Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!

Nieuw in de hifi wereld, dus vandaar jullie advies nodig!

Ik kan via via een set B&W CM1s kopen en heb zelf thuis een oude Denon receiver (525r) die het nog prima doet.

Nu hoor ik hier en daar dat de CM1s een nogal krachtige versterker nodig hebben om goed tot hun recht te komen.

in de denon manual staat dat de versterker 52W+52W levert op 8 Ohm, en 85W+85W op 4 Ohm.

Graag jullie adviezen!

Thanks!!!!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Moet geen echt probleem zijn. De speakers zijn niet erg gevoelig (84db), dus ze vragen iets meer vermogen dan mijn dali zensor 5's om op een bepaald volume te spelen. Mijn speakers vragen op normaal volume zo'n 1 a 2 watt. Die b&w's zouden dan 2 a 4 watt vragen. Nou is die vergelijking niet helemaal juist, maar ik denk dat je op normale tv volumes geen problemen gaat krijgen.

Het enige wat ik niet zo snel kan vinden is hoe Denon die waarden heeft gemeten. In het slechtste geval blijft er namelijk de helft aan bruikbaar vermogen over. Hoewel dat ook niet heel problematisch is waarschijnlijk.

http://www.soundstage.com/revequip/bw_cm1.htm

B&W geeft zelf aan 30-100w @8ohm.

Verwijderd

Deze combi zal inderdaad niet voor problemen zorgen! Je zou voor de gein eens ergens in een winkel kunnen gaan luisteren naar een paar CM1s2 in combinatie met een aantal versterkers. Dan merk e vanzelf wat er uit de speakers te halen valt.