Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
Ik zit momenteel met twijfels / een behoorlijk dilemma.

Vandaag ben ik op de kop af 3 jaar bij mijn huidige werkgever in dienst en heb momenteel een salesfunctie. Ik heb het al geruime tijd niet erg naar mijn zin in mijn huidige functie / baan. Enerzijds vanwege het front-office werk wat ik nu al 15 jaar doe, anderzijds omdat een salesfunctie waarschijnlijk niet echt mijn ding is. Doelstellingen, haantjesgedrag, (koude) acquisitie, salestrainingen etc...
Bovendien heb ik wat moeite met de organisatie. Voor de minste of geringste afwijking dient er akkoord gegeven te worden, waar 15 man (ok, wellicht gechargeerd maar zo voelt het) een plasje over moet doen. Eigen verantwoordelijkheden zijn ver te zoeken. Dit alles heeft onlangs geresulteerd in 3 weken afwezig / ziekte. Ik zat tegen een burn-out aan (zie ook het burn-out topic in de HK).

Ik heb nog contacten bij mijn vorige werkgever, en afgelopen vrijdag werd ik vrij onverwacht benaderd door de HR-dame die ik nog van toen kende. Of ik woensdag op gesprek kon komen voor een back-office functie die daar beschikbaar is gekomen. Kort samengevat: leuke functie, maar niet voor meer dan 3 jaar. Maar goed, praten kan altijd dus daar gister geweest. Gesprek was samen met een hoge heer die ik ook nog van vroeger kende.
Prima gesprek gehad, vonden het leuk me weer te zien. Maar hij vroeg: wil je dit werk wel gaan doen? Je bent 35, wat zou je nou ECHT willen in de toekomst? Ik gaf aan dat ICT altijd mijn interesse heeft gehad, maar dat ik helaas (stom genoeg) ben gestopt met de HBO opleiding. Daarna ook geen ervaring opgedaan en papieren gehaald, wat een nieuwe baan in de ICT bemoeilijkt.
Hij zei: als je nou op de back-office begint, en daarna gaat uitzoeken wat je in de ICT wilt, dan gaan wij je daarmee helpen en opleidingen verzorgen. Desnoods loop je een "snuffelstage" op de afdeling. Ter info: daar werkt momenteel 75 man in verschillende disciplines. Ze verwachten op (korte) termijn uitbreiding in verband met overnames.

Nadat ik aangaf wat ik verdiende kreeg ik meteen een aanbod. Ze wilden snel schakelen, liefst per 1 oktober maar dat is uiteraard niet meer haalbaar. Aanbod was niet slecht: Mijn huidige salaris + daarbij mijn huidige 13e maand / bonus (gemiddeld) verdeeld over 12 maanden. Dat levert per maand in ieder geval wel een leuk extraatje op, al krijg ik dat aan het eind van het jaar uiteraard niet meer :)
Reistijd is wel een nadeel: ik ga van 20 minuten op de fiets naar 50 minuten in de auto. Voordeel is dan weer dat ze flexibel zijn met werktijden; ik mag 1 dag in de week thuiswerken en 1 dag op 1 van de vestigingen, waarvan er een paar in de buurt zijn. Houdt het wel dynamisch.

Nu zit ik dus met een enorme knoop in m'n maag. Voornamelijk omdat mijn huidige werkgever zo goed voor me is. Ten tijde van de burn-out hebben ze mij goed bijgestaan en m'n teamleider en directeur gaan voor me door het vuur. Collega's (1 of 2 daargelaten maar dat heb je altijd) zijn ook super en allemaal van mijn leeftijd. Het idee dat ik moet gaan opzeggen bij mijn teamleider doet me bijna janken. Misschien ben ik nog een emotioneel wrak van die burn-out :+
Aan de andere kant biedt dit wel kansen, en kan ik bij een relatief bekend bedrijf doen waar mijn hart ligt: leren en werken in de ICT. Bovendien lijkt het me dat ik voor mezelf moet kiezen, en niet voor m'n werkgever of omdat ik toevallig fijne collega's heb.
Mijn vrouw en andere mensen in mijn omgeving zeggen dat ik het moet doen, zeker omdat ik er zo lang tegenaan hik.

Gesprek gister ging en voelde echt goed, zeker omdat de personen zelf aanboden mij te willen helpen in m'n ontwikkeling. Maar omdat het allemaal zo kort dag is / snel is gegaan wil ik geen emotionele en overhaaste beslissing maken. Aan de andere kant doe ik eigenlijk al jarenlang werk wat gevoelsmatig niet bij mij past, en nu heb ik de kans om dit anders te gaan doen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je een burn-out had, dan ben je nog getroffen hoor. Een burn-out is niet weg in 3 weken..

Maar goed, denk aan jezelf en aan je toekomst. Wat je ook denkt of voelt voor je oude werk/collega's: als puntje bij paaltje komen ben je gewoon een nummer en kun je gaan, zo loyaal zijn ze niet aan je als het erop aankomt.

Lekker de overstap maken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik snap je loyaliteit naar je huidige werkgever, maar je moet ook kijken naar de toekomst. En dat is nog belangrijker!

Als je het niet naar je zin hebt in de baan, dan heeft zou ik juist kiezen voor iets om naartoe te groeien.
Dus ik zeg: maak de overstap :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Als ik het lees, dan heb je het niet naar je zin bij je huidige werkgever. Daarbij komt het verhaal dat je over je oud-werkgever (en wellicht toekomstige werkgever) schets op mij over dat je daar zeer positief tegenover staat.

Je krijgt nu echter wel de kans om iets te gaan doen dat je écht leuk vindt ! Mijn advies: overstappen !

Succes in ieder geval :)

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Wat KillerAce_NL en Ryur al zeggen; denk altijd eerst aan jezelf.

Als het goed voelt en je kansen geboden worden om de richting op te gaan die je wil, is de keuze wel snel gemaakt me dunkt. Zeker wanneer je dit zet tegenover de ontevredenheid over je huidige functie.

Verandering van spijs doet eten :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
Wat zijn de kansen dat de omstandigheden veranderen die je nu in een burn-out hebben gegeven? Blijft het bij hetzelfde en blijf je risico houden op ongelukkig worden bij je huidige werkgever? Dat moet je denk ik meenemen in je beslissingen. Tuurlijk kun je veranderingen bij jezelf houden en anders omgaan met deze omstandigheden (weerbaarder worden), maar dat is niet voor iedereen weggelegd, zeker voor iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel.

De overstap die je kunt maken lijkt me een mooie stap om te gaan doen waar je happy van wordt.
Lijkt me een logische zet.
Maar je zal de keuze zelf moeten maken

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 14:20

Rmg

Denman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:49:
Maar hij vroeg: wil je dit werk wel gaan doen? Je bent 35, wat zou je nou ECHT willen in de toekomst? Ik gaf aan dat ICT altijd mijn interesse heeft gehad, maar dat ik helaas (stom genoeg) ben gestopt met de HBO opleiding. Daarna ook geen ervaring opgedaan en papieren gehaald, wat een nieuwe baan in de ICT bemoeilijkt.
Hij zei: als je nou op de back-office begint, en daarna gaat uitzoeken wat je in de ICT wilt, dan gaan wij je daarmee helpen en opleidingen verzorgen.
Je krijgt echt een mooie kans aangeboden... bedenk dat wel :Y) Die ga je niet veel vaker krijgen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:34
Belangrijke vraag: waarom ben je bij vorige werkgever weggegaan? De redenen van toen zullen niet ineens weg zijn. Als dit niet van toepassing is: wegwezen bij huidige werkgever!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:58
Simpel; altijd voor jezelf kiezen en op een goede manier afscheid nemen van je oude werkgever :-)

• Goedemiddag
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-02-2024
Als dat ICT gedeelte belangrijk voor je is, laat dat dan in ieder geval op papier uitwerken. Financieel ga je er namelijk op achteruit (heb je je autokosten al doorgerekend?) en ik hoor vrij vaak dat werkgevers van tevoren allerlei beloftes doen die ze daarna dan zijn vergeten. Helemaal als er productie gedraaid moet worden.

Veel succes met je overweging en beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:59
Ascension schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:50:
Simpel; altijd voor jezelf kiezen en op een goede manier afscheid nemen van je oude werkgever :-)
Daar sluit ik me bij aan.
Ergens blijven werken voor de 'toffe' collega's en het bekende, maar het werk zelf niet graag doen is niet vol te houden (misschien lukt je dit nog voor een jaartje, eventueel twee).

Je krijgt een kans, grijp ze.

Succes met je beslissing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Denman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:49:
Ik heb het al geruime tijd niet erg naar mijn zin in mijn huidige functie / baan.
- Enerzijds vanwege het front-office werk wat ik nu al 15 jaar doe,
- anderzijds omdat een salesfunctie waarschijnlijk niet echt mijn ding is.

- Bovendien heb ik wat moeite met de organisatie. Voor de minste of geringste afwijking dient er akkoord gegeven te worden,Eigen verantwoordelijkheden zijn ver te zoeken.
- Dit alles heeft onlangs geresulteerd in 3 weken afwezig / ziekte. Ik zat tegen een burn-out aan (zie ook het burn-out topic in de HK).
Die eerste 3 zijn niet opeens weg, dus terugvallen in 4 lijkt me een groot risico.
En nu krijg je een aanbod om bij een oude werkgever aan de slag te gaan en die willen je niet alleen graag hebben, ze willen je meteen actief helpen met je carriere pad. Veel beter recept om een burn-out tegen te gaan is er niet.

Niet twijfelen: aangrijpen die kans!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou het niet doen. Ik zou proberen je huidige baan/functie wat meer proberen bij te sturen naar jouw wensen.

50min auto reistijd vs 20min fietstijd is een erg groot nadeel.
Ik ben verhuisd naar het buitenland nu en woon nu op 10min autotijd van mijn werk (tov 60min in NL).
Die extra tijd die je daardoor krijgt is zoveel meer waard....

Reken het zeker eens uit over bv 3 jaar.
Je werkt zo'n 230 dagen per jaar, iedere dag een uur langer reistijd is 230 uur per jaar oftwel bijna 700uur op 3 jaar tijd. (om nog maar over "uitzonderlijke" files te zwijgen)
1 dag thuis werken helpt natuurlijk wel maar realiteit is vaak dat thuiswerken niet iedere week zal zijn...

Alleen om die reden zou ik het sowieso al niet doen.
Verder vind ik dat als je twijfelt het ook niet moet doen....

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

celshof schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:55:
[...]
Die eerste 3 zijn niet opeens weg, dus terugvallen in 4 lijkt me een groot risico.
En nu krijg je een aanbod om bij een oude werkgever aan de slag te gaan en die willen je niet alleen graag hebben, ze willen je meteen actief helpen met je carriere pad. Veel beter recept om een burn-out tegen te gaan is er niet.

Niet twijfelen: aangrijpen die kans!
ik haal nergens uit (lees er overheen??) waarom je niet terug wilt naar je oude werkgever.

trouwens, je huidige werkgever kan best wel instemmen met ASAP weg .. hij kan gaan narren maar jij kan net zo hard terug narren ..zeker omdat het alleen om de overstap datum gaat .. de rest is al geregeld lees ik zo.

schrijf anders op wat je "voorstel" is, en de insteek van je vertrek .. en probeer het gewoon goed af te ronden. hou de eer bij jezelf ook al gaan ze narren.

Wat ik bedoel met "narren" is super traag werken, bv de hele dag doen over 3 regels tekst, en alle andere taken vooruit schuiven .. maar goed dat is laatste redmiddel..

het is niet ongebruikelijk om maandag al te kunnen starten.. neem nog lekker even vrij voordat je start !
je huidige werkgever heeft niks aan iemand die niet gemotiveerd is zeker niet bij een sales functie vermoed ik

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wvansl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:05:
Ik zou het niet doen. Ik zou proberen je huidige baan/functie wat meer proberen bij te sturen naar jouw wensen.

Ik ben verhuisd naar het buitenland nu en woon nu op 10min autotijd van mijn werk (tov 60min in NL).

Je werkt zo'n 230 dagen per jaar, iedere dag een uur langer reistijd is 230 uur per jaar oftwel bijna 700uur op 3 jaar tijd. (om nog maar over "uitzonderlijke" files te zwijgen)
1 dag thuis werken helpt natuurlijk wel maar realiteit is vaak dat thuiswerken niet iedere week zal zijn...

ik heb liever 66 min reistijd (hoewel dat ook niet erg prettig is), dan 8 uur irriteren aan de werkplek en alles met werk. dan is welke reistijd al verziekt voordat je gaat reizen..

Tja vanalles

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:05

Trouble

Everything is awesome

wvansl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:05:

Over reistafstand: ik heb 1,5u reistijd, met de auto. En dat is veel, en vervelend, en kost me 3u per dag die ik werk als ik niet thuis werk. Maar: mijn baan is leuk. Ont-zet-tend leuk. En dat maakt het de moeite waard, want je zit over het algemeen 8u per dag ergens om te werken en dan moet het toch wel enige voldoening geven.

Dus ik zou zeker geen baan niet aannemen vanwege de reistijd (alhoewel 1,5u echt wel de max is :P) maar kijken naar het soort werk, en of het je past, en als je daar wel voldoening in vind dan is het de moeite van de overweging waard. En inderdaad: als je het doet, neem netjes afscheid van je huidige baan.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• EsTeGe
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 22:58
Ik zat in exact dezelfde situatie. Met tegenzin ging ik naar het werk en volledig uitgeblust/depressief thuiskomen. Maar ik had wel toffe collega's en het bedrijf zorgt echt goed voor hun personeel. Het was eigenlijk puur het werk dat me niet meer kon boeien. Dit gevoel had ik al meer dan een jaar. Het is eigenlijk dankzij m'n collega's dat ik het nog zo lang heb kunnen volhouden.

Zoals je kan lezen spreek ik in de verleden tijd. Ik heb onlangs, na twee jaar bij die werkgever, een nieuwe baan gevonden waar ik me veel meer zal kunnen uitleven, meer variatie, veel bijleren, kortere reistijd, en wat nog meer...

Ik heb één antwoord voor je: die nieuwe baan aannemen!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Na het lezen van je post ben ik het helemaal met je vrouw eens, als je al lange tijd in meer of mindere mate ontevreden bent, en dit spreekt je erg aan, dan moet je het gewoon doen.

Vergeet in je enthousiasme niet om de praktische aspecten even goed te wegen. Als je nieuwe (eigenlijk: oude) werkgever je ook graag wil hebben, vraag dan niet te weinig. Het is duidelijk dat je enthousiast bent, dat zal ook hen niet ontgaan zijn. Je kunt in dat geval best vragen om wat meer tegemoetkoming in verband met je hogere reistijd en waarschijnlijk ook reiskosten. OV kaart, auto van de zaak, of je eigen auto en dan wat meer salaris? Dat soort dingen.

Maar behalve dat je moet opletten niet te weinig te vragen, hoor ik in jouw verhaal alleen maar terug dat je op zoek bent naar iets nieuws, en dat dit je erg aanspreekt zeker met de eventuele verdere mogelijkheden. Dus ik zou ook zeggen, doen!

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Denman
Wow, dank voor alle reacties allen! Kan ik wat mee :)
Sp@rkie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:26:
Wat zijn de kansen dat de omstandigheden veranderen die je nu in een burn-out hebben gegeven? Blijft het bij hetzelfde en blijf je risico houden op ongelukkig worden bij je huidige werkgever? Dat moet je denk ik meenemen in je beslissingen. Tuurlijk kun je veranderingen bij jezelf houden en anders omgaan met deze omstandigheden (weerbaarder worden), maar dat is niet voor iedereen weggelegd, zeker voor iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel.

De overstap die je kunt maken lijkt me een mooie stap om te gaan doen waar je happy van wordt.
Lijkt me een logische zet.
Maar je zal de keuze zelf moeten maken

Succes!
Die kansen zijn redelijk groot. Ik ga, in ieder geval op de korte termijn, back-office werk doen waar ik geen direct klantencontact heb. Alleen "interne" klanten.
Waar ik nu nog wel eens problemen mee heb: ik heb vaste klanten waarbij ik 99 dingen achter elkaar goed kan doen, maar als het 100e dingetje fout gaat (al dan niet door mijn schuld) word ik compleet afgefakkeld. Daar heb ik best moeite mee. Ik weet dat ik me dat niet persoonlijk aan moet trekken, maar gezien mijn verantwoordelijkheidsgevoel en perfectionisme (valkuil, gaf ook de bedrijfsarts aan) is dat best wel lastig. Verder moet ik in de huidige organisatie nog wel eens opboksen tegen andere afdelingen die ik nodig heb, maar eigen KPI's hebben en dus ook andere belangen. Ook dat is wel eens moeilijk, zeker omdat ik uiteindelijk die "nee" moet verkopen richting de klant. Hoort bij het werk en gaat me normaal gesproken goed af, maar het staat me wel steeds meer tegen.
ybos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:42:
Belangrijke vraag: waarom ben je bij vorige werkgever weggegaan? De redenen van toen zullen niet ineens weg zijn. Als dit niet van toepassing is: wegwezen bij huidige werkgever!
Nou die redenen zijn inderdaad niet meer van toepassing :)
Ik werkte toen bij 1 van de vestigingen. Half op sales, half op aftersales. De toenmalige vestigingsmanager (hij kwam er toen ik er 4 jaar werkte) was een hork van een kerel, deed geen fuck en zorgde voor een enorme werkdruk. Hij was bovendien achterbaks. Omdat er geen tekenen waren dat hij weg moest, heb ik er na 2 jaar de brui aan gegeven. Bovendien was de nieuwe baan weer een stap hogerop en was het goed voor de ervaring.
Ik heb nog steeds geen spijt van die keuze overigens.

Nu ga ik (eventueel) werken voor het hoofdkantoor, en dus ook onder andere mensen. Die betreffende vestigingsmanager is overigens een jaartje weg inmiddels, eruit gekickt :)
Goedemiddag schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:59:
Als dat ICT gedeelte belangrijk voor je is, laat dat dan in ieder geval op papier uitwerken. Financieel ga je er namelijk op achteruit (heb je je autokosten al doorgerekend?) en ik hoor vrij vaak dat werkgevers van tevoren allerlei beloftes doen die ze daarna dan zijn vergeten. Helemaal als er productie gedraaid moet worden.

Veel succes met je overweging en beslissing.
Ja gaf hij zelf meteen al aan, hoefde er niet eens om te vragen. Het kon niet op het contract zelf, maar hij is bereid het zwart op wit te zetten en te ondertekenen.
Autokosten zijn doorgerekend en vallen inderdaad negatief uit, maar hij gaf aan dat ze bezig zijn met een poolauto regeling, en hopelijk zelfs vast vervoer voor mensen met deze functie. Uiteraard wil ik hier ook nog wel met ze over babbelen voor ik begin. Voordeel is wel dat ik regelmatig met een (nu oud-)collega kan meerijden die wel een vaste auto heeft. In dat geval is de vergoeding een vooruitgang :P
vso schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:23:
[...]

ik haal nergens uit (lees er overheen??) waarom je niet terug wilt naar je oude werkgever.

trouwens, je huidige werkgever kan best wel instemmen met ASAP weg .. hij kan gaan narren maar jij kan net zo hard terug narren ..zeker omdat het alleen om de overstap datum gaat .. de rest is al geregeld lees ik zo.

schrijf anders op wat je "voorstel" is, en de insteek van je vertrek .. en probeer het gewoon goed af te ronden. hou de eer bij jezelf ook al gaan ze narren.

Wat ik bedoel met "narren" is super traag werken, bv de hele dag doen over 3 regels tekst, en alle andere taken vooruit schuiven .. maar goed dat is laatste redmiddel..

het is niet ongebruikelijk om maandag al te kunnen starten.. neem nog lekker even vrij voordat je start !
je huidige werkgever heeft niks aan iemand die niet gemotiveerd is zeker niet bij een sales functie vermoed ik
toon volledige bericht
Dikgedrukt: Had ik inderdaad nog niet vermeld, maar zie bovenstaande reactie.

Verder wil ik het gewoon netjes afsluiten hier. Ondanks dat m'n functie niet (meer) leuk is heb ik in het begin een goede tijd gehad. Bovendien zijn ze erg goed voor mij, dus wil ik het ook keurig afronden als ik hier op zeg.

Wat wel frappant is: ik had toevallig vanochtend een functioneringsgesprek. Alles dik in orde, maar hij vroeg aan het eind iets wat ie normaal nooit vraagt:
"Heb je ambities? Wil je dit blijven doen of heb je andere wensen?"
Best bizar en toevallig dat hij het uitgerekend nu vraagt.

Ik heb eerlijk aangegeven dat ICT mij altijd getrokken heeft, maar dat ik er nooit meer wat mee heb gedaan. Het is niet dat hij het proefde, maar hij wil mensen blijven uitdagen.
Hij gaf aan dat er altijd mogelijkheden zijn om dat intern uit te zoeken. Boh... heb ik dat weer. Maar dan blijf ik met dezelfde interne strubbelingen zitten natuurlijk, wat dat betreft blijft het een log bedrijf.

In ieder geval neemt die opmerking al een beetje schuldgevoel weg ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• celshof
Denman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:24:
Wow, dank voor alle reacties allen! Kan ik wat mee :)

[...]

Verder wil ik het gewoon netjes afsluiten hier. Ondanks dat m'n functie niet (meer) leuk is heb ik in het begin een goede tijd gehad. Bovendien zijn ze erg goed voor mij, dus wil ik het ook keurig afronden als ik hier op zeg.

Wat wel frappant is: ik had toevallig vanochtend een functioneringsgesprek. Alles dik in orde, maar hij vroeg aan het eind iets wat ie normaal nooit vraagt:
"Heb je ambities? Wil je dit blijven doen of heb je andere wensen?"
Best bizar en toevallig dat hij het uitgerekend nu vraagt.

Ik heb eerlijk aangegeven dat ICT mij altijd getrokken heeft, maar dat ik er nooit meer wat mee heb gedaan. Het is niet dat hij het proefde, maar hij wil mensen blijven uitdagen.
Hij gaf aan dat er altijd mogelijkheden zijn om dat intern uit te zoeken. Boh... heb ik dat weer. Maar dan blijf ik met dezelfde interne strubbelingen zitten natuurlijk, wat dat betreft blijft het een log bedrijf.

In ieder geval neemt die opmerking al een beetje schuldgevoel weg ;)
toon volledige bericht
Je hebt een opzegtermijn en je plant netjes met je manager in hoe je de overdracht gaat doen. Zorgen maken of keurig afronden hoef je dan niet meer te hebben. Daarbij, zo te horen is je werk (Sales) voornamelijk gericht op geld verdienen en zit je niet in een functie waar je invloed hebt op bijv. de gezondheid van mensen. In zo'n geval zou ik me nooit schuldig voelen.

En inderdaad, zelfs als het carrierepad bij je huidige werk de juiste kant op gaat, blijf je met dezelfde manier van werken te maken hebben en als dat 1 van de dingen is die je tegen staat, zul je daar problemen mee houden.

Hoe voelde het eigenlijk aan, na een nacht slaap, dat je een aanbod hebt gekregen? Gaf het je een goed gevoel? Zo ja, weet je eigenlijk al wat je moet doen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Het is erg mensenlijk van je (pfeww toch even getwijfeld :D ) om "toevallige" connecties te zien.

Maar vraag je zelf eens af .. je bent ongelukkig .. waar word je nu wel gelukkig van.
Gras is altijd groener aan de overkant..

sommige dingen is gewoon doen en tja er is geen goed/fout .. je kan overstappen en een maand later gaat het falliet .. omdat iemand net ff teveel beloofd heeft tijdens verkoop .. maar dat kan ook hier gebeuren

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 15:05
Op basis van deze zin:

Ik heb het al geruime tijd niet erg naar mijn zin in mijn huidige functie / baan.

Zou je de keuze al moeten maken, het leven is veel te kort om een k*t baan te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 16:30
@Denman:
Ik ken je dilemma, en dan voornamelijk bij de huidige werkgever. Je niet meer 100% op je plek voelen, vast zitten, ondanks de relatief korte reistijd tóch telkens moe zijn en geen zin hebben... en ga zo maar door. Dat heet dus ook overspannenheid (en ligt afhankelijk van hoe ver je daar in zit, inderdaad tegen een burnout aan).

Die extra reistijd die je zou hebben bij het aanbod, en die zoals je zelf zegt niet fulltime is aangezien je op meerdere vestigingen en zelfs eens per week thuis kan werken... ik zou er een moord voor doen! Als je niet gelukkig bent met waar je nu bent/zit, onafhankelijk van of je de mensen zelf wel leuk vindt (want dat kan natuurlijk ook: werk/situatie niet leuk vinden maar de mensen juist wel aardig vinden)? En dan zo'n aanbod krijgen met eigenlijk als enige nadeel dat je soms een lange reistijd hebt? Gelijk aannemen!

En het netjes willen afhandelen en fatsoenlijk willen zijn met en tegen je huidige werkgever is natuurlijk erg goed. Het spreekt in dat geval vaak dat je gewoon goed en respectvol om wil gaan en niet zomaar wil opgeven. Ook dat ken ik al te goed. Maar vergis je niet dat dit ook ontzettend tegen je werkt: soms moet je gewoon even eerst aan jezelf denken, en doen wat JIJ wilt. En als sommige mensen dit niet leuk vinden, tja... da's even jammer dan. Maar uiteindelijk moet JIJ met de consequenties leven. Want als je altijd netjes en fatsoenlijk blijft, en dan toch maar besluit om nog eens 10 jaar bij de huidige werkgever te zitten (buiten de burnout mogelijkheden), dan zit je daar wel lekker tegen je zin te werken. En dat lijkt me ook geen optie.

En blijkt achteraf dat die nieuwe baan toch niet helemaal je-van-het is? Dan heb je ook dan gewoon weer een baan waarbij je tijd hebt om even uit te zoeken wat je dan wel wilt. Want dat voelde die "hoge heer" tijdens dat gesprek al te goed aan: wat wil je nou eigenlijk met je leven? Je bent 35!! Het is inderdaad nú de tijd om een keuze te maken en daar vol voor te gaan en je er gelukkig bij te voelen. En alleen al dat deze man je daar een handje bij wilt helpen met een "snuffelstage" met eventuele cursussen/opleidingen... man, dan pak je dat toch met 10 handen tegelijk aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Kapotlood op 01-09-2016 15:53 ]

• Denman
celshof schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:42:
[...]

Je hebt een opzegtermijn en je plant netjes met je manager in hoe je de overdracht gaat doen. Zorgen maken of keurig afronden hoef je dan niet meer te hebben. Daarbij, zo te horen is je werk (Sales) voornamelijk gericht op geld verdienen en zit je niet in een functie waar je invloed hebt op bijv. de gezondheid van mensen. In zo'n geval zou ik me nooit schuldig voelen.

En inderdaad, zelfs als het carrierepad bij je huidige werk de juiste kant op gaat, blijf je met dezelfde manier van werken te maken hebben en als dat 1 van de dingen is die je tegen staat, zul je daar problemen mee houden.

Hoe voelde het eigenlijk aan, na een nacht slaap, dat je een aanbod hebt gekregen? Gaf het je een goed gevoel? Zo ja, weet je eigenlijk al wat je moet doen.
Ja je hebt ook gelijk. Het is eerder aangehaald in dit topic; uiteindelijk is het een commercieel bedrijf en iedereen is daarin vervangbaar, daar hoef ik mezelf niet schuldig over te voelen. Natuurlijk ben ik blij dat ik de kans heb gekregen bij mijn huidige werkgever, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Heb er ook veel geleerd en heb mezelf er door kunnen ontwikkelen. Maar dat is natuurlijk geen reden om er nog jaren te blijven zitten terwijl de functie niet naar mijn zin is.

En ja, na een nacht slaap voelde het inderdaad best wel prettig. Het is een fijne gedachte dat ze een dergelijk aanbod hebben gedaan, zeker met het ontwikkelplan wat ze benoemden en ook nog eens zwart op wit willen zetten. Ze hebben kennelijk goede ervaring met de 6 jaar die ik er al gewerkt heb, en zo'n aanbod wijst er wel op dat ze vertrouwen in me hebben.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:21

macnerd

No Apples please :-)

Los van dat je het waarschijnlijk zelf beter naar je zin zal hebben: je zal waarschijnlijk ook een leukere partner en vader zijn. Ook vanuit dat oogpunt: doen!

Iets tegen je zin doen is soms nodig, maar als 't structureel is wordt het een probleem. En dat is nu 't geval. Doe er dus iets aan, maak de overstap!

Nog iets anders: ze kennen je wel, maar toch ook weer niet. Maak daar gebruik van. Je hebt ongetwijfeld een aantal handvaten gekregen om uit de burn-out te komen cq een burn-out te voorkomen. Je hebt bij overstap de mogelijkheid om dingen te veranderen, je nieuwe collega's zullen dit zonder probleem accepteren. Je hoeft niet alles om te gooien, maar met wat subtiele wijzigingen en/of een iets andere werkhouding kun jij makkelijker een (nieuwe) burn-out voorkomen.
In plaats van het perfect te willen doen, probeer je het goed te doen. Een 8 of 9 is prima als de klant een 7 verwachtte. Dat hoeft geen 10 te zijn. En fouten... maken we allemaal. Doe er (in je nieuwe baan) luchtiger over, probeer het op te lossen en leer er van. You're only human.

Zelf sta ik er ook zo in. Ik probeer goed werk te leveren, maar shit happens. Ik ben zelden gestrest. Is heerlijk kan ik je zeggen.

Succes met je keuze!

MacNerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Resumerend:
1. Niet geheel gelukkig in huidige baan

Dan is het tijd voor verandering. Echt, zo eenvoudig is het. Ik ken de situatie niet, maar de burn-out waarover je sprak, zou die daar mee te maken kunnen hebben ?

2. Loyaliteit aan je werkgever

Dat is even zo nobel als het misplaatst is. Dat mensen voor je 'door het vuur gaan' is mooi, maar niet uniek aan een specifieke werkgever. Het is namelijk ook hun (juridische) verplichting als zaken zuid gaan. Je bent je werkgever niets meer verschuldigd dan je werk en werknemer zijn goed te vervullen.

En 'door het vuur gaan' zou ook moeten betekenen dat je werkgever je in deze carriere move steunt.

3. Nieuwe baan aangeboden

Nieuwe baan, nieuwe ervaringen. Het is altijd een verrijking. In dit geval krijg je wat meer reistijd, maar je wint ook wat omdat kunt thuis werken. Bij de volgende kans dat op je pad komt kan de reistijd wellicht een slechtere propositie zijn. Of een betere. Mjin argument is als de baan je tof lijkt is het een klein offer.

Doen man.

[ Voor 5% gewijzigd door jant op 02-09-2016 01:29 . Reden: typo's en zo ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zeg maar zo, liever 5 dagen per week een uur per dag langer onderweg en gelukkiger. Dan op je 40e afgebrand en nooit meer een kans op de arbeidsmarkt omdat je kapot bent.

Je bent 35 dus nu heb je nog de kans om er wat van te maken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
Ik heb besloten dat ik de overstap ga maken en dus in ga op het aanbod. Omdat het toch wel vrij plotseling kwam heb ik er nog wel een weekendje over nagedacht, ik wilde geen overhaaste beslissing maken.

Het grootste en eigenlijk enige nadeel is reistijd, maar wat mij betreft wegen de voordelen daar ruimschoots tegenop:

- Eindelijk doen wat ik wil en waar mijn interesse ligt.
- Weer leren, certificaten en diploma's behalen in de ICT en mezelf dus ontwikkelen.
- Tegenover het reistijd nadeel staat wel een stukje flexibiliteit: zelf enigszins werktijden bepalen (bijvoorbeeld uurtje eerder naar huis om files te vermijden is geen probleem, als het werk maar af is, desnoods nog een uurtje in de avond). Ook thuis werken / op een vestiging werken is mogelijk.
- Na 15 jaar weg van front-office, alleen nog "interne" klanten.

De eerste 2 zijn uiteraard het belangrijkst :)

Ik kan nog wel eens een twijfelkont met dit soort (grote) beslissingen, vandaar dat dit besluit (ondanks dat het eigenlijk een no-brainer was) misschien toch nog wat langer heeft geduurd dan verwacht. Maar als ik het objectief bekijk is dit DE mogelijkheid om een baan binnen de ICT te vinden en hierin door te groeien. Ik denk dan ook dat dit een unieke kans is die ik misschien nooit meer ga krijgen. Ik verwacht ook dat deze functie(s) een hoop rust in m'n hoofd gaan geven. Bovendien voel ik momenteel een behoorlijke drang om weer te gaan leren, en met dit in het vooruitzicht heb ik ook een concreet doel om weer de boeken in te duiken.

Ik was eigenlijk van plan eind vorige week mijn teamleider in te lichten, maar ik wilde dit weekend toch alles nog even op een rijtje zetten. Ik denk dat ik het vanmiddag ga doen. Best spannend, maar ik sta wel achter mijn besluit.

In ieder geval dank voor alle reacties hier. Heeft mij zeker geholpen, vooral omdat vrijwel alle reacties een overstap adviseerden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wat je dan ook besloten hebt, gefeliciteerd! Want je hebt voor jezelf de voors en tegens afgewogen, dus elke beslissing zou goed zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
celshof schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:29:
Wat je dan ook besloten hebt, gefeliciteerd! Want je hebt voor jezelf de voors en tegens afgewogen, dus elke beslissing zou goed zijn geweest :)
Ja misschien was ik niet helemaal duidelijk met "ik heb besloten dat ik het ga doen" dus heb die eerste zin even aangepast :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Denman schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:37:
[...]

Ja misschien was ik niet helemaal duidelijk met "ik heb besloten dat ik het ga doen" dus heb die eerste zin even aangepast :+
Nee, je was duidelijk. Ik was gewoon onduidelijk. Ik bedoelde te zeggen dat ook als je was gebleven, het een goede keuze zou zijn geweest (omdat je er over nagedacht hebt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Iets later dan verwacht, maar ik heb mijn teamleider zojuist ingelicht over mijn vertrek.
Was moeilijker dan gedacht, werd toch eventjes een tikje emotioneel. Geen tranen ofzo, maar wel een trilletje in m'n stem :P

Hij zag het totaal niet aankomen en vond het erg jammer, maar kan de stap wel begrijpen. Hij staat ook altijd achter dit soort keuzes. Hij kon goed met me opschieten en de rest van het team ook. Maar ja, als ik het rationeel bekijk is dat geen reden om te blijven, het zou de rest van m'n carrière en mijn werkplezier namelijk in de weg gaan staan.

Ik zit hier nog met een licht schuldgevoel en de rest van het team moet nog ingelicht worden, maar sta wel achter m'n beslissing. Nu mijn werkzaamheden netjes afronden en vanaf dan de blik richten op de toekomst.

Join het GoT Pulse-Team!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 16:30
Gefeliciteerd alvast Denman! Dat schuldgevoel ebt vast wel weg als je eenmaal bij je nieuwe baan zit... dan beginnen de kriebels gewoon weer met de nieuwe uitdaging(en) :)

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 19:33
celshof schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:00:
[...]
Nee, je was duidelijk. Ik was gewoon onduidelijk. Ik bedoelde te zeggen dat ook als je was gebleven, het een goede keuze zou zijn geweest (omdat je er over nagedacht hebt).
Nee blijven was m.i. geen goede keuze geweest, omdat schuldgevoel geen geldig argument is. Overige argumenten waren niet genoemd om te blijven, dus er was geen enkel argument om te blijven.

Dat schuldgevoel lijkt me ook onterecht. Als je de gehele situatie zo leest dan moet je tot de conclusie komen dat het ook in hun belang is dat je deze keuze maakt. Het schuldgevoel lijkt daarom voort te komen uit het gegeven dat de situatie als zodanig zo is, maar het lijkt mij dat je daar weinig aan kan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door rr7r op 08-09-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:51

LankHoar

Langharig tuig

Gefeliciteerd! Mooi dat je manager zo reageerde, want dat is een teken dat hij tevreden is over je :) Hoe reageerde je collega's?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
LankHoar schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:37:
Gefeliciteerd! Mooi dat je manager zo reageerde, want dat is een teken dat hij tevreden is over je :) Hoe reageerde je collega's?
Nou ja eigenlijk min of meer hetzelfde. Niemand zag het aankomen en iedereen vond het jammer. 1 van de vrouwelijke collega's zei zelfs: "sukkel". Nou ja, laat ik dat maar als een compliment opvatten :P
Ook de commercieel directeur vond het jammer maar snapte de stap wel.

In ieder geval gunt iedereen het mij wel en vinden ze het goed dat ik mijn hart volg. Sommigen leken zelfs een tikkeltje jaloers, maar wel op een leuke manier ;)
Al met al denk ik dan ook dat ik hiermee de juiste stap heb gezet. Natuurlijk zal het allemaal nieuw zijn voor me, maar tot nu toe heb ik bij elke baan die ik heb gehad wel respect opgebouwd en veel kennis op gedaan. Ik hoop dat ik dat bij de nieuwe baan wederom ga doen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 20:32
Als je op het randje van een burnout zit, al best wat verzuim hebt gehad en ongelukkig in je functie zit ben je als werkgever toch net zo blij met deze move :-). Dit kan een hoop ellende voorkomen. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Kies voor jezelf. Die leuke collega's , directeur en teamleider die je nu hebt. Zijn over een jaar misschien wel weg. Daar zit je dan.... Had je maar... + Je geeft al aan dat je je huidige functie niet zo leuk vind. Kies voor die nieuwe baan! Je krijgt straks ook een kans om iets te doen wat je echt graag wilt. Je gaat er financieel niet op achteruit dat maakt het alleen nog maar mooier. ;)

Doe wat je zelf echt graag wilt.

Edit:
Ik zie dat je inderdaad voor die nieuwe baan gaat. Topper! Heel veel succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Swift92 op 13-09-2016 16:22 ]

Pagina: 1