480/GTX 1060 nemen.
Pagina: 1