Toon posts:

Fail-proof back uppen (incl. programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is er software wat een back up van mijn gehele pc kan maken? Dit gaat verder dan alleen een paar foto's. De bedoeling is dat alle programma's die ik gebruik (voornamelijk muziek programma's zoals bijv. FL Studio 12)

Ik wil niet meer na een windows crash / herinstallatie dat ik alle muziek programma's moet herinstalleren. Dit kost mij dagen aan tijd die ik aan bedrijfsverplichtingen moet besteden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- FL Studio
- VSTi (Virtual Studio Technology Instruments)
- VST (Virtual Studio Technology)
- Windows drivers (versie 7 64-bit)
- Zijn zelfbouw pc's, hoge specs (kunnen voor een up to date gaming pc door)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Crashplan
- Windows back up
- Systeem herstel
- PC reparatie diensten zoals pcservice.nl en pcalkmaar.com konden mij ook niet verder helpen.

Wie o wie kan een kleine platenmaatschappij met een groot IT infrastructuur probleem uit de brand helpen?

...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 16:33 . Reden: door een typ fout klikte ik per ongeluk op enter. ]

Alle reacties

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:42
Ah, duidelijk. Volgensmij mist er wat tekst ;)

Verwijderd

Topicstarter
sweebee schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:32:
Ah, duidelijk. Volgensmij mist er wat tekst ;)
Klopt, had een typo gemaakt waardoor het bericht al online kwam terwijl ik aan het tikken was. Als het goed is staat nu wel alles er op.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Veeam Endpoint Backup? Gratis pakket, wat kan integreren met de management suite, maar prima stand-alone werkt :)

Mogelijkheid om naar locale/externe disks of een netwerkshare te back-uppen, en via de recovery-image kun je zo ook eenvoudig een back-up terugzetten.

[ Voor 40% gewijzigd door SlinkingAnt op 01-09-2016 16:36 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
ik gebruik zelf FreeFileSync, Hij maakt iedere boot een backup van alle folders die ik heb aangewezen en zet ze op mijn 2de schijf. 1 keer in de week doe ik een backup naar mijn cloud met versies. Misschien is dit ook handig voor jouw. Het backuppen van een programma wordt wel vrij lastig maar ik denk dat je met freefilesync ver komt. Als je bijvoorbeeld de plugins en flps backupt en stel windows crasht dan kan je altijd fl studio opnieuw installeren en de plugin folder er weer in terug zetten.

http://www.freefilesync.org/

[ Voor 33% gewijzigd door 123lodewijk op 01-09-2016 16:45 ]

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:42
@123lodewijk, dat is toch geen backup? Je hebt dan niet echt meerdere versies aangezien freefilesync alleen synchroniseert? Daarnaast lijkt me het veel werk om alles ineens terug te zetten na een crash?

Zou windows backup niet voldoende zijn? Alles automatisch altijd laten backuppen. Bij een systeemcrash kun je bij het installeren van windows de backup terug zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@Slinkingant,

dit ziet eruit als een kandidaat. Gaat de image back zo ver dat wanneer de pc crasht ik in één keer alles weer kan terugzetten en weer met de programma's kan werken?

@123lodewijk, sweebee, het is juist dat ik sinds kort weet wat een image back up is dat deze situatie uberhaupt heeft voorgebracht. VST en VSTi programma's installeren kost dagen in mijn geval. Die tijd heb ik niet en het kost ook ontzettend veel handelingen om alles goed ingesteld te krijgen.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
macrium reflect free versie. natuurlijk wel even de boot/rescue media aanmaken en klaar ben je :)
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26
En anders Acronis, maakt een image van de hele disk, in 10 minuten weer up and running, kost wel geld maar met een tientje of 5 redt je het wel

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-01 19:36

ResuCigam

BOFH

Ik kan je ook Acronis aanraden, het is een redelijk eenvoudig te gebruiken programma waarmee je hele schijfen kunt clonen. Het kan ook automatisch dagelijkse backups maken.

We do what we must because we can.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:16
Ik geloof zelf meer in een keer per twee maanden een image maken en twee keer per week een backup naar mijn Nas schrijven. De image overschrijf ik wel steeds, behalve de kale Windows.
Gewoon Acronis + Windows backup.

Ook de recovery werkt want ik had laatst nog een dode schijf en hurray, niets kwijt :)

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 11:20
En waarom geen Veeam Endpoint Backup ? Is gratis en afkomstig van een zeer populaire softwaremaker voor zakelijke backup oplossingen

https://www.veeam.com/nl/endpoint-backup-free.html

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:15:
@Slinkingant,
dit ziet eruit als een kandidaat. Gaat de image back zo ver dat wanneer de pc crasht ik in één keer alles weer kan terugzetten en weer met de programma's kan werken?
Jep, maakt een 'bare metal back-up'. Als je de back-up op een andere pc/nas bewaart, dan kun je eenvoudig booten van de recovery-usb stick en zo het hele systeem via het netwerk terugzetten.
Je kunt zelf eenvoudig instellen hoe vaak er een back-up gemaakt wordt, en hoe lang deze bewaart moet worden.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Ik zou sowieso 2 backups maken:

- 1 bare metal backup
- 1 (belangrijke) files backup

Zo kan je tijdens restore nog makkelijk kiezen of je alleen een bestandje wil herstellen, ipv je hele pc.
Pagina: 1