Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben eigenlijk een console gamer, maar zit er over te denken om er een Game PC naast te kopen.
Ik speel graag games als: 7 Days To Die, The Witcher 3, GTA V, Fallout 4, Skyrim en Fifa.
(Vergeet er nu vast een aantal, en natuurlijk de wat nieuwere games die in het najaar er aan komen)
En daarnaast fotografeer ik als hobby, en vind het leuk om foto's te bewerken en ook vorm te geven.
Programma's die ik gebruik zijn Photoshop, Perfect Photo Suite en Sketchup.
Verder het standaard internet gebruik, spotify en office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 500-750 euro.
Liefst eigenlijk meer richting de 500euro in eventueel in de toekomst weer eens een upgrade te kunnen doen.
Wil dus een basis om in de toekomst verder mee te kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen maar een laptop. Hier kan ik eigenlijk niet op gamen, en photoshop gaat redelijk.
Daarnaast gebruik ik mijn laptop als PLEX server en kijk mijn films zo op de PS4.
Dit is een Asus met een intel i5-3337 1,80Ghz processor, een GeForce 720M en 4GB werkgeheugen.
Dus in vergelijking hiermee zal ik altijd flink vooruit gaan gok ik...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD schijf, later eventueel een grote schijf voor opslag erbij prikken. (Groot genoeg?)
- Een videokaart / processor die mijn gebruik aan kan. (Hoeft echt niet op ULTRA te zijn, HIGH zou mooi zijn.)
- Weet niet of 8GB voldoende werkgeheugen is. (Idee is besparen en later eventueel nog eens 8GB bij prikken.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf al wat rond gekeken maar geen idee of dit qua prestaties aan mijn eis voldoet.
Niet echt een voorkeur voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat om de prestaties en niet om de looks.
Liefst wel zo stil mogelijk, maar is geen vereiste als dit de prijs beïnvloed, en het zelfde geldt voor energie verbruik.
Ga je overklokken?
Niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor alle suggesties. En heb niet echt specifieke voorkeuren voor merken.
En meeste twijfels over de videokaart, wist niet goed welke het beste zou passen.
Weet niet of ik teveel eis voor dit budget?
Ik ben eigenlijk een console gamer, maar zit er over te denken om er een Game PC naast te kopen.
Ik speel graag games als: 7 Days To Die, The Witcher 3, GTA V, Fallout 4, Skyrim en Fifa.
(Vergeet er nu vast een aantal, en natuurlijk de wat nieuwere games die in het najaar er aan komen)
En daarnaast fotografeer ik als hobby, en vind het leuk om foto's te bewerken en ook vorm te geven.
Programma's die ik gebruik zijn Photoshop, Perfect Photo Suite en Sketchup.
Verder het standaard internet gebruik, spotify en office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 500-750 euro.
Liefst eigenlijk meer richting de 500euro in eventueel in de toekomst weer eens een upgrade te kunnen doen.
Wil dus een basis om in de toekomst verder mee te kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen maar een laptop. Hier kan ik eigenlijk niet op gamen, en photoshop gaat redelijk.
Daarnaast gebruik ik mijn laptop als PLEX server en kijk mijn films zo op de PS4.
Dit is een Asus met een intel i5-3337 1,80Ghz processor, een GeForce 720M en 4GB werkgeheugen.
Dus in vergelijking hiermee zal ik altijd flink vooruit gaan gok ik...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD schijf, later eventueel een grote schijf voor opslag erbij prikken. (Groot genoeg?)
- Een videokaart / processor die mijn gebruik aan kan. (Hoeft echt niet op ULTRA te zijn, HIGH zou mooi zijn.)
- Weet niet of 8GB voldoende werkgeheugen is. (Idee is besparen en later eventueel nog eens 8GB bij prikken.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf al wat rond gekeken maar geen idee of dit qua prestaties aan mijn eis voldoet.
Niet echt een voorkeur voor merken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 222,95 | € 222,95 |
| 1 | Sharkoon VS4-W Window | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R | € 41,50 | € 41,50 |
| 1 | Cooler Master B500 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 240GB | € 73,20 | € 73,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,10 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat om de prestaties en niet om de looks.
Liefst wel zo stil mogelijk, maar is geen vereiste als dit de prijs beïnvloed, en het zelfde geldt voor energie verbruik.
Ga je overklokken?
Niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor alle suggesties. En heb niet echt specifieke voorkeuren voor merken.
En meeste twijfels over de videokaart, wist niet goed welke het beste zou passen.
Weet niet of ik teveel eis voor dit budget?