Kodi draaien in een LXC

Pagina: 1
Acties:

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:04
Hallo,

Ik probeer Kodi draaiende te krijgen in een Linux Container. Als host gebruik ik een Proxmox distributie, versie 4.2.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om Kodi te starten, waarschijnlijk mis ik een aantal packages op mijn host systeem, maar ik zou niet weten wat ik behalve xorg zou moeten instaleren op de host.

Ik heb de volgende regels toegevoegd aan de config file van de container:

lxc.mount.entry = /dev/dri dev/dri none bind,optional,create=dir
lxc.mount.entry = /dev/snd dev/snd none bind,optional,create=dir
lxc.mount.entry = /tmp/.X11-unix tmp/.X11-unix none bind,optional,create=dir
lxc.mount.entry = /dev/video0 dev/video0 none bind,optional,create=file

lxc.hook.pre-start = /home/USERNAME/.local/share/lxc/precise-gui/setup-pulse.sh

Maar als ik Kodi probeer te starten geeft hij een aantal vage waarschuwingen en doet vervolgens niks meer.

https://codedump.io/share/IDwPiYqjmlIi/1

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groet

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:32
Dat gaat niet in lxc, deze ondersteund geen gui.

Je moet hier kvm gebruiken i.c.m spice dan is het mogelijk maar niet ideaal.

[ Voor 46% gewijzigd door powerboat op 01-09-2016 12:41 ]

• Ronnie N
Weet je dat heel zeker? Ik heb al een aantal mensen gezien die bijvoorbeeld google-chrome in een container draaiden.

Maar als het niet kan, dan is de beste optie kodi op de host instaleren lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sowieso wil je Kodi niet in een container of VM draaien. De performance is dan dramatisch als je een FHD film wilt gaan kijken, omdat het geen gebruik kan maken van de hardware decoding die je videokaart bied.

Leuk idee om te doen 'omdat het kan', maar in de praktijk wil je 't gewoon niet. Te veel nadelen aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ronnie N
Ik dacht dat het hele idee van een container was, dat je 1 kernel gebruikte en daardoor ook gewoon toegang had tot alle hardware van de host. Er hoeft in principe niks gevirtualiseerd te worden. Maar ik denk dat ik het mis heb, dan maar gewoon Kodi op de host:)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hero of Time schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:56:
Sowieso wil je Kodi niet in een container of VM draaien. De performance is dan dramatisch als je een FHD film wilt gaan kijken, omdat het geen gebruik kan maken van de hardware decoding die je videokaart bied.

Leuk idee om te doen 'omdat het kan', maar in de praktijk wil je 't gewoon niet. Te veel nadelen aan.
Weet je dat zeker? Volgens mij kan LXC dat juist wel. Ik weet zeker dat LXC directe hardware toegang heeft voor zaken als USB en HD's. In principe zou het dus ook met videokaarten moeten kunnen. Als ik google vind ik direct een whitepaper over CUDA in LXC dus ik denk dat het echt kan.

Overigens wordt het begrip "container" vrij breed gebruikt. Er zijn talloze implementaties die allemaal weer anders zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ronnie N schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:01:
Ik dacht dat het hele idee van een container was, dat je 1 kernel gebruikte en daardoor ook gewoon toegang had tot alle hardware van de host. Er hoeft in principe niks gevirtualiseerd te worden. Maar ik denk dat ik het mis heb, dan maar gewoon Kodi op de host:)
Maar wat wilde je eigenlijk bereiken door Kodi in een container te draaien?
Redelijk zeker.
Volgens mij kan LXC dat juist wel. Ik weet zeker dat LXC directe hardware toegang heeft voor zaken als USB en HD's. In principe zou het dus ook met videokaarten moeten kunnen. Als ik google vind ik direct een whitepaper over CUDA in LXC dus ik denk dat het echt kan.
Maar CUDA is wat anders dan HW Decoding van de GPU gebruiken. Ik heb mij er verders niet zo in verdiept, zeker in LXC niet, maar wat ik van Docker heb gezien wordt er erg veel in beperkt. Daarnaast heb je ook nog eens alle libraries nodig. Ik denk dat het aanroepen van de CUDA cores eenvoudiger is dan het video decoding deel aan te roepen via bijvoorbeeld VDPAU.
Overigens wordt het begrip "container" vrij breed gebruikt. Er zijn talloze implementaties die allemaal weer anders zijn.
Jep, dat zeker. Als je echt puur gaat kijken naar een container, ik neem even Docker als voorbeeld, dan pak je een applicatie en geef je die puur de dependencies die 't nodig heeft om te functioneren. De vraag is echter of alle functies het ook doen.
Zelfs als je Kodi in zo'n container zou zetten en je voegt daar libvdpau aan toe, kan je nog steeds geen gebruik maken van hardware decoding omdat je de rest van de video driver mist om er gebruik van te kunnen maken.

• Ronnie N
Ik wilde niet zoveel bereiken met het draaien van Kodi in een container, meer omdat het kan. De laatste tijd ben ik druk bezig om zoveel mogelijk servers te virtualiseren, dus ik dacht, waarom Kodi ook niet. Geeft me wel een gevoel van veiligheid: ik kan zoveel prutsen als ik wil (en dat doe ik ook met m'n beperkte, maar groeiende, kennis over Linux) zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik veel werk kwijt ben of dat dingen niet meer werken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je echt lekker wilt aanklooien met Linux kan je beter een VM nemen met snapshots. Maak je een fuckup, 2 klikken en je snapshot is hersteld. :)

• Ronnie N
Ja klopt, de VM manager die ik gebruikt ondersteunt snapshots, dus ik heb overal ook backups van:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magistus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 11:57
Kodi binnen LXC gaat prima. Draai mijn hele Debian Jessie desktop binnen lxc op een laptopje vanaf een LVM LV met full disk LUKS-encryptie op een mdadm RAID-1 met 2 SSD's en kan niet merken dat ik nou iets van performance issues ken. Nu draai ik met de binary nvidia, maar nouveau zou ook moeten lukken.
En snapshotten van een lxc-container op lvm/btrfs/zfs moet gewoon werken.
Het is wel even klooien misschien, maar het moet gaan lukken 8)
Pagina: 1