Kan niet inloggen windows 10

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Dell xps15 windows 10

Ik heb mijn computer opgestart in 'diagnostic mode'. Ik zal verder niet uitwijden waarom ik dit probeerde.
Maar nu lukt het me niet om in te loggen. Ik kan geen wachtwoord invoeren en ook geen msconfig opstarten.
Kan ik met F2 of F12 iets?
Weet iemand wat ik kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door sunthere op 01-09-2016 16:42 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je hem na de veilig modus weer opnieuw start in de normale modus, kan je dan wel inloggen?
En je kan geen wachtwoord invoeren, zie je wel andere invoervelden? Iets meer informatie zou wenselijk zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sunthere
Outerspace schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:15:
En als je hem na de veilig modus weer opnieuw start in de normale modus, kan je dan wel inloggen?
En je kan geen wachtwoord invoeren, zie je wel andere invoervelden? Iets meer informatie zou wenselijk zijn :)
Ik kom bij het scherm waar normaal gesproken het inlogkader is.
maar dat inlogkader is er niet blijkbaar in deze modus. En er zijn geen andere opties in dit veld verder die nuttig zijn.
Ik kan opnieuw opstarten en dan F2 en F10 gebruiken. Maar weet niet hoe ik hiermee in normale modus kan komen.

[ Voor 35% gewijzigd door sunthere op 01-09-2016 15:51 ]

• Outerspace

Outerspace

Kan je een Windows 10 ISO op een DVD zetten en vanuit daar een repair optie proberen?
Probeer dit eerst eens: http://www.tenforums.com/...screen-can-not-login.html

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sunthere
Outerspace schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:14:
Kan je een Windows 10 ISO op een DVD zetten en vanuit daar een repair optie proberen?
Probeer dit eerst eens: http://www.tenforums.com/...screen-can-not-login.html
ik heb geen dvd drive. en ik heb geen repair-usb.
dus als er andere optie is...

• Outerspace

Outerspace

Vanuit het linkje:
Pressing shift button and restart took me to the screen where it gave you the option to choose the "Troubleshoot". I clicked on the Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings > Restart.

When it is restarted, it gave me the option to enter the safe mode. After booting the machine with safe mode, it prompted the password to login.

I logged in and uncheck the "safe boot". Now, it prompted to enter password to login.
Thank you for your advice.
En anders lijkt het mij handig om zelf een USB stick te halen (16GB ruimschoots voldoende, kost geen drol) om daar een Windows 10 installatie op te zetten. Daar zijn tutorials genoeg voor ;)

• sunthere
Outerspace schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:30:
Vanuit het linkje:

[...]

En anders lijkt het mij handig om zelf een USB stick te halen (16GB ruimschoots voldoende, kost geen drol) om daar een Windows 10 installatie op te zetten. Daar zijn tutorials genoeg voor ;)
Bedankt voor je inzet.
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Met F12 heb ik met geavanceerde opties kunnen opstarten in veilige modus... Yes! Dus nu weer terug gelukkig.... ppfff...
Pagina: 1