Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Ik heb uit 2 oude voedings de cooler eruit gesloopt...
1x blazen voor onder (special vakje)
1x zuigen achter hoog (special vakje)
1x blazen voor onder (special vakje)
1x zuigen achter hoog (special vakje)
Ik heb net een hele grote kast geinstalleerd.
10x 5.25" aan de voorkant, ruim 50% hoger dan een standaard kast.
Ik heb er standaard 5 fans van 8 cm inzitten.
2 bovenin aan de achterkant om hete lucht uit de kast te blazen.
1 midden achter om de hete lucht bij de proc en videokaart uit de kast te blazen en 2 voorin onder om koele lucht te kast in te zuigen.
Verder natuurlijk een fan in de voeding
Plus
5 harddisks met ieder een eigen koeling, bestaande uit een heatsink plus 2 fans.
1 5,25" frontje met 2 fans
samen dus 18 fans om de stroom in mijn kast te verzorgen.
Sindsdien is de mobo temp zo'n 8 - 13 graden gezakt en de proc. temp (peltier koeling + alpha koelblok) zo'n 3 graden gezakt bij maximale belasting.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
10x 5.25" aan de voorkant, ruim 50% hoger dan een standaard kast.
Ik heb er standaard 5 fans van 8 cm inzitten.
2 bovenin aan de achterkant om hete lucht uit de kast te blazen.
1 midden achter om de hete lucht bij de proc en videokaart uit de kast te blazen en 2 voorin onder om koele lucht te kast in te zuigen.
Verder natuurlijk een fan in de voeding
Plus
5 harddisks met ieder een eigen koeling, bestaande uit een heatsink plus 2 fans.
1 5,25" frontje met 2 fans
samen dus 18 fans om de stroom in mijn kast te verzorgen.
Sindsdien is de mobo temp zo'n 8 - 13 graden gezakt en de proc. temp (peltier koeling + alpha koelblok) zo'n 3 graden gezakt bij maximale belasting.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
simpelweg twee 8cm fans in je kast monteren
1 op de voorkant van de kast zodat je lucht naar binne zuigt en 1 op de achterkant van je kast die de warme lucht er weer uitblaast
wel aan de binnekant monteren!
1 op de voorkant van de kast zodat je lucht naar binne zuigt en 1 op de achterkant van je kast die de warme lucht er weer uitblaast
wel aan de binnekant monteren!
Verwijderd
Maken die 8cm fans voor je kast snel veel herrie of zijn ze over het algemeen juist hardstikke stil en hoor je ze niet of nauwelijks? Heb er zelf weinig ervaring mee maar vind de koeler van me voeding wel tamelijk veel geluid maken. Dus zit te twijfelen of ik wel een extra koelertje of misschien 2 erin wil hangen of niet!
Je heb ze al van 20,- geloof ik he maar ook MET merkje derop voor 45 ofzo...zouden die dan ook veel stiller zijn? Iemand (veel) ervaring op dit gebied?
Je heb ze al van 20,- geloof ik he maar ook MET merkje derop voor 45 ofzo...zouden die dan ook veel stiller zijn? Iemand (veel) ervaring op dit gebied?
ik heb mij kast gewoon open op zijn zei liggen. Twee fans op een heatsink op mijn cve en een 8 cm gericht op mijn videoplank.
werkt ook perfect.
werkt ook perfect.
Ik heb mijn fans besteld bij www.3dfxcool.com
Kosten daar ongeveer $5 per stuk. (geloof ik)
Deze fans zijn echt stil
Kosten daar ongeveer $5 per stuk. (geloof ik)
Deze fans zijn echt stil
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1