5 biedingen van dezelfde gebruiker achter elkaar, klopt dat?

Pagina: 1
Acties:

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Dirk Westerdijk vroeg me om deze mogelijke bug te rapporteren:

Betreffende: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Ik zie 5x achter elkaar Koen179 als bieder op mijn veiling. Alle 5 de biedingen waren binnen 1 minuut (gisteren stond de tijd er nog bij). Wat ik me dan afvraag is of er gewoon een bidding-war is geweest, en zo ja, waarom ik de andere bieders niet zie. Of dat deze bieder echt 5x achter elkaar geboden heeft om de prijs op te drijven. Nu acht ik dat laatste zeer onwaarschijnlijk omdat Koen179 een goede reputatie heeft. Dus vandaar de vraag, klopt het dat ik andere bieders niet zie, en zo ja, waarom is dat zo?

ps: het zou een leuke feature zijn als je op hover de tijd van de bieding nog kon zien.

• SinergyX
  • Laatst online: 20:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is afaik wanneer hij een hogere max-prijs heeft ingesteld, en steeds iemand anders doet een bod daarvoor/daartussen. Als iemand anders bv 153 bood, dan bied die koen automatisch hetzelfde en heeft hij hoogste bod. Zo ook bij 157 etc tot 165. Hoe die alleen op 2x 165 komt.. geen idee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SinergyX schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:07:
Dat is afaik wanneer hij een hogere max-prijs heeft ingesteld, en steeds iemand anders doet een bod daarvoor/daartussen. Als iemand anders bv 153 bood, dan bied die koen automatisch hetzelfde en heeft hij hoogste bod. Zo ook bij 157 etc tot 165. Hoe die alleen op 2x 165 komt.. geen idee.
Alleen is het wel zo dat wanneer je een bod uitbrengt en dat wordt vervolgens automatisch overboden door de hogere-max prijs. En je verwijderd handmatig jou bod weer, dat de prijs weer daalt tot de prijs voor jou bod.

Heb dit net getest. (Sorry Gody voor de nutteloze notificatie).

In dit geval kan het dus niet zijn dat alle 'tussenbiedingen' zijn verwijderd. Want de prijs zou dan weer zakken tot het eerste bod van Koen.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb 5x een automatisch bod gedaan, maar werd 5x overboden. Hoogste bod blijft dan staan, maar de hoogste bieder heeft zich teruggetrokken waardoor ik overblijf.

Ben het met je eens dat een melding van een nieuw bod handig zou zijn, maar niet echt wenselijk als je veel biedingen krijgt ;)

• Gody
Wel discutabel dat je hoogste bod dan blijft staan. Als de andere bieder zijn bod verwijdert waarom zou jouw hoogste bod dan moeten blijven staan als je met de vorige drie biedingen ook de hoogste bieder bent. Verder zijn er trouwens geen meldingen per mail/DM van nieuwe biedingen dus dat scheelt weer :)

Nu is er echter weer een nieuwe situatie; twee mensen hebben een even hoog bod... ook interessant :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WfeaJucxXGdqwr8y5FH8zxyX/full.png

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gody schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:00:
Wel discutabel dat je hoogste bod dan blijft staan. Als de andere bieder zijn bod verwijdert waarom zou jouw hoogste bod dan moeten blijven staan als je met de vorige drie biedingen ook de hoogste bieder bent.
Maar het vreemde is. Ik heb dit dus getest en toen ik mijn bod verwijderde ging de prijs wel terug naar de prijs voor mijn bod.
Nu is er echter weer een nieuwe situatie; twee mensen hebben een even hoog bod... ook interessant :)[afbeelding]
Er is gewoon sowieso iets raars aan de hand bij jou advertentie.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gody schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:00:
Nu is er echter weer een nieuwe situatie; twee mensen hebben een even hoog bod... ook interessant :)
[afbeelding]
Dat is een probleem dat al heel vaak gemeld is :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gody
rens-br schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:26:
[...]Er is gewoon sowieso iets raars aan de hand bij jou advertentie.
Het is vast niet advertentie-afhankelijk rens-br :)

Goed, ik ga er vanuit dat het melden van beide bugs hierbij voldoende is; mocht er (onverwacht) nog actie van mijn kant nodig zijn hoor ik het wel.
Pagina: 1