Aux ingang geeft maar uit 1 box geluid (auto)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 16:46
Mijn vraag
Ik heb recent de auto (Peugeot 107) van mijn moeder overgenomen en wil graag muziek van mijn telefoon afspelen. Gelukkig zit er een aux aansluiting op waarmee ik dit kan doen.
Nu heb ik al 2 aux kabeltjes geprobeerd en lijkt de linker box dood te zijn (of veel zachter geluid dan de rechtse kant) wanneer ik muziek van mijn telefoon afspeel. Wanneer ik hem weer terug op am/fm zet werken beide perfect.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het zijn dat de aux aansluiting in mijn auto niet goed aangesloten is of iets dergelijks?

Ik heb het nog niet geprobeerd met een ander apparaat maar je zou zeggen dat mijn telefoon het probleem niet is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nexus 6p
Standaard aux kabeltje
Spotify

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2 verschillende kabels gebruikt.

Alle reacties

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zit ook een balans op om links rechts af te stellen, een paar keer op het kleine audio knopje drukken en kijken of die goed staat.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Probeer eens een koptelefoontje aan te sluiten op je telefoon, komt er dan wel uit beide oordopjes geluid?

• ZeroTwo
Bart_GR schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:05:
Probeer eens een koptelefoontje aan te sluiten op je telefoon, komt er dan wel uit beide oordopjes geluid?
Ik luister inderdaad dagelijks muziek via mijn telefoon en dit werkt zoals het moet.
Soldaatje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:03:
Er zit ook een balans op om links rechts af te stellen, een paar keer op het kleine audio knopje drukken en kijken of die goed staat.
Ga ik naar kijken met de lunch

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Probeer de jack eens wat te bewegen terwijl die in de radio zit, het kan zijn dat de aux poort slecht contact maakt.

Gebruik je toevallig een hoesje met je telefoon? Check of de jack echt helemaal naar binnen gaat (hij moet vlak met de behuizing zitten).

/dev/null

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is de Aux een jack plugje, of 2 tulpjes ?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

kijk ook even hoeveel "ringen" je op je aux kabel hebt zitten. 3 is stereo. 2 is mono.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Anoniem: 472287

Viper® schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:48:
Is de Aux een jack plugje, of 2 tulpjes ?
De Aux in een 107 is Jack

• ZeroTwo
Soldaatje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:03:
Net getest en wanneer ik deze instellingen aanpas en op L4 zet (L1 - L7 & R1 - R7) dan komt er uit beide boxen geluid dat goed verdeeld is, alleen is het aanzienlijk zachter dan 1 box op de "normale" 0 setting.
Daarnaast heb ik met de L4 setting het probleem dat wanneer ik hem terug op am/fm zet deze instelling onthouden wordt en het geluid veel harder (misvormd) uit de linker box komt.
heuveltje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:48:
kijk ook even hoeveel "ringen" je op je aux kabel hebt zitten. 3 is stereo. 2 is mono.
De kabel heeft aan beide kanten 3 ringen.
donny007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:47:
Probeer de jack eens wat te bewegen terwijl die in de radio zit, het kan zijn dat de aux poort slecht contact maakt.

Gebruik je toevallig een hoesje met je telefoon? Check of de jack echt helemaal naar binnen gaat (hij moet vlak met de behuizing zitten).
Geen hoesje en ik hoor het kraken wanneer ik hem erin steek dus hij maakt verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door ZeroTwo op 01-09-2016 12:41 ]

• Soldaatje
  • Niet online
Staat je telefoon op zijn hardst het volume?
Dat moet ik wel altijd doen namelijk met mijn Z2, anders komt er weinig geluid uit, uit beide boxen dat wel.
Ik hoor eigenlijk nooit wat kraken als ik hem erin steek, dan zou toch de jackplug kapot kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Soldaatje op 01-09-2016 12:43 ]

• ZeroTwo
Soldaatje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:41:
Staat je telefoon op zijn hardst het volume?
Dat moet ik wel altijd doen namelijk met mijn Z2, anders komt er weinig geluid uit, uit beide boxen dat wel.
Ik hoor eigenlijk nooit wat kraken als ik hem erin steek, dan zou toch de jackplug kapot kunnen zijn.
Ja op mijn telefoon staat het geluid op maximaal.
Het is geen verkeerd kraken denk ik, ik hoor het ook altijd wanneer ik iets via een aux aansluit op de boxen in mijn kamer wanneer ze al aanstaan. Dit komt volgens mij omdat er dan al spanning op staat

[ Voor 32% gewijzigd door ZeroTwo op 01-09-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ZeroTwo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:43:
[...]

Ja op mijn telefoon staat het geluid op maximaal.
Het is geen verkeerd kraken denk ik, ik hoor het ook altijd wanneer ik iets via een aux aansluit op de boxen in mijn kamer wanneer ze al aanstaan. Dit komt volgens mij omdat er dan al spanning op staat
Weet je al iets meer?
Heb je al een ander apparaat geprobeerd op de aux ingang, een laptop bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoort mij aan of er een stekker niet goed ingedrukt/contact maakt. Maar verneem graag of het bij een ander toestel ook problemen heeft

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroTwo
Hackus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:38:
Hoort mij aan of er een stekker niet goed ingedrukt/contact maakt. Maar verneem graag of het bij een ander toestel ook problemen heeft
Andere toestellen hebben het probleem ook.
Soldaatje schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:08:
[...]

Weet je al iets meer?
Heb je al een ander apparaat geprobeerd op de aux ingang, een laptop bijvoorbeeld?
Alles heeft dit probleem, ben nu naar een andere radio aan het kijken dat zal het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ZeroTwo schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:04:
[...]

Andere toestellen hebben het probleem ook.

[...]

Alles heeft dit probleem, ben nu naar een andere radio aan het kijken dat zal het probleem oplossen.
Misschien kan je nog wat help in het electronica forum hulp krijgen, het is misschien wel interessant om hem te proberen maken. Of naar een reparateur brengen.
Pagina: 1