Linux [Mandrake 8.0] - 6 Vragen van een newbie

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb nu Mandrake 8.0 draaien, maar ik heb een paar vragen:

1) Hoe kan ik naar mijn windows partities (bekijken, lezen en schrijven als dat kan)
2) Stel ik ben straks ontevreden over Mandrake of ik ben toe aan iets nieuws, hoe verwijder ik die dan, zodat ik bijvoorbeeld redhad kan gebruiken.
3) Ik kan kan maar steeds geen verbinding krijgen met 't internet, zelf dacht ik dat 't aan mijn modem ligt (een dynalinck 56kb/s fax/voice-modem). Ik probeer overigens in te bellen met myweb en ik moet een "0" draaien om naar buiten te kunnen bellen :(
4) Zijn er toevallige nog toffe spellen die op linux draaien (ik ben opzoek naar Unreal Tournament, maar waar is de linux versie???)
5) Bij de installatie van mandrake werdt mij gevraagd om cd2??? Die heb ik geloof ik niet, of 't moet die extra appz cd zijn (is 't die? ik had 'm nog niet kunnen testen omdat ik 'm nog moet weg fikken)
6) Mijn laatste vraag; Hoe kan ik mijn cd-rom en cdr zien? En dus de cd's lezen!

Ik hoop dat jullie zo vrij zijn om een of al mijn vragen te beantwoorden, mocht dat het geval zijn, zet dan voor de reply om welke vraag 't gaat, kan ik 't straks makkelijk terug vinden.
Al vast bedankt,
Linux Newbie

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Op woensdag 27 juni 2001 20:57 schreef Scarecrow het volgende:
Ik heb nu Mandrake 8.0 draaien, maar ik heb een paar vragen:

1) Hoe kan ik naar mijn windows partities (bekijken, lezen en schrijven als dat kan)
2) Stel ik ben straks ontevreden over Mandrake of ik ben toe aan iets nieuws, hoe verwijder ik die dan, zodat ik bijvoorbeeld redhad kan gebruiken.
3) Ik kan kan maar steeds geen verbinding krijgen met 't internet, zelf dacht ik dat 't aan mijn modem ligt (een dynalinck 56kb/s fax/voice-modem). Ik probeer overigens in te bellen met myweb en ik moet een "0" draaien om naar buiten te kunnen bellen :(
4) Zijn er toevallige nog toffe spellen die op linux draaien (ik ben opzoek naar Unreal Tournament, maar waar is de linux versie???)
5) Bij de installatie van mandrake werdt mij gevraagd om cd2??? Die heb ik geloof ik niet, of 't moet die extra appz cd zijn (is 't die? ik had 'm nog niet kunnen testen omdat ik 'm nog moet weg fikken)
6) Mijn laatste vraag; Hoe kan ik mijn cd-rom en cdr zien? En dus de cd's lezen!

Ik hoop dat jullie zo vrij zijn om een of al mijn vragen te beantwoorden, mocht dat het geval zijn, zet dan voor de reply om welke vraag 't gaat, kan ik 't straks makkelijk terug vinden.
Al vast bedankt,
Linux Newbie
1)Kijk in /mnt/windows
2)gewoon de LM8 partitie gebruiken voor nieuwe install
3)... geen ervaring mee ...
4)op www.lokigames.com kan je een linux installer vinden voor UT (corrrect me if i'm wrong)
5)cd2 is die extra appz cd
6)ik geloof dat op je desktop in KDE standaard al een link naar cdrom staat en die wordt ge-automount, anders als root intikken: mount /mnt/cdrom

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
hier worden een hoop vragen beantwoord...

F.a.q

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bedankt

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 21:18 schreef Floep het volgende:

[..]

1)Kijk in /mnt/windows
2)gewoon de LM8 partitie gebruiken voor nieuwe install
3)... geen ervaring mee ...
4)op www.lokigames.com kan je een linux installer vinden voor UT (corrrect me if i'm wrong)
5)cd2 is die extra appz cd
6)ik geloof dat op je desktop in KDE standaard al een link naar cdrom staat en die wordt ge-automount, anders als root intikken: mount /mnt/cdrom
1. In mandrake is het /mnt/win_c voor c: (enz)
3 en 5. Dit kan best eens met elkaar te maken hebben! Installeer maar eens opnieuw, maar dan ook de programma's van CD2 installeren.
6. Ook dit gebeurt standaard in mandrake: /mnt/cdrom (voor de 1e), en /mnt/cdrom2 (voor de 2e ;) )

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Bedankt, nu kan ik mooi weer verder pielen :)
Oja, weet je toevallig nog een goede site voor linux games? (Suggesties voor games?)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

tuxracer das een goeie
http://www.tuxracer.com/

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Quake 3 Arena voor Linux natuurlijk :9

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Oja...
nog een laatste vraag en dan ben ik weer stil, is er ook zo iets als getright voor linux?

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
ja, Downloader for X is een soort get-right voor Linux, je kan ook je download splitten in meerdere streams e.d. Er zit zelfs een snelheids beperker op! (dat is handig als je je verbinding met mensen deelt).

Voor de commandline is er uiteraard wget.

Als je meer van dit soort progs zoekt: kijk op Freshmeat.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 28 juni 2001 11:53 schreef ajvdvegt het volgende:
ja, Voor de commandline is er uiteraard wget.
lftp!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
en ncftp (ncftpget)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 27 juni 2001 20:57 schreef Scarecrow het volgende:
Die dingen heten gewoon apps hoor. We zijn hier niet bij het Windows forum, waar iedereen zijn zooi van die gare warezsites download. Wil jij dat nooit meer zeggen.
Je ik weet het, ik ben irritant, maar dat moest ik gewoon eventjes kwijt.

Hele goede spellen site:
http://www.penguinpower.nl

Downloadmanager:
prozilla is handig voor tekstmode en wget natuurlijk.

[deze advertentieruimte is te koop]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:)
ik zeg altijd; Appz, downloadz, filz, mp3z etc
nou mZZlZ

Pagina: 1