Vraag

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 19:48
Hallo,ik heb vandaag de gamecon 788 binnen gekregen,ik heb de software gedownload via een kleine omweg geinstald aangezien windows 10 moeilijk doet bij veel mensen.
nu hoor ik wel degelijk verschil tussen stereo of suround als ik het kies via de dolby optie van het merk zelf.

maar absoluut geen verschil in geluide die van alle kante zou moeten komen,ook in vlc player niet als ik een mkv kijk,dan lijkt het als ik dolby uit zet dat het geluid beter is dan aan,iemand een idee hoe dit kan?

ik zie alleen maar lovende reviews maar ik ben er echt niet van onder de indruk.
het enigste wat hij vooral lijkt te doen is het geluid iets ruimer maken maar voor de rest klinkt het gewoon erg stereo achtig
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

software van plantronics zelf.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik ben heel veel forums en site's aan het afzoeken,maar ik kom niets hier over tegen,zou het aan de pc liggen of ?

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Misschien moet je de zoektermen wat algemener maken. Als ik zoek op "surround headphones overrated" krijg ik al een mogelijk behulpzaam resultaat wat zegt dat je ook de audioinstelling op de pc en in games moet aanpassen naar surround.

Anderzijds blijft het volgens mij gewoon een stereoweergever welke met truukjes surround probeert na te bootsen. Het kan zijn dat het surroundeffect gewoon niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 19:48
ja maar dan zoek je verkeerd ik vind het niet overrated dus daar op zoeken is niet van toepassing.
ik heb al eerder(op een andere pc)een surround headset gehad die was prima.

het probleem hier is dat je eigenlijk gewoon stereo hoord met een klein beetje galm effect
dus ik ga er vanuit dat het een driver/settings probleem is en of aan me pc ligt.

aangezien er ook hier de meeste erg tevreden mee zijn kan dat niet anders