Scripten Wifi netwerk naam

Pagina: 1
Acties:

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 12:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een methode om een dummy Wifi netwerk bij tijdsinterval van SSID te laten veranderen.

Ik heb al verschillende fora + google door zitten te kijken, maar kan niet echt een antwoord vinden.
Is het uberhaupt mogelijk en zoja, heeft iemand de gouden tip voor me/duw in de juiste richting?

Doel is om aan de hand van bijvoorbeeld een tekstbestand elke 8 uur de SSID van SSID1 > SSID2 > SSID3 > SSID1 > etc te laten wisselen.

Het gaat om een Ubuntu Mate installatie op een RPi3.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het opzetten van een access point is opzich niet bijzonder moeilijk. Voor het gemak zou ik aanraden om simpelweg de configuratiebestanden te updaten en de services een restart te geven.

Hier is een howto voor het instellen van een access point op de Pi: https://learn.adafruit.co...ss-point/install-software

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

• Installeer hostapd
• Maak 3 configs met verschillende SSID's
• Maak 3 cronjobs met zoiets als: service hostapd stop ; rm /etc/hostapd.conf ; ln -s /etc/hostapd1.conf /etc/hostapd.conf ; sleep 10 ; service hostapd start

De sleep 10 ga je waarschijnlijk nodig hebben, als ik service hostapd restart gebruik (wat stop en start achter elkaar uitvoert) dan failt het starten altijd.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 12:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Wolfboy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:37:
Het opzetten van een access point is opzich niet bijzonder moeilijk. Voor het gemak zou ik aanraden om simpelweg de configuratiebestanden te updaten en de services een restart te geven.

Hier is een howto voor het instellen van een access point op de Pi: https://learn.adafruit.co...ss-point/install-software
Het accesspoint an sich heb ik al prima werken, het gaat me puur om het veranderen van de SSID bij tijdsinterval. Maar toch bedankt voor het meedenken.
Demo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:39:
• Installeer hostapd
• Maak 3 cronjobs met zoiets als: service hostapd stop ; rm /etc/hostapd.conf ; ln -s /etc/hostapd1.conf /etc/hostapd.conf ; sleep 10 ; service hostapd start

De sleep 10 ga je waarschijnlijk nodig hebben, als ik service hostapd restart gebruik (wat stop en start achter elkaar uitvoert) dan failt het starten altijd.
Kijk, hier kan ik wat mee. Ik ga hier eens induiken :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Demo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:39:
• Installeer hostapd

Of nog handiger:

sed -i 's/^essid=.+/essid=FOO/' /etc/hostapd.conf
systemctl reload hostapd

Een restart is nergens voor nodig, de meeste daemons herladen hun config met een SIGHUP (dat is wat systemctl reload ook doet).