| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
en een MX kaartje met 64MB of DDR geheugen haalt geen hol uit. zijn marketing trukjes, MX heeft te lage bandbreedte om goed gebruik te maken van die 64MB
Als andere kaarten ook nog zouden kunnen zou ik eens goed naar de Radeon kijken, dat is ook een hele goede kaart met een mooier 2D beeld dan de GTS.
niet duur - wel snel
Koop dus een V7700 Pure
Verwijderd
Verwijderd
Nou dat lijkt me dan niet zo moeilijk meer... neem een GTS he da's lekker snel voor gamen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.Op woensdag 27 juni 2001 20:53 schreef Savages het volgende:
Het gaat hier om de samenstelling van voornamelijk een pc die voor games gebruikt gaat worden...
Oh ja, en die verschillende merken, dat maakt in de praktijk erg weinig uit hoor. De meeste verschillen zul je in de bijgeleverde software vinden.
Verwijderd
Verwijderd
LOL je bent me net voor. We maken er weer een radeon vs geforce topic van (o sorry ik mag de Kyro II ook niet meer vergeten)Op woensdag 27 juni 2001 23:36 schreef Demolition het volgende:
Waarom neem je geen ATI Radeon Die zijn ook behoorlijk goed. Iig ze hebben een veel betere 2d beeldkwaliteit dan de geforce kaarten.
Sorry kon het ff niet laten.
Verwijderd
-sneller als alle andere (zeker op hoge resolutie's)
-64 mb geheugen
-eventueel met een beetje oc'en richting Ultra niveau op te krikken
En bij hoge resoluties is de snelheid helemaal niet slecht (heb ik gelezen, ik verwacht mijne pas dit weekend). Ik weet eigenlijk niet of de 3D beeldkwaliteit ook beter is dan bij de G-Force kaarten?Op woensdag 27 juni 2001 23:36 schreef Demolition het volgende:
Waarom neem je geen ATI Radeon Die zijn ook behoorlijk goed. Iig ze hebben een veel betere 2d beeldkwaliteit dan de geforce kaarten.
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
is een vet goeie kaart van een goed merk
deze had ik genomen
gr kokkel
Verwijderd
Dan heb je ook watOp donderdag 28 juni 2001 00:24 schreef Neejoh het volgende:
bedenk wel dat niet alles aan de videokaart ligt in het gamen..... Maar ik zou zelf gaan voor de: "Asus V7700 Deluxe GeForce 2 GTS 32mb" denk ik..... Een van de duurste maar dan heb je ook wat
Ja troep Jesus, voor 275 piek meer heb je een GF3.
Die Gainward Golden Samples, hebben allemaal sneller geheugen dan de andere merken, ze zijn daardoor sneller en door het reference ontwerp zijn ze goedkoper dan de meesten.
Een GF2PRo 400 64MB Golden Sample met TV-Out kost nu nog maar 560 piek
Hoezo appels met peren?Op woensdag 27 juni 2001 20:56 schreef -KOD- het volgende:
Hmz je loopt appels met peren te vergelijken..... en het best??? het snelst voor games bedoel je??? dan de GAinward Golden Samples.... GF2PRo400 64MB rond de 500-600 piek
en een MX kaartje met 64MB of DDR geheugen haalt geen hol uit. zijn marketing trukjes, MX heeft te lage bandbreedte om goed gebruik te maken van die 64MB
En die Gainward ofzo die wordt niet geleverd door de leverancier waar ik alles wil bestellen... Wat hier bove staat is alles...
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Niet dus, want zoals ik al zei.. ben er alweer een tijdje uit...Op woensdag 27 juni 2001 23:21 schreef Thundermol het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me dan niet zo moeilijk meer... neem een GTS he da's lekker snel voor gamen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Oh ja, en die verschillende merken, dat maakt in de praktijk erg weinig uit hoor. De meeste verschillen zul je in de bijgeleverde software vinden.
Ik moet voor maximaal 4000 piek een goeie pc samenstellen voor een vriend van me. En ik heb een goeie leverancier, maar die heb alleen bovenstaande kaartjes.
Komt waarschijnlijk een AMD 1200 in te hangen, weet alleen nog niet welk moederbordje en videokaart...
En da's een beetje moeilijk kiezen voor me, want ben namelijk al een tijdje uit die hardware-ontwikkelingen...
Verwijderd
de SD-versie presteert 3D op 32bit beter dan GF2mx kaarten, en zijn heel lekker op 2D
en de DDR presteert uiteraard weer beter dan de SD. prijzen zijn SD(+TV-out uiteraard) F350,-, en DDR 450,-
Verwijderd
Als dit alles is wat die heeft aan kaarten voor deze belachelijke bedragen, vind ik dit nou niet zo een goede leverancier.... meeste winkels zijn veel goedkoper,Op donderdag 28 juni 2001 12:08 schreef Savages het volgende:
[..]
Ik moet voor maximaal 4000 piek een goeie pc samenstellen voor een vriend van me. En ik heb een goeie leverancier, maar die heb alleen bovenstaande kaartjes.
voor 725 piek heb je een GFULtra Goldsample, en voor 1000 piek een GF3. Je bent gek als je hier koopt.
En MOBO ja, ligt eraan??/ wil je onboard sound? wil je RAID? etc...
Vind zelf MSI en ASUS de beste borden hebben.
En MAxtor de snelst betrouwbare HD's
Elsa en Gainward de mooiste Videokaarten
en Corsair het snelste geheugen
Ik vind het wel meevallen met prijzen?Op donderdag 28 juni 2001 13:40 schreef -KOD- het volgende:
[..]
Als dit alles is wat die heeft aan kaarten voor deze belachelijke bedragen, vind ik dit nou niet zo een goede leverancier.... meeste winkels zijn veel goedkoper,
voor 725 piek heb je een GFULtra Goldsample, en voor 1000 piek een GF3. Je bent gek als je hier koopt.
En MOBO ja, ligt eraan??/ wil je onboard sound? wil je RAID? etc...
Vind zelf MSI en ASUS de beste borden hebben.
En MAxtor de snelst betrouwbare HD's
Elsa en Gainward de mooiste Videokaarten
en Corsair het snelste geheugen
En nee, niks onboard, slechte ervaringen mee.. Losse lan-kaart, losse videokaart, losse geluidskaart... De eerste en 3e heb ik al, een 3com en SbLive..
Ik wil er een Asus of Abit moederbordje in hebben.. En die 2 kaartmerken zeggen me nix...
Heb jij een beter adres dan? Deze prijzen komen van www.hardwarehouse.nl

kijk zelf maar wat de betere is.
succes
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
kijk, hier heb ik wat aan! Tnx..!Op donderdag 28 juni 2001 20:28 schreef gamertothemax het volgende:
[afbeelding]
succes
Dit soort dingen heb ik dus al een tijdje niet meer gevolgd..
Alleen is dit natuurlijk behoorlijk systeem- en applicatieafhankelijk! Enig idee op wat voor systeem dit getest is!?
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Wat is nou het verschil tussen de GeForce MX400, Pro of GTS.
De Pro is sowieso 128bit, dat zijn de anderen niet geloof ik.
En dan heb je vaak met en zonder tv-out. Is die kwaliteit (huis, tuin en keukengebruik
Dus welke is het beste voor games? Ik denk zelf dus de Pro, maar ik weet het dus nie..
Verwijderd
En ga niet zeggen zie maar welke kaar beter is
Is zelf nadenken zo moeilijk, als iemand tegen jou zegt 2+2 = 5 dan geloof jij het gelijk......... DOe zelf is onderzoek voordat je een uitspraak doet
Ik weet niet tegen wie je het nu hebt..?Op donderdag 28 juni 2001 22:55 schreef -KOD- het volgende:
Hallo, lekker boeiende test, de GF2 Ultra is snel heb ik nooit gezegd, maar heb je wel is een GF3 volledig benut zien worden??? zoals de NAture scene, die kan GF2 Ultra niet eens... alle games gaan straks al die nieuwe directx8 featuren in zich op nemen, en dan baal jij dat je niet 200 piek meer hebt neergelegd.
En ga niet zeggen zie maar welke kaar beter is
Is zelf nadenken zo moeilijk, als iemand tegen jou zegt 2+2 = 5 dan geloof jij het gelijk......... DOe zelf is onderzoek voordat je een uitspraak doet
IS dit voor mij bedoelt?
Enne, ja, ik zou op dit moment direct geloven als jij zegt dat 2+2 5 is, maar ja daarom vraag ik jullie om hulp.. Als ik het zelfs allemaal zou weten, dan zat ik hier nu nie..
Maar jij raad me dus aan om 400 piek extra neer te leggen voor een Geforce 3!?
Verwijderd
Maar als je 725 moet neerleggen voor die Gf2Pro..... vind ik erg duur. als je dat zou willen neerleggen, dan zou ik 999 neerleggen voor die GF3
begrijp zelf ook niet dat die GF 3 lager scoort dan een ultra en pro.
euhm, zijn vraag was dus niet over die GF 3 of een ultra.
beste proc voor die GF 3 is 1ghz of meer, dan zie je pas verschil.
koop je een abit kt7 a raid mobo, die amd tbird 1.2 ghz proc en een GF 3(heb nu zelfde configuratie).
je bent bediend voor die 4000 gulden en je hebt een krachtig systeem.
als je geluk hebt is het een axia of andere goede overclockbare proc en kan je zeker nog een tijd voort.
groeten.
ps, -KOD- was niet mijn bedoeling om te zeggen dat een ultra beter is.(anders had ik die wel gekocht)
Verwijderd
Verwijderd
Erg leuk, maar wie speelt nu 16 bits? De Radeon haalt de GF2 in 32 bit en hogere resoluties in. Als bonus krijg je perfecte beeldkwaliteit. Het oog wil wat.Op donderdag 28 juni 2001 20:28 schreef gamertothemax het volgende:
[afbeelding]
succes
ik speel nu ook in 32 bit, maar doet de topicstarter dit wel ?
had mijn onderschrift er eigelijk niet mogen bij zetten( is niet volledig juist, wel in 16 bit).
is ook te zien wat hij er mee wil doen natuurlijk.
Op deze manier kom je ook geen stap verder want de ene is bereid om 1000 piek neer te leggen en de ander niet en de argumenten zijn niet tegen elkaar af te wegen.
grmbl.. rottopic...
Verwijderd
En GF3, komt binnenkort veel games voor uit, zowiezo presteert die erg goed als je FSAA wil gebruiken. Hij kan dingen op beel toveren dat geen enkel andere kaart nu nog kan.
Natuurlijk blijven er steeds betere kaaten uitkomen, maar als het prijsverschil klein is valt mijn oog op het nieuwste.
Raedon heeft natuurlijk wel beter beeld in 2D dan GF2.
GF2 PRo van GAinward krijg ik op 240/472 heb niet hoger geprobeerd vanwege kamertemp van 30graden
Verwijderd
de Radeon en Kyro renderen namelijk intern op 32bits. Dus als je op 16 bits gaat spelen ziet het beeld er veel mooier uit omdat het van 32>16bits gedownsampled wordt.. En 16bits kleur is nu toch eindelijk wel eens achterhaald.
En als je op 32bit gaat spelen, waarbij het er uitziet zoals het bedoeld is zakt de perfomance van alle GFces fors in elkaar door gebrek aan bandbreedte(40%). Daarentegen blijven de Radeon en de Kyro en GF3 gelijk.
Bovendien ondersteund de Radeon meer DirectX 8 features. En heeft ook een T&L unit.
De Kyro (Hercules 4500) heeft geen T&L, maar weet desondanks op hoge resoluties de GFces met ingeschakelde T&L in te halen. Puur door het efficiente Tile Based Rendering. Gebrek aan T&L is met een TB1200 geen probleem. De drivers zijn wel wat minder goed soms dan die van nVidia.
Dus:
1: Geforce 3: alle toeters en bellen van DX8(vaak nog niet eens door spellen ondersteund), en snelheid voor veel geld. King of FSAA. Duur.
2: Radeon ViVo 64MB: uitgewogen, snel ook in hoge res, FSAA kan, maar levert niks op. Goede kwaliteit in 2D en 3D (brillianter dan GF2), goede DVD ondersteuning, video in, video out. Enkele DX8 features (embm, vertex skinning).W2k drivers zijn (vooralsnog) langzamer dan W9x.
3: KyroII, snel, zakt veel minder in in hoge res. Daardoor ook heel goed in FSAA, Goedkoop, goede beeldkwal in 2D en 3D. Knappe techniek die heel anders in elkaar steekt, waardoor drivers soms een probleem zijn (ligt meestal meer aan speldesigners dan aan de Kyro). W2Kdrivers zijn even snel als W9x. Paar DX8 features (mn embm en dot3 bumpmapping)
GF2: Heeft T&L, snel, (vooral in 16bits nog sneller) FSAA kan, maar levert niks op. Beeldkwaliteit 2D wisselend, afh van fabrikant (Elsa en Asus zijn goed) 3D ziet er goed uit. Alleen DX7. Drivers zijn compatible en snel. (wordt altijd herkend en zo) Snelheid w2k=w9x. Merkkaarten zijn duur, goedkope merken,.. (geen commentaar [2D])
Nooit verkeerd, technisch het snelst achterhaald.
3DFX 5500: Mooi plaatje, Heeft zichzelf uitgeroepen tot de koning van FSAA. Dood. geen drivers meer.
Radeon VE: is budget versie van ati. Ondersteuning voor 2 monitors. DVD, Ook heel goed beeld. Snelheid gelijk aan MX.
Matrox 450: perfect 2D plaatje. 2 monitoren. Langzaam 3D (=TNT2), wel mooi.
Kyro I (Herc 4000) zelfde als Kyro2, alleen snelheid ligt op niveau van GF-MX. Cheap cheap, only $50
GF2 MX is echt mijn lievelingetje
Goedkoop, heeft ook T&L (lekker belangrijk)snel (tot je wat hoger wilt dan 1024@16b, dan is het niks meer) Vaak bagger beeldkwaliteit in 2D. Heeft maar halve bandbreedte van de GF2. Daardoor perfect over te klokken. Je schiet er alleen geen ruk mee op
De MX400 is een nieuwere zogenaamd betere en snellere versie van de originele MX. In de praktijk is hij exact even snel, alleen duurder.
De MX 200 is voor OEMs. AFBLIJVEN! Dubbel uitgekleed. Halve bandbreedte van MX. Even snel als TNT2.
Wat is er nog slechter dan een MX-200
<edit: fsaa vergeten>
TNX!
Dus ik ga eerst maar ff de rest van het systeempje uitzoeken. Dit systeem is dus voor een maat van me. Die heb er de ballen verstand van. Dus driverupdates en overclocken zijn onbelangrijk, alleen bij installatie (door mij) wordt alles 1x goedgezet. Daarna wil ik er niet meer aankomen (zo irri he, steeds daarna voor anderen configs wijzigen
Budget is 4000 en de rest moet ik maar uitzoeken voor em...
NOu tnx boys.. Ik ga ff het systeem in elkaar spijkeren. Ik was eigenlijk van plan het systeeem te bouwen met videokaart. En dan als ik nog geld over heb, een beeldschermpje te kopen groter dan 19:
Maar dat laatt ik dan maar ff mooi hange...
http://www.tweakers.net/pricewatch/14860
Die kaart krijg ik volgende week. Lijkt mij een hele lekkere kaart voor niet al te veel geld. Zou een MX400 er toch makkelijk uit moeten kunnen trekken...
Ik denk dat het hier ook een GF2 Pro wordt, zit er eigenlijk nog veel verschil tussen de merken onderling?Op vrijdag 29 juni 2001 13:42 schreef as4Raven het volgende:
Leadtek GeForce2 Pro 64MB TV-Out (Retail) FL 465,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/14860
Die kaart krijg ik volgende week. Lijkt mij een hele lekkere kaart voor niet al te veel geld. Zou een MX400 er toch makkelijk uit moeten kunnen trekken...
De laatste keer dat ik merken onderling vergeleek was of ze met of zonder cooler waren namelijk..
Ik heb hier een aantal genoteerd, waaronder Nvidia, Hercules en Asus... Wat zijn nu de verschillen?
ik weet het niet.
Maar ja, ik heb op het moment maar één videokaart in mijn pc hangen dus...