Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie Embedded Systems (Touchscreen)

Pagina: 1
Acties:

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 20:36
Nu mijn focus is verschoven naar mijn studie heb ik mijn huidige X-Book te koop gezet en ben ik van plan een in ieder geval dunnere en wellicht kleinere laptop of tablet aan te schaffen.

De laptop zal voorlopig voornamelijk gebruikt worden voor mijn studie en af en toe wat hobbymatig programmeren, ik heb bij klasgenoten al opgemerkt dat een Touchscreen heel handig is en een eventuele stylus helemaal fijn is om te hebben.
In verband met schoolsoftware komt er hoe dan ook Windows 10 op, mocht het er al op zitten dan is dat natuurlijk mooi mee genomen maar anders heb ik zelf nog keys.
Ik moet gebruik maken van bijvoorbeeld Altium, Multisim, Eclipse, Atmel studio en Visual Studio.
Op Altium na allemaal niet erg zware software.

Het gebruik zal voornamelijk bestaan uit:
  • Document bewerking
  • Ontwerpen Printplaten
  • Ontwerpen en simuleren elektrische netwerken
  • Software ontwikkelen embedded systemen
Maar daarnaast natuurlijk ook surfen en af en toe fotobewerking.
Gamen ben ik niet van plan, hoogstens dat er af en toe "the binding of isaac" wordt gespeeld.

Ik ben van plan ongeveer €900 euro uit te geven aan de nieuwe laptop, dit is gebaseerd op een aantal laptops/tablets die ik momenteel in gedachten heb maar dit kan minder of meer worden afhankelijk van hoeveel ik voor mijn oude laptop terug krijg.

Omdat ik de laptop veel op mijn rug zal meenemen is een licht gewicht natuurlijk gewenst, hoewel ik zeker niet afschrik van een hoog gewicht.(huidige laptop incl alle benodigdheden voor school is ongeveer 6kilo)
Qua afmeting mag het tot en met 17" gaan, als het een dunne laptop betreft zelfs nog 17.3"
Ik zal veel op mijn scooter naar school gaan, op mooie dagen wellicht op de fiets.

Ik heb zelf uiteraard al het een en ander gezocht en ben uitgekomen op de volgende:
Surface Pro 4
https://tweakers.net/pricewatch/465905/microsoft-surface-pro-4-(core-i5-4gb-128gb)-zilver/specificaties/
Mijn persoonlijke favoriet, eentje waar ik steeds bij ga kijken als ik in de mediamarkt ben.
Wel prijzig en maak ik mij zorgen om de opslag grootte en of het typen lang fijn blijft.
Pro's:
  • Klein & Licht
  • Windows 10
  • Krachtig genoeg voor bovengenoemde software
  • Stylus
  • Incl typecover
  • Design
Con's
  • Duur
  • Weinig opslag
  • Troubled?
  • 1 USB poort
Lenovo Yoga 700-14ISK
https://tweakers.net/pric...80qd008ymh/specificaties/
Qua design een hele mooie laptop, de mooiste laptop van deze selectie en met z'n 14" niet al te groot.
Pro's:
  • Goed formaat
  • Strak design
  • 256GB SSD
Con's
  • Ver boven budget
Asus Transformer book TP301UA-C4054T
https://tweakers.net/pric...1ua-c4054t/specificaties/
Ik heb zelf geen goede ervaring met Asus, op mijn vorige opleiding hadden klasgenoten toch vaak problemen terwijl mijn Acer het 4 jaar heeft volgehouden. Maar het blijft wel een optie natuurlijk, ziet er qua design uit als de middenmoot en is dan ook geen plus- of minpunt.
Pro's:
  • Klein & Licht
  • Prijs
Con's
  • Weinig opslag
  • Troubled?
Al deze laptops hebben touchscreen, deze heb ik dan ook uit de lijst met pro's en con's weggelaten, zelf neig ik meer naar de Surface Pro 4 omdat ik mij hier meer toe voel aangetrokken maar ik kom graag jullie reacties, meningen en suggesties tegemoet voor ik een besluit maak.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 20:36
Ondertussen twijfel ik alleen nog tussen de surface en deze;
pricewatch: Lenovo Yoga 710-14ISK 80TY005CMH

Maar mijn voorkeur begint nu toch uit te gaan naar de lenovo, ook omdat ik zo mijn twijfels heb over de surface under load.