Raspberry Pi 3 + Synology Nas voor filmcollectie over Wifi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:47
Hallootjes,

Ik zit al een tijd met het probleem dat de Plex server op de Synology vrijwel waardeloos is geworden vanwege de incompatibele audio (chromecast) of buffering issues.
Nu zat ik mij te bedenken, is het mogelijk om een Raspberry Pi 3 met Kodi over Wifi te koppelen aan mijn Synology Nas en dat de Pi 3 dus feitelijk al het zware werk doet wat de Synology niet kan, waaronder evt transcoderen.

Gaat dit lukken via de interne Wifi chip van de Pi 3 en heeft iemand uberhaupt ervaring met het koppelen van een Nas aan een Pi 3 om zo daarop opgeslagen media af te spelen op een tv.

[ Voor 12% gewijzigd door Rabbitto op 01-09-2016 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:50
Rabbitto schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:24:
Gaat dit lukken via de interne Wifi chip van de Pi 3 en heeft iemand uberhaupt ervaring met het koppelen van een Nas aan een Pi 3 om zo daarop opgeslagen media af te spelen op een tv.
Nee, draadje is altijd beter!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 09:13
Eens met bas-r

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik ken wel mensen die dit over WiFi doen en er totaal geen problemen mee hebben, ook niet met de interne chip van de RPi3.
Moet er wel bij zeggen dat in die gevallen de afstanden wel kort zijn.
Ik ben weer overgestapt op een draadje juist omdat het WiFi minder stabiel was dan ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hangt er ook vanaf hoeveel wifi netwerken er in de lucht zitten. Ik woon in een appartementencomplex met 15+ netwerken binnen bereik. Streamen vanaf mijn Chromecast op 2 meter afstand was regelmatig instabiel. Gelukkig bestaat er een ethernet adapter voor dat ding.