Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor multimedia gebruik - budget ~700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn huidige laptop valt letterlijk uit elkaar, dus ik ben op zoek naar een nieuwe.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop vooral voor het kijken van series en films ook gebruik ik Fruity Loops om beats te maken. Ik game ook af en toe, dit gaat dan vooral om games als 'League of Legends'. Het zou ook mooi zijn als de laptop 'Overwatch' kan draaien (op lage kwaliteit graphics is prima, als ik maar een redelijke fps heb).

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 700 euro, hooguit 750/800 als het echt een stuk betere laptop is dan de goedkopere opties.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik gebruik mijn laptop bijna alleen voor thuisgebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zou zoals eerder genoemd graag Overwatch op de laptop willen spelen en een goede ventilatie zou ook top zijn. Daarnaast zou ik graag een laptop van ongeveer 15,6 inch willen.

Zelf heb ik de volgende laptops gespot:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00FCMH
pricewatch: Asus R516LB-XX116T
pricewatch: Acer Aspire E5-575G E5-575G-584P

Ik hoor graag jullie advies!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Wat dacht je van zoiets, en dan zelf een SSD er laterna in plaatsen? (deze laptop heeft een vrije plaats daarvoor) Dan heb je een laptop met een mooi IPS scherm en snel genoeg voor overwatch.

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020564, Qwerty toetsenbord)

[ Voor 6% gewijzigd door sjenk op 01-09-2016 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjenk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:23:
Wat dacht je van zoiets, en dan zelf een SSD er laterna in plaatsen? (deze laptop heeft een vrije plaats daarvoor) Dan heb je een laptop met een mooi IPS scherm en snel genoeg voor overwatch.

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020564, Qwerty toetsenbord)
Ziet er goed uit! Ik hoef niet perse een SSD, dus zonder is niet erg. Is trouwens het plaatsen van de SSD een flinke klus? Of kan je gewoon eentje kopen en simpel in de vrije slot plaatsen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 11:33 ]

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Plaatsen van de ssd is normaal gesproken erg simpel (zelf geen ervaring met dit model). Bij de specificaties staat dat er een vrij M.2 slot is, dus dat kun je er zelf makkelijk bij prikken. Voor 50 euro heb je er een van 128gb.

https://tweakers.net/cate...MQXZaYo2QVreSrZ6QUW1tbCwA

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze nog staan pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59446213 heeft alleen geen IPS scherm. Is deze laptop beter dan die Medion? Of is zo'n IPS scherm gewoon een stuk beter?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Je had hem zelf al gevonden, maar ook ik heb de Lenovo Ideapad 510-15ISK 80SR00FCMH aangeschaft (voor mijn ouders welliswaar).

Ding doet het prima en is degelijk. Leuke specificaties tegen een leuke prijs en bij Coolblue zit je i.i.g. goed met service en garantie.

Verwijderd

@Sjenk Ja wel opletten als je er een ssd harddisk bij steekt.
Stel je koopt een laptop zonder ssd dan staat het besturings systeem op de gewone harddisk die er in zit.
je wil dus een ssd bij steken dan moet je besturingssysteem op de ssd geinstalleerd worden om sneller op te starten enz. dus tis niet zomaar de ssd schijf er in en klaar is kees.
Pagina: 1