Vraag

• Jeromus
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo,

Ik dacht ik upgrade mijn geheugen is een keer van 8 gb naar 16 gb, helaas boot mijn pc niet met het nieuwe geheugen het is me 1 keer gelukt om in de bios te komen maar daarna liep zelfs de bios vast, dit kan ook aan mijn muis en toetsenbord liggen aangezien die geen response gaven. Zowel linux als windows falen om te booten. Bij windows komt er een of andere threading exception error.

De modules die ik gekocht heb zijn Corsair Vengeance Pro.

Mijn huidige moederbord Asus ROG Maximus VII Ranger

Hier de specs van mijn pc http://imgur.com/a/0N9EF

Weet iemand misschien wat hier de issue is? Komt het omdat dit geheugen niet compatible is met mijn moederbord? Alvast bedankt.

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Memory staat niet op de Memory Support List

Niet alles staat daar natuurlijk maar dit kan een reden zijn.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hier staat welk geheugen in ieder geval compatible zou moeten zijn met je moederbord: click

edit: spuit 11, eerder op 'verstuur' drukken O-)

Wat doet hij zonder geheugen of met je oude geheugen er weer in? Gaat het dan wel goed? Of met één reepje in verschillende slots?

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 01-09-2016 14:58 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op je moederbord zit een fysiek MemOK knopje en anders ook nog een Clear CMOS knop, wellicht dat je hierdoor wel fatsoenlijk kan booten. Het is ook maar de vraag of je CPU sterk genoeg is om 2400 mhz aan te kunnen, niet elke memory controller kan die snelheid aan. Wellicht dat het geheugen dus op bijv 2133 moet draaien of zelfs nog lager.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het moederbord ondersteunt inderdaad hoge snelheden, maar de geheugencontroller zit tegenwoordig in de CPU zelf. Je moet geluk hebben dat jouw chip sterk genoeg is om zomaar out of the box 2400 mhz RAM aan te kunnen. Ik heb zelf een 4690K gehad met een Corsair 2400 mhz setje en deze weigerde te booten met die frequentie. Op 2133 mhz was de boel wel stabiel @ stock CPU snelheid + vcore.. Met overclocken kan je uiteraard wel hogere waarden bereiken, mits je geheugencontroller het aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 01-09-2016 16:10 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

stin00 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:08:
[...]

Het moederbord ondersteunt inderdaad hoge snelheden, maar de geheugencontroller zit tegenwoordig in de CPU zelf. Je moet geluk hebben dat jouw chip sterk genoeg is om zomaar out of the box 2400 mhz RAM aan te kunnen. Ik heb zelf een 4690K gehad met een Corsair 2400 mhz setje en deze weigerde te booten met die frequentie. Op 2133 mhz was de boel wel stabiel @ stock CPU snelheid + vcore.. Met overclocken kan je uiteraard wel hogere waarden bereiken, mits je geheugencontroller het aan kan.
klopt ,was weer te snel :P

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:04
Ik heb 32GB van precies datzelfde RAM draaien op een Asus z97 pro gamer met een 4790k. Bootte eerst ook niet, bleef in zo'n mooie boot loop hangen. Speakertje aan het moederboard gehangen, 1 piep: RAM probleem dus. Voor mij loste een CMOS reset het probleem op en de computer draait sindsdien vlekkeloos. Misschien is dat voor jou ook de oplossing.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je hebt de modules toch wel 1 in zwart en 1 in rood bankje gezet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeromus
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10-2025
Hij boot nu met het nieuwe geheugen, ik heb ze naast mijn andere geheugen er in geklikt. Daarna ging de eerste boot weer fout bij windows load maar nadat ik op het knopje MemOK had gedrukt op het moederbord restarte de pc en werkte alles weer. Weet niet of dat MemOK hetzelfde is als CMOS reset? In ieder geval bedankt voor alle antwoorden.

EDIT: Volgens mij draait het nu wel standaard op 1600 mhz.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeromus op 02-09-2016 14:13 ]

Pagina: 1