Toon posts:

Koper geeft aan zending niet ontvangen te hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaken gedaan met een medetweaker. Hij heeft 2 PlayStation Move controllers van mij overgenomen. Ik heb deze netjes verzonden, maar hijzegt dat hij ze niet heeft gehad. Hij zegt dat ik hem heb opgelicht, maar dat is niet het geval.

Als een zending bij PostNL brievenbussen post kwijt raakt kan ik er ook weinig aan doen. Hij heeft een PayPal claim ingediend waardoor ik nu mijn geld kwijt bent. Ik raad je aan geen zaken te doen met deze gebruiker.

Aan mijn V&A feedback is te zien dat ik altijd netjes zaken doe. Dus mensen oplichten doe ik sowieso niet.

Modbreak:Namen zijn niet zo relevant in de situatieschets

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als verzender ben jij toch verantwoordelijkheid voor de verzending? Heb je al contact met PostNL gehad? Ik vind het wel kort door de bocht om de ander een oplichter te noemen als het pakket blijkbaar door PostNL kwijt geraakt is. Ik zou als ontvanger ook een PayPal claim ingediend hebben imho.

Ook niet echt netjes zijn NAW gelijk te posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 01-09-2016 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met ^^. Hadden jullie afspraken gemaakt over de verzending (verzekerd?) ?

Zo nee, dan ben jij inderdaad verantwoordelijk en zou je niet zo hoog van de toren moeten blazen.. Heb je überhaupt een verzendbewijs ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Puur uit nieuwsgierigheid, maar krijg je twee controllers wel geaccepteerd als brievenbuspost? Ik heb ze ook ooit zo willen versturen maar moest het uiteindelijk als pakketpost versturen omdat de controllers te dik waren en dus niet door de brievenbus konden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Als PostNL de zending accepteert dan is het verder niet mijn verantwoordelijkheid als de koper niet voor verzending heeft/wilt betalen.

Zoals al aangegeven heb ik altijd netjes zaken gedaan en is het onnodig om direct een PayPal claim te starten voor dit. Het gaat immers om 15 euro. Als dit mij overkwam had ik het jammer gevonden, maar niet gaan zeiken over dit bedrag.

Dit had prima anders opgelost kunnen worden.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Geef nou eens antwoord op de vraag of je een Track-and-Trace code hebt of heb je het wel door de brievenbus weten te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
RodeStabilo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:13:
Geef nou eens antwoord op de vraag of je een Track-and-Trace code hebt of heb je het wel door de brievenbus weten te krijgen?
Volgens mij staat er in mijn originele verhaal dat het brievenbussen post is. Dus nee geen track and tracé code. Dat is niet afgesproken met de koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:08:
Als PostNL de zending accepteert dan is het verder niet mijn verantwoordelijkheid als de koper niet voor verzending heeft/wilt betalen.

Zoals al aangegeven heb ik altijd netjes zaken gedaan en is het onnodig om direct een PayPal claim te starten voor dit. Het gaat immers om 15 euro. Als dit mij overkwam had ik het jammer gevonden, maar niet gaan zeiken over dit bedrag.

Dit had prima anders opgelost kunnen worden.
Als jij op deze manier communiceert met de koper, dan begrijp ik het wel.
Ik zou ook het geld terugvragen bij paypal, en met dit soort meldingen zou je zelfs als de ontvangers alsnog opduiken héél hard door het stof gaan wil je je geld krijgen.

Als verkoper ben je verantwoordelijk TOT de overdracht.
Dat je niet de moeite neemt om te bezorgen begrijpt iedereen, maar op deze manier ben je al snel zelf de gebeten hond.
Als Bol, Wehkamp of Zalando iets verzenden, en het komt niet aan, vraag ik ook mijn geld terug, al is het 1€

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:25:
[...]

Volgens mij staat er in mijn originele verhaal dat het brievenbussen post is. Dus nee geen track and tracé code. Dat is niet afgesproken met de koper.
Dan is het heel simpel. Dan ben jij verantwoordelijk en staat de koper in zijn recht om het geld terug te halen.

edit: even voor een duidelijke beeldvorming; wat is er nou precies afgesproken met de koper? Die tekst van jou is op meerdere manieren te interpreteren.

• Expliciet geen verzekering op verzoek van koper? -> Dan is de koper verantwoordelijk
• Er is niets afgesproken -> jij bent verantwoordelijk
FreshMaker schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:32:
[...]

Als verkoper ben je verantwoordelijk TOT de overdracht.
Dat geldt niet als de koper bewust voor een niet verzekerde verzending kiest. Daar moet dan dus communicatie over zijn geweest. Maar daar is hier geen sprake van.

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 01-09-2016 08:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nogmaals, zijn twee PlayStation Move controllers überhaupt te verzenden als brievenbuspost?

Los daar van, jij bent verbolgen over het feit dat hij jou een oplichter noemt. Echter doe je dit zelf ook door hem als oplichter te bestempelen, waarbij jij in mijn ogen te ver gaat om dit publiekelijk te doen op een forum. Daarnaast ben je ook nog zo onfatsoenlijk om zijn privé gegevens bij deze beschuldiging te plaatsen.

Begrijp me niet verkeerd, het is een vervelende situatie voor beiden, maar in mijn ogen geldt voor jou helemaal wat je zelf aangeeft; dit had prima anders opgelost kunnen worden.

Voor jou is € 15,00 misschien geen bedrag om, zoals jij het noemt, over te zeiken, maar dat hoeft niet voor een ander te gelden. Als het dan toch zo weinig voorstelt, waar maak je je dan druk om? Je bent nergens publiekelijk beschuldigd, je hebt nergens een negatieve beoordeling gekregen, dan had je dit ook anders kunnen oplossen.

In plaats daar van kies je er voor om iemand publiekelijk zwart te maken.

Mijn advies; neem je verlies (je had het zelf slechts jammer gevonden geef je al aan) en trek er een wijze les uit. Maak voor het versturen goede afspraken over de verantwoordelijkheid of stuur het altijd met Track&Trace :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 17:01 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:25:
Volgens mij staat er in mijn originele verhaal dat het brievenbussen post is. Dus nee geen track and tracé code.
Ook bij brievenbuspost is track en trace mogelijk. Als het om iets kleins gaat is dat misschien een aantrekkelijk optie. Dan heb je de voordelen van track-en-trace en niet de nadelen van hoge kosten voor een standaard pakket.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:16
Het is heel simpel. Als jij verzekerd of aangetekend verzenden aanbied en de ontvanger wil perse brievenbus post, dan is het idd het probleem van de ontvanger. Maar als jij brievenbuspost als optie biedt en het verdwijnt, dan ben je zelf verantwoordelijk. Weet niet hoe het zit met het aanbieden met de kanttekening dat als het kwijt is, dat het dan het probleem van de ontvanger is, dus daar zeg ik even niets over.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54

InFamous

excommunicado

Tja dit is toch echt een conflict tussen jou en de koper en er is genoeg op het forum te vinden over verzending en de aansprakelijkheid daarvan.

Aangezien modder gooien niks oplost gaat dit topic dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 01-09-2016 08:59 ]

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.