Aansluiten van nieuwe koplampen "Angel Eyes"

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Hallo allemaal,

Gisteren zijn mijn nieuwe koplampen binnengekomen (Angel Eyes). Direct ermee aan de slag gegaan, maar ik heb geen idee hoe ik ze moet aansluiten. Dimlicht/groot licht/daglicht is plug N play, Maar de Angel Eyes ringen zijn gesplitst in 3 groepen (rood-wit). Ik heb dus "Angel Eyes" en 2 ledjes onderin de koplamp zelf.

Nu kan ik ze makkelijk aansluiten op mijn dimlicht of grootlicht (volgens mij is dit in principe ook APK afkeur), maar is het ook mogelijk om ze afzonderlijk in en uit te schakelen met behulp van een schakelaar in de auto zelf?

Ik wil het namelijk zoals onderstaand hebben:

http://s1.cdn.autoevoluti...el-eyes-video-66136_1.png

Er zaten helaas ook geen boekjes of handleidingen bij de lampen meegeleverd..

product:

https://www.winparts.nl/v...cl-angel-eyes/p53595.html

Iemand die me kan helpen? :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Gewoon op het stadslicht toch? En anders kabels trekken en zelf eens schakelaar in je dash duwen.

Of een BMW kopen, want een Clio met angel eyes is vind ik ongeveer het toppunt van Sjonnie.

[ Voor 34% gewijzigd door warhamstr op 01-09-2016 09:49 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Mijn eerste vraag zou zijn: "wat voor generatie electronica (jaren '90 E36/E34, ~2000-2005 E46/E39, ~2005-2010 E87/E90/E60)?.

En toen zag ik dat TS BMW lampen op een Renault wil bouwen. De beste manier daarvoor is om ze in het karton te laten en op zolder op te bergen ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
t_captain schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:04:
Mijn eerste vraag zou zijn: "wat voor generatie electronica (jaren '90 E36/E34, ~2000-2005 E46/E39, ~2005-2010 E87/E90/E60)?.

En toen zag ik dat TS BMW lampen op een Renault wil bouwen. De beste manier daarvoor is om ze in het karton te laten en op zolder op te bergen ;)
Als je op het linkje klikt, kom je op een set koplampen voor een Clio uit. Clio lampen passen toch gewoon op een Clio :+

edit: en om toch een nuttige bijdrage te leveren, ik zou de leverancier lekker vragen hoe dit zit.. Straks doe je aannames die niet kloppen en zijn de lampen kapot, dat zou zonde van de geld zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 01-09-2016 10:09 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Allereerst: Angel eyes op een clio :') staat vast mooi op de parkeerplaats van de Mc Donalds

Die angel eyes sluit je aan op je stadslicht. Waarschijnlijk moet je de originele stekkers van je stadslicht afknippen en daar een anders soort stekkertje op solderen die er vaak bijgeleverd zit. Heb je anders een foto van de bedrading/stekkers van je nieuwe koplampen en die in je Clio zitten?

• Knamix
warhamstr schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:48:

Of een BMW kopen, want een Clio met angel eyes is vind ik ongeveer het toppunt van Sjonnie.
Bedankt voor je nuttige bijdrage :). Koop jij een BMW voor me? Denk ook wel dat mijn Clio wat sneller is dan menige BMW's uit dezelfde prijs categorie en dan heb ik het nog niet over de roestproblemen van oude modellen.

On-topic: stadslicht zou idd prima kunnen. Nu weet ik dat er regels zijn voor bijvoorbeeld extra lichten samen met dimlicht. Is dit ook met stadslicht of?

• Knamix
Terrz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:33:
Allereerst: Angel eyes op een clio :') staat vast mooi op de parkeerplaats van de Mc Donalds

Die angel eyes sluit je aan op je stadslicht. Waarschijnlijk moet je de originele stekkers van je stadslicht afknippen en daar een anders soort stekkertje op solderen die er vaak bijgeleverd zit. Heb je anders een foto van de bedrading/stekkers van je nieuwe koplampen en die in je Clio zitten?
Als je over de oude modellen praat dan ja dat snap ik :). Dat vind ik zelf ook 10x niks.

On-topic: zal vanavond even kijken wat het beste manier is. Ik neem aan solderen ? Had ze gisteren aangesloten (zelfde haakje als de kabels van daglicht) en toen sprong een zekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:50
Als je de ringen gewoon zo aansluit dat ze aangaan op het moment dat jij je stadslicht aan zet moet dat geen probleem zijn.

Wat een gehaat hier trouwens, als hij dit zelf wil omdat hij dit mooi vind moet hij dat toch zelf weten?

• Knamix
Widow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:07:
[...]

Als je op het linkje klikt, kom je op een set koplampen voor een Clio uit. Clio lampen passen toch gewoon op een Clio :+

edit: en om toch een nuttige bijdrage te leveren, ik zou de leverancier lekker vragen hoe dit zit.. Straks doe je aannames die niet kloppen en zijn de lampen kapot, dat zou zonde van de geld zijn.
Dat is inderdaad zo. Het zijn gelukkig wel plug n play, maar de Angel eyes weer niet.. zal ze straks even bellen

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:41:
Wat een gehaat hier trouwens, als hij dit zelf wil omdat hij dit mooi vind moet hij dat toch zelf weten?
Vooral met verlichting wordt veel gerotzooid door de 'foute tuners' wat meestal veel overlast veroorzaakt voor mede-weggebruikers. Denk aan slechte Xenon, felle ledjes, tuinslangverlichting als poor man's DRL

Mijn persoonlijke visie is; doe het OEM of helemaal niet.

• FastFred
RodeStabilo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:44:
[...]

Vooral met verlichting wordt veel gerotzooid door de 'foute tuners' wat meestal veel overlast veroorzaakt voor mede-weggebruikers. Denk aan slechte Xenon, felle ledjes, tuinslangverlichting als poor man's DRL

Het is gewoon een nette unit, met lenzen, als hij daar gewoon normale (misschien passen de originele wel) lampen in draait en de boel fatsoenlijk afstelt is er niks aan de hand.

Alles beter dan een xenonsetje in een reguliere reflector koplamp

• Knamix
[...]

Ik sluit zelf alleen de Angel eyes aan en afstellen gaat een garage voor mij doen

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Knamix schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:41:
[...]

Als je over de oude modellen praat dan ja dat snap ik :). Dat vind ik zelf ook 10x niks.

On-topic: zal vanavond even kijken wat het beste manier is. Ik neem aan solderen ? Had ze gisteren aangesloten (zelfde haakje als de kabels van daglicht) en toen sprong een zekering
Ik dacht dat we het over nieuwe modellen hadden. Je koopt lampen voor model 2001-2005. Sorry om je uit je droom te halen maar dat is gewoon meer als 10 jaar oud. En dus oude modellen. Maar goed, het is een keuze natuurlijk.

Kwa aansluiten heb ik eigenlijk niet zoveel te melden.Goed dat je de afstelling door de garage laat doen, dat is verreweg het beste.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 01-09-2016 10:53 ]

• Knamix
garriej schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:53:
[...]

Ik dacht dat we het over nieuwe modellen hadden. Je koopt lampen voor model 2001-2005. Sorry om je uit je droom te halen maar dat is gewoon meer als 10 jaar oud. En dus oude modellen. Maar goed, het is een keuze natuurlijk.

Kwa aansluiten heb ik eigenlijk niet zoveel te melden.Goed dat je de afstelling door de garage laat doen, dat is verreweg het beste.
Had het er niet bij gezet, maar bedoelde de clio's zonder facelift/RS uitvoering.

Zie linkje:

https://upload.wikimedia....enault_Clio_II_1.2_RN.JPG

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Knamix schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:56:
[...]

Had het er niet bij gezet, maar bedoelde de clio's zonder facelift/RS uitvoering.

Zie linkje:

https://upload.wikimedia....enault_Clio_II_1.2_RN.JPG
Ah oke, ja als je daar die dingen opgezet had was het wel heel triest geweest.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

Zijn die dingen (de LED ringen) niet bedoeld als dagrijverlichting?

Dan moeten ze inschakelen met contact aan, en weer uitschakelen zodra stadslicht of dimlicht wordt gevoerd. Dat is makkelijk te doen met een relais.

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 01-09-2016 11:21 ]

/dev/null

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
FastFred schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:41:
Als je de ringen gewoon zo aansluit dat ze aangaan op het moment dat jij je stadslicht aan zet moet dat geen probleem zijn.
Nee, want ze horen toch altijd aan te staan?

Edit: Shit, donny was me voor.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 01-09-2016 11:23 ]

• FastFred
Shit, ja dat is waar. Dan moet je volgens mij draden gaan trekken zodat ze inschakelen op het moment dat je het contact inschakelt

• warhamstr
Knamix schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:41:
[...]

...
Waar hebben we het over dan? :P

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
donny007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:18:
Zijn die dingen (de LED ringen) niet bedoeld als dagrijverlichting?

Dan moeten ze inschakelen met contact aan, en weer uitschakelen zodra stadslicht of dimlicht wordt gevoerd. Dat is makkelijk te doen met een relais.
Misschien is het relais al wel geïntegreerd? Dan heb je plus, min en schakeldraad. Plus van je contact, min kan overal vandaan en de schakeldraad op je stadslicht?

• donny007

donny007

Try the Nether!

My-life schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:51:
[...]

Misschien is het relais al wel geïntegreerd? Dan heb je plus, min en schakeldraad. Plus van je contact, min kan overal vandaan en de schakeldraad op je stadslicht?
Dat zou me niets verbazen, meestal zit er een aansluitschema bij waarin dat wordt vermeld...

/dev/null

• Knamix
donny007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:00:
[...]

Dat zou me niets verbazen, meestal zit er een aansluitschema bij waarin dat wordt vermeld...
Dat dacht ik zelf inderdaad ook, maar ik heb helemaal geen schema meegekregen. Het enige wat in de doos lag is een blaadje met "lampen zijn beschermd tegen vocht" en dat was het

• donny007

donny007

Try the Nether!

Kun je anders een foto maken van de aansluitingen, typenummers, etc?

/dev/null

• Knamix
donny007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:35:
Kun je anders een foto maken van de aansluitingen, typenummers, etc?
Zal ik vanavond gelijk even doen! (Uur of 6)

Ben namelijk nog op werk dus ik kan voor nu helaas nog geen foto's maken

• FastFred
Oud is relatief. Sommigen vinden een auto van 2013 ook oud. Een Clio zoals deze is inderdaad niet het nieuwste model, maar ik zal m niet bestempelen als oud. Een Ford model T, dat is oud.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Dit valt nogal mee, als hij ze aansluit op de stadslichten en alleen overdag gebruikt kan het weinig kwaad. Er zijn genoeg OEMS (meestal SUV's) die hinderlijker zijn. Of je het mooi vind is iets anders, maar het is niet jouw auto.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• warhamstr
FastFred schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:43:
[...]

Oud is relatief. Sommigen vinden een auto van 2013 ook oud. Een Clio zoals deze is inderdaad niet het nieuwste model, maar ik zal m niet bestempelen als oud. Een Ford model T, dat is oud.
Klopt hoor, daarom moet je weten wanneer je een oude auto rijdt. Zeker als je over twee modellen terug praat.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Op de foto kun je zien dat deze "AutoStyle" lampen eigenlijk van het merk Sonar zijn, stijl "SK3301".

Als je daarop zoekt kom je allerlei "Angel Eyes/Halo Ring" koplampen tegen voor verschillende type auto's. Voor zover ik kan zien komen er gewoon twee draadjes uit die direct naar de LED-ringen gaan, er zit geen relais of andere intelligentie in.

Om ze als dagrijverlichting te laten werken heb je waarschijnlijk nog wat extra hardware nodig, met een relais en wat diodes heb je dat zo gemaakt.

/dev/null

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit topic kan gebruikt worden om de TS te helpen met het aansluiten van zijn koplampen. Als er problemen van technische aard zijn om het niet te doen, mag dat gemeld worden. Voor de esthetische kant van zijn keuze is dit topic niet bedoeld.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dergelijke ringen worden normaal aangesloten als stadslichten. Van oorsprong is dat ook hoe BMW het zelf had (pas sinds de laatste generatie zijn het ook dagrijlichten). Aansluiten is dan een kwestie van de bedrading doorverbinden met de stadslichten en is geen extra hardware nodig.

Als het goed is is dat deel ook goedgekeurd voor gebruik als stadslicht.

Houd er wel alleen rekening mee dat deze lampen niet de beste kwaliteit zullen zijn. Ook al zijn het projector-type lampen hebben ze snel last van strooilicht en het is niet ongewoon dat de LED's in relatief korte tijd al kapot gaan.

* deepbass909 heeft ervaring met Depo's (een vergelijkbaar merk) en heeft er nog steeds nachtmerries van...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Knamix
deepbass909 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:08:
Dergelijke ringen worden normaal aangesloten als stadslichten. Van oorsprong is dat ook hoe BMW het zelf had (pas sinds de laatste generatie zijn het ook dagrijlichten). Aansluiten is dan een kwestie van de bedrading doorverbinden met de stadslichten en is geen extra hardware nodig.

Als het goed is is dat deel ook goedgekeurd voor gebruik als stadslicht.

Houd er wel alleen rekening mee dat deze lampen niet de beste kwaliteit zullen zijn. Ook al zijn het projector-type lampen hebben ze snel last van strooilicht en het is niet ongewoon dat de LED's in relatief korte tijd al kapot gaan.

* deepbass909 heeft ervaring met Depo's (een vergelijkbaar merk) en heeft er nog steeds nachtmerries van...
Bedankt voor je informatie! Zat er ook aan te denken om ze aan te sluiten op stadslicht... Helaas heb ik dat niet :(

Denk dat dat bij mij gewoon daglicht is aangezien ik maar 3 standen heb en geen aparte voor stadslicht?

Stand één: uit/automatische verlichting
Stand twee: daglicht/stadslicht?
Stand drie: dimlicht
Stand vier: groot licht (naar achteren trekken)

Denk dat ik ze dan maar gewoon bij mijn daglicht aansluit :) . Hoop alleen niet dat ik kortsluiting ga maken. Had dat namelijk gisteren en toen was er een zekering gesprongen (Okee... Had twee angel eyes + ledjes aangesloten op dimlicht om ze te testen :+ :+ )
Pagina: 1