- Edit - Na opmerkingen / tips heb ik de videokaart aangepast en een nieuwe voeding toegevoegd.
Hi,
Na 6 jaar wordt het nu echt tijd om mijn pc te upgraden. Veel games kan ik prima spelen, als ik de settings maar wat lager zet. Ik wil de settings weer hoog kunnen zetten, en toch nog een speelbare framerate houden. Ik heb de BBG's al bekeken en ook rondgekeken op het forum en bij reviews op andere sites.
Mijn oude bak bestaat uit:
- Moederbord: MSI P55-GD65 - ATX
- RAM: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 (4GB totaal)
- Processor: Intel Core i7-860 - 2.80Ghz - Socket: LGA1156
- Video: Sapphire Radeon - VAPOR-X HD5850 1G GDDR5 PCI-E, OC Version
- Voeding: Cooler Master Real Power M620
- Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste doel van de pc is gamen. Een typische game die voor mij soepel moet draaien en er mooi uit moet zien is GTA 5. In 4K gamen of VR staat niet op mn wensenlijst. Ik zou graag de komende 5 jaar moderne games soepel kunnen blijven spelen. (Snap dat ik tegen die tijd bij GTA 7 de settings weer wat lager zal moeten zetten.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag onder de 700,- blijven voor de nieuwe componenten. Assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de volgende onderdelen wil ik hergebruiken van mijn oude pc:
- Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
- SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaande lijst samengesteld (met daarin voor het gemak de [b]kast er ook in):
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
GTA5 moet goed draaien. Stroomverbruik vind ik niet heel belangrijk, ook hoeft hij niet overdreven stil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste ben ik benieuwd of ik mijn kast en voeding goed kan hergebruiken. De kast vind ik erg fijn, makkelijk disk in en uitschuiven, makkelijk schoon te maken, extra vannetje er in, niets over te klagen. Ook de voeding doet wat hij moet doen (niet doorgemeten ofzo, maar ik merk geen problemen). 620W is best flink en met de modulaire kabels kan ik goed uit de voeten.
Maar beide zijn 6 jaar oud. Kan ik zo'n oude voeding nog gewoon aansluiten op een modern moederbord / videokaart? En passen de componenten nog wel in zo'n oude kast?
Ten tweede twijfel ik enorm aan de te kopen videokaart. Ik ben niet merkgebonden, dus Nvidia of Amd maakt me niet uit. Nu denk ik aan een Radeon RX480 8GB of een GeForce GTX 1060 6GB, maar kan niet goed vinden welke het meest toekomstbestendig is. Ik wil best een paar tientjes meer betalen voor een kaart waar ik langer mee vooruit kan. Ben benieuwd of jullie daar ideeën over hebben? Of moet ik misschien een maandje wachten tot de RX 480 beter beschikbaar is?
Alvast bedankt!
Hi,
Na 6 jaar wordt het nu echt tijd om mijn pc te upgraden. Veel games kan ik prima spelen, als ik de settings maar wat lager zet. Ik wil de settings weer hoog kunnen zetten, en toch nog een speelbare framerate houden. Ik heb de BBG's al bekeken en ook rondgekeken op het forum en bij reviews op andere sites.
Mijn oude bak bestaat uit:
- Moederbord: MSI P55-GD65 - ATX
- RAM: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 (4GB totaal)
- Processor: Intel Core i7-860 - 2.80Ghz - Socket: LGA1156
- Video: Sapphire Radeon - VAPOR-X HD5850 1G GDDR5 PCI-E, OC Version
- Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste doel van de pc is gamen. Een typische game die voor mij soepel moet draaien en er mooi uit moet zien is GTA 5. In 4K gamen of VR staat niet op mn wensenlijst. Ik zou graag de komende 5 jaar moderne games soepel kunnen blijven spelen. (Snap dat ik tegen die tijd bij GTA 7 de settings weer wat lager zal moeten zetten.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag onder de 700,- blijven voor de nieuwe componenten. Assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de volgende onderdelen wil ik hergebruiken van mijn oude pc:
- Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
- SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaande lijst samengesteld (met daarin voor het gemak de [b]kast er ook in):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 198,- | € 198,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 278,55 | € 278,55 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 77,80 | € 77,80 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,- | € 52,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 693,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
GTA5 moet goed draaien. Stroomverbruik vind ik niet heel belangrijk, ook hoeft hij niet overdreven stil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste ben ik benieuwd of ik mijn kast en voeding goed kan hergebruiken. De kast vind ik erg fijn, makkelijk disk in en uitschuiven, makkelijk schoon te maken, extra vannetje er in, niets over te klagen. Ook de voeding doet wat hij moet doen (niet doorgemeten ofzo, maar ik merk geen problemen). 620W is best flink en met de modulaire kabels kan ik goed uit de voeten.
Maar beide zijn 6 jaar oud. Kan ik zo'n oude voeding nog gewoon aansluiten op een modern moederbord / videokaart? En passen de componenten nog wel in zo'n oude kast?
Ten tweede twijfel ik enorm aan de te kopen videokaart. Ik ben niet merkgebonden, dus Nvidia of Amd maakt me niet uit. Nu denk ik aan een Radeon RX480 8GB of een GeForce GTX 1060 6GB, maar kan niet goed vinden welke het meest toekomstbestendig is. Ik wil best een paar tientjes meer betalen voor een kaart waar ik langer mee vooruit kan. Ben benieuwd of jullie daar ideeën over hebben? Of moet ik misschien een maandje wachten tot de RX 480 beter beschikbaar is?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door keverjeroen op 01-09-2016 16:55 . Reden: Videokaart / voeding ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)