Vlotte Office PC voor ca €300,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, Office, heel lichte fotobewerking incidenteel, ziggo kijken en af en toe YouTube

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca €300,- excl monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen losse videokaart, gebruik gewoon de interne graphics, 8gb geheugen, 256 gb ssd, W10 Pro, nette niet at grote systeemkast.
Het Gigabyte moederbord heb ik onlangs van iemand over genomen dus die ga ik sowieso gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een beetje een zuinig systeem wat wel vlot aanvoelt met de simpele taken

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie kijken of het systeem wat ik samen heb gesteld qua prijs/kwaliteit goed is en/of jullie tips hebben voor andere systemen/opties. Wilde in eerste instantie de G4400 kiezen, maar heb voor de G4500 gekozen vanwege het geringe prijsverschil en de iets betere interne graphics.

Hebben jullie verder nog tips qua monitor? Formaat mag 22 tot 24" zijn.

Dit is het systeem wat ik tot dusver zelf heb gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 68,99€ 68,99
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Zalman T2 Plus€ 23,-€ 23,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1be quiet! System Power B8 300W€ 33,50€ 33,50
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 314,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met een pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed ga je het makkelijk redden. Het belangrijkste is dat er een ssd in het systeem zit en daarbij merk je geen verschil tussen de Samsung en de goedkoopste 240/250gb pricewatch: Mushkin Triactor 240GB

Met deze besparingen kan je wat aan de kwaliteit van de behuizing pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en voeding pricewatch: XFX XT series 400W doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:12:
Met een pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed ga je het makkelijk redden. Het belangrijkste is dat er een ssd in het systeem zit en daarbij merk je geen verschil tussen de Samsung en de goedkoopste 240/250gb pricewatch: Mushkin Triactor 240GB

Met deze besparingen kan je wat aan de kwaliteit van de behuizing pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en voeding pricewatch: XFX XT series 400W doen.
Ik wil denk ik toch graag een Samsung ssd vanwege de betrouwbaarheid.
Ook vind ik de g4500 beter om in de toekomst makkelijker en beter 4k af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4k doet een Celeron ook probleemloos. Moet je wel een moederbord met DP nemen anders gaat de frequentie niet verder dan 24 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:12:

Ik ben niet erg op de hoogte van kwaliteit van voedingen met minder vermogen, maar in zijn algemeenheid lijkt 400W voor zo'n simpel systeem me toch gigantische overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:59:
[...]

Ik ben niet erg op de hoogte van kwaliteit van voedingen met minder vermogen, maar in zijn algemeenheid lijkt 400W voor zo'n simpel systeem me toch gigantische overkill.
Klopt en overkill is een 300w ook. Deze 400w heeft echter een veel betere prijs/kwaliteit dan de B8 300w en is de bescheiden meerprijs zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:59:
[...]

Klopt en overkill is een 300w ook. Deze 400w heeft echter een veel betere prijs/kwaliteit dan de B8 300w en is de bescheiden meerprijs zeker waard.
Waarom zou ik extra betalen voor die duurdere voeding terwijl ik dat niet nodig heb?
300W is al veel te veel eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt ook veel meer betalen voor een G4500 die je niet nodig hebt. Hetzelfde geldt voor de duurdere ssd waarvoor je als argument betrouwbaarheid geeft. Datzelfde argument zou je op de voeding toe kunnen passen.

• onnaj
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:53:
Je wilt ook veel meer betalen voor een G4500 die je niet nodig hebt. Hetzelfde geldt voor de duurdere ssd waarvoor je als argument betrouwbaarheid geeft. Datzelfde argument zou je op de voeding toe kunnen passen.
Heb al vaker be quiet voedingen gehad eerlijk gezegd en tot nog toe bevielen die goed.
Verder is mij verteld dat een zwaardere voeding ook meer verbruikt, vandaar mijn keuze ook voor de be quiet.

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
- Een zwaardere voeding verbruikt niet meer. De efficiency dan de voeding bepaalt dit.
- De voeding is een onderschat onderdeel. Hier moet je absoluut niet op willen bezuinigen.
- Als je zo op advies reageert, ben ik bang dat niemand je verder wil helpen.

Just my 2 cents...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

onnaj schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:18:
[...]

Heb al vaker be quiet voedingen gehad eerlijk gezegd en tot nog toe bevielen die goed.
Verder is mij verteld dat een zwaardere voeding ook meer verbruikt, vandaar mijn keuze ook voor de be quiet.
Waarom vraag je advies als je het zelf beter denkt te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Slither95 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:50:
- Een zwaardere voeding verbruikt niet meer. De efficiency dan de voeding bepaalt dit.
- De voeding is een onderschat onderdeel. Hier moet je absoluut niet op willen bezuinigen.
- Als je zo op advies reageert, ben ik bang dat niemand je verder wil helpen.

Just my 2 cents...
Ik snap jullie reacties maar ik vraag me gewoon af waarom die xfx beter zou zijn? Is xfx überhaupt een beter merk dan be quiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Het gaat niet zo zeer om het merk, maar om de componenten waaruit de voeding bestaat. Bepaalde reeksen voedingen gebruiken onderdelen van betere kwaliteit. Het fijne ervan weet ik ook niet aangezien ik geen expert op het gebied van voedingen ben, maar er zijn genoeg Tweakers (waaronder ACB2401) die je dat wel kunnen vertellen.

Overigens hebben we hier ook een heel handig topic voor als je meer wilt weten:
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:33

J8S

onnaj schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:15:
[...]

Ik snap jullie reacties maar ik vraag me gewoon af waarom die xfx beter zou zijn? Is xfx überhaupt een beter merk dan be quiet?
Je wilt niet dat je zometeen een nieuw systeem kan gaan samenstellen omdat al je mooie hardware is gefried door een kapotte voeding. Daarom kun je er maar beter iets meer geld in steken, met eventueel nog de mogelijkheid om hem over 3 a 4 jaar naar een nieuw systeem mee te nemen.

ACB weet over het algemeen echt wel wat kwaliteit is ;)

• onnaj
Ik heb het topic doorgelezen en nu snap ik wat jullie bedoelen en waar het verschil in zit.

Ik neem het zeker mee in mijn overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:51:
[...]

Waarom vraag je advies als je het zelf beter denkt te weten!
Waarom denk jij dat de XFX XT 400W voor +/- 50 euro een goede keuze is? Het is het niet namelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 14:54

Orac

Ik mis je papa.

De Samsung EVO 750 is juist een model dat minder betrouwbaar is (en goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Orac schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:54:
Minder betrouwbaar dan wat?
Een tube tandpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Orac schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:54:
Defineer minder betrouwbaar...
De 750 lijkt meer op een ge-upgrade 840 dan op z'n periodecorrecte broertje 850.
De 750 en 840 hebben beide planar NAND geheugen, en de Write-Endurance is vergelijkbaar op het 120GB model, en bij de 250GB versie heeft de 750 een forse voorsprong.
En ze krijgen beide 3jaar fabrieksgarantie.

De 840 was altijd al een formidabele SSD en is dat nogsteeds.
Om dan te gaan zeggen dat de 750 minder betrouwbaar is... Ja, hij krijgt een lagere Write-Endurance waarde mee ten opzichte van de 850Evo (75TBWE vs 70TBWE op 250GB size) en de garantieperiode is korter wat ook logisch is tegen een lager prijskaartje.
Maar om dat minder betrouwbaar te noemen vindt ik een beetje vergezocht.

Minder lange verwachte levensduur, absoluut. Maar reken eens uit hoe lang een SSD in normale omstandigheden mee gaat. Denk je echt dat een paar TBWE verschil maakt op een SSD die sowieso 10+ jaar mee kan gaan als je hem normaal gebruikt?

Edit:
Mijn desktop rockt nogsteeds een 840, die nu nog 72% van z'n writecycles over heeft na 2,5 a 3 jaar Power On Time. Kortom, die SSD is inmiddels 4+ jaar oud en is net iets meer dan een kwart van zijn levensduur verloren...
Op dit tempo heeft mijn 840 dus een verwachte levensduur van meer dan 15 jaar (of een jaar of 9 in power-on-time)

Onder de noemer 'minder betrouwbaar' kan je beter stellen dat een bepaald model sneller stuk gaat dan mag worden verwacht.
Denk aan de eerste generaties OCZ Vertex die bij bosjes dood vielen, ondanks dat ze nog lang niet aan hun verwachte levensduur kwamen.
Of IBM Deskstar schijven in het +/- 30GB tijdperk. Of recenter de Seagate 7200.xx (exacte type moet ik je schuldig blijven, mi scusi) 1TB disks waarvan een aantal gare firmware hadden en dus ook prematuur kapot gingen.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 11-09-2016 13:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:47:
[...]

Waarom denk jij dat de XFX XT 400W voor +/- 50 euro een goede keuze is? Het is het niet namelijk.
Daar is geen reden voor want ik zie nu dat ik de verkeerde gelinkt heb. De juiste is pricewatch: XFX TS 430W 80+ Bronze. De XT is van erg matige kwaliteit itt de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Qua harde schijf is gaat het de mx300 worden. Inderdaad ook om de verwachte levensduur (deze heeft 3d nand itt de 750 evo) maar ook omdat ik voor een paar euro extra 25 gb extra heb. Alle beetje helpen :-)

Voor wat betreft voeding ben ik nog in dubio. Heb het allemaal doorgelezen en snap dat bepaalde voedingen betere onderdelen hebben.
Echter wordt de be quiet ook gewoon geadviseerd in de best buy budget, daar had ik hem ook vandaan.
Bovendien draait de voeding bij mij in een vrij simpel systeem zonder extra grafische kaart of iets dergelijks en die zal er ook niet komen.
Ik vraag me dan af of het in mijn geval het extra geld waard is, ook al is dit maar €15,-. Als de voeding een jaar of 5-7 mee gaat is mijn systeem toch alweer achterhaald.
En zoals gezegd heb ik in het verleden alleen maar goede ervaringen met be quiet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Als ik dit lees:
pricewatch: be quiet! System Power B8 300W is qua kwaliteit niet echt beter als bovenstaande FSP350-60APN, maar de voeding is wel bij wat meer veel gebruikte webshops leverbaar voor een prijs van minder dan 40 euro inclusief verzenden. Deze voeding heeft vier sata connectors, 2 molex connectors en komt met 3 jaar garantie. Eén sata connector en een extra jaar garantie dus in vergelijking met de FSP. Ga bij deze voeding ook uit van een levensduur van 5 jaar. Let er wel op dat de kabels van deze voeding niet al te lang zijn, mooi netjes achterlangs weg werken in een ATX behuizing kan dus tegenvallen.
snap ik de problemen niet met de keuze van TS voor een BeQuiet. Zeker niet als ik grote woorden hoor als:
  • Als je zo op advies reageert, ben ik bang dat niemand je verder wil helpen.
  • Waarom vraag je advies als je het zelf beter denkt te weten!
  • Je wilt niet dat je zometeen een nieuw systeem kan gaan samenstellen omdat al je mooie hardware is gefried door een kapotte voeding
Veel stoere taal en FUD, waarna vervolgens verwezen wordt naar een voeding-FAQ waar nota bene expliciet in staat dat de beQuiet beste een goede voedig is!

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1