• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59
Ik zoek een?
Simpele telefoon voor de vriendin van mijn vader. Het hoeft zeker geen hoogstandje te zijn maar wel wat kwaliteit en zonder gezeur.
Geen vast of vol lopende telefoon!
Scherm van 3,5 tot 4,x"
Intern geheugen van 16Gb

Wat is je budget?
Het zal een abonnement worden samen met een telefoon. Het budget ligt rond de 15/20 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoon zal enkel gebruikt worden voor simpele dingen. Foto's maken, Facebook, WhatsApp en bellen.
Een app voor internet bankieren of een simpel spelletje zal wellicht ook geïnstalleerd worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig direct naar de iPhone SE. Zelf meerdere malen een overstap gemaakt naar Android (wel twee jaar geleden) en kwam eigenlijk snel weer terug naar iOs. Mijn vader heb ik recent een iPhone gegeven en die was eerst sceptisch maar naar enkele uren helemaal blij ermee (wat je dan 20x moet aanhoren 8)7
Zelf heeft ze een Galaxy Ace maar dat is echt niets, WhatsApp kan steeds niet geopend worden, opnieuw installeren kan niet want geen ruimte (terwijl er wel ruimte is) en ding is erg traag.

Nu weet ik echter niet persoonlijk hoe de ontwikkelingen zijn op Android gebied EN eigenlijk is de SE net boven budget voor wat ik voor ogen heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Gezien ze niet het voordeel van een open OS hoeft en iOs erg makkelijk is ben ik erg benieuwd wat jullie zouden aanraden?
Zijn er goede ontwikkelingen op het gebied van Android? Mijn moeder had een S3 mini maar die viel ook erg tegen..

Of is het een kwestie van budget iets ophogen en voor een iPhone SE gaan?

Ik hoor het graag Tweakers 8)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Tja, lastig.

Persoonlijk ben ik wel van Android en kleine schermen echter heb ik dan wel altijd een met topspecs waardoor alles gewoon vloeiend werkt.
Je zegt dat het met abbo moet zijn en dan ben je ook weer beperkt met wat de provider te bieden heeft dus om hier een goed advies te geven wordt dan lastig.

Zoek eens in de PW (hier heb ik 2GB werkgeheugen gekozen ivm vloeiende werking android) wat er verkrijgbaar is met de wensen en laat ook even weten wat het meest belangrijk is want er is zoveel keus..
Tevens is het ook belangrijk om te weten of je vast zit aan een provider, korting ( kpn?) etc..

Als ik voor een kleine android zou moeten kiezen, niet te duur dan een z3 compact, heb hem zelf ook ( wij van WC eend :+ ) maar weet niet of je die wel kan krijgen bij je abbo/verlenging/provider

Wear Sunscreen!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:05

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Mobiele telefoons vallen namelijk onder Mobile, niet onder Consumentenelektronica

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Famous
-- dubbele post --

[ Voor 98% gewijzigd door Famous op 31-08-2016 21:56 ]

• Famous
Humma Kavula schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:34:
Tja, lastig.

Persoonlijk ben ik wel van Android en kleine schermen echter heb ik dan wel altijd een met topspecs waardoor alles gewoon vloeiend werkt.
Je zegt dat het met abbo moet zijn en dan ben je ook weer beperkt met wat de provider te bieden heeft dus om hier een goed advies te geven wordt dan lastig.

Zoek eens in de PW (hier heb ik 2GB werkgeheugen gekozen ivm vloeiende werking android) wat er verkrijgbaar is met de wensen en laat ook even weten wat het meest belangrijk is want er is zoveel keus..
Tevens is het ook belangrijk om te weten of je vast zit aan een provider, korting ( kpn?) etc..

Als ik voor een kleine android zou moeten kiezen, niet te duur dan een z3 compact, heb hem zelf ook ( wij van WC eend :+ ) maar weet niet of je die wel kan krijgen bij je abbo/verlenging/provider
KPN compleet kan inderdaad maar hier zitten we niet aan vast. Als ik bij KPN kijk zit ik voor 24 euro per maand met 1GB, 200 minuten (dit is al dubbel) en eenmalig €200,-. Bij Tele2 heb je een abo net wat minder voor 25,- en 11 euro voor de tel.

Een ouder 'top' model raad ikzelf eigenlijk af gezien er geen ondersteuning meer is of over een half jaar niet meer. De twee Sony's die erin staan zijn ook beide 4,6" en dit is wel redelijk aan de grote kant (voor haar). Als ik hem aanpas naar max 4,5" dan blijven er enkel iPhones over bovenin.

Als ik verder in de lijst kijk denk ik eigenlijk alleen bij de SE, ja dat zal prima werken maar dit mede door mijn eigen ervaring. 8)7

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Het is niet zo dat bv een z3c over 2 jaar niet meer werkt, zelfde als een iphone. (vb. 9 mnd terug een z1c 2e hands gekocht, wel nieuwe accu, voor een vriendin. gaat niet verder dan 5.1 maar werkt als een malle en zal dat ook nog wel even doen )
Ondersteuning stopt altijd ergens en idd, de z3c gaat niet mee naar 7 want qualcomm heeft daar een stokje voor gestoken.

Maar ik begrijp meer uit jou tekst dat de voorkeur echt uit gaat naar 4 inch of minder aangezien de zc al te groot bevonden wordt?
In dat geval moet je gewoon voor de iphone gaan aangezien de zc niet heel veel groter is in vergelijk met alle huidige telefoons zonnepanelen 8)
Zo'n galaxy ace of iets dergelijks raad ik niemand aan maar aan de andere kant heb ik laatst een p8 lite gekocht en die was verrassend snel en werkte ook heel goed. Misschien eens naar de winkel en toestellen testen?

Wear Sunscreen!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
(Tweedehands) 5 of 5s :)

• Famous
Humma Kavula schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:23:
Het is niet zo dat bv een z3c over 2 jaar niet meer werkt, zelfde als een iphone. (vb. 9 mnd terug een z1c 2e hands gekocht, wel nieuwe accu, voor een vriendin. gaat niet verder dan 5.1 maar werkt als een malle en zal dat ook nog wel even doen )
Ondersteuning stopt altijd ergens en idd, de z3c gaat niet mee naar 7 want qualcomm heeft daar een stokje voor gestoken.

Maar ik begrijp meer uit jou tekst dat de voorkeur echt uit gaat naar 4 inch of minder aangezien de zc al te groot bevonden wordt?
In dat geval moet je gewoon voor de iphone gaan aangezien de zc niet heel veel groter is in vergelijk met alle huidige telefoons zonnepanelen 8)
Zo'n galaxy ace of iets dergelijks raad ik niemand aan maar aan de andere kant heb ik laatst een p8 lite gekocht en die was verrassend snel en werkte ook heel goed. Misschien eens naar de winkel en toestellen testen?
Ja, dacht wellicht komt iemand met een merk waar je niet snel aan denkt welke bij mij niet zo binnen schiet.
In de winkel testen vind ik altijd minder.. Ze zijn dan clean en werken meestal wel redelijk. Liever gebruikerservaringen.
Een SE is toch gewoon een 6s in een andere behuizing?
Dat lijkt mij dan een betere keuze :Y

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Humma Kavula op 31-08-2016 22:41 . Reden: review met 4.5 inch en groter schermen ]

Wear Sunscreen!

• Famous
Humma Kavula schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:39:
[...]

Die kan je genoeg vinden alleen zal dat misschien weer niet aansluiten op het aanbod van de providers.
Check anders even deze review reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro

Misschien dat je wat kan vinden icm een abonnement.
Zeker gezien!
Van die top 5 is er maar één met 16Gb werkgeheugen en zijn de besturingssystemen ook al wat ouder.

Ik denk dat ik door dit topic mijn keuze wel gemaakt heb voor de iPhone SE. Die paar euro per maand moet ze maar voor lief nemen :o

Dank voor de informatie! :>

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:37

Hupske

AFCA

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Famous
Maar het scherm is te groot voor de wensen :'(

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ja die bedoelde ik ook maar helaas ook allemaal te groot.

En iets met te snel posten enzo :>

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 31-08-2016 22:44 ]

Wear Sunscreen!

• Hupske

Hupske

AFCA

Famous schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Maar het scherm is te groot voor de wensen :'(
Klopt. Dat is het moeilijkste verhaal voor een telefoon. Of het de SE waard is om meer te betalen? Vind ik lastig om te zeggen. Mijn schoonmoeder doet al 2 jaar met een Moto G 2013. Daarmee kan ze nog makkelijke facebooken, Candy crush op spelen, whatsappen, internetten, foto's maken.

De SE zal in ieder geval niet te kort schieten en voor enkele jaren genoeg power hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 31-08-2016 22:47 ]

• Famous
hupske schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:45:
[...]

Klopt. Dat is het moeilijkste verhaal voor een telefoon. Of het de SE waard is om meer te betalen? Vind ik lastig om te zeggen. Mijn schoonmoeder doet al 2 jaar met een Moto G 2013. Daarmee kan ze nog makkelijke facebooken, Candy crush op spelen, whatsappen, internetten, foto's maken.
Ik kijk ook naar de praktische dingen, oplader kunnen delen..
Als ze iets weer eens niet snapt kan ze hopelijk mijn pa vragen :D :D

Maar naast dit blijft een SE natuurlijk wel wat meer waard na de verstreken twee jaar, ook wat ik hierin meeneem.

Edit; Zie net jouw edit. Dit ook, kan daarna altijd nog gekozen worden voor een Sim-only met KPN compleet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 31-08-2016 22:49 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

Famous schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

Ik kijk ook naar de praktische dingen, oplader kunnen delen..
Als ze iets weer eens niet snapt kan ze hopelijk mijn pa vragen :D :D

Maar naast dit blijft een SE natuurlijk wel wat meer waard na de verstreken twee jaar, ook wat ik hierin meeneem.
Ik zal dan in ieder geval ook nog even wachten. 7 September presenteert Apple zijn nieuwe toestellen, dus dan zullen de huidige modellen weer wat in prijs zakken :) Kan dan nog wel maandje duren voordat de daling echt begint, want nieuwe model moet dan redelijk beschikbaar zijn :9

Ze zullen ws geen nieuwe SE presenteren, dus die blijft wellicht het zelfde in de prijs, maar de iPhone 6 en S zullen wel goedkoper worden. Wellicht word de 6 dan wel een betere keuze?

[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 31-08-2016 22:51 ]

• Famous
hupske schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:50:
[...]

Ik zal dan in ieder geval ook nog even wachten. 7 September presenteert Apple zijn nieuwe toestellen, dus dan zullen de huidige modellen weer wat in prijs zakken :) Kan dan nog wel maandje duren voordat de daling echt begint, want nieuwe model moet dan redelijk beschikbaar zijn :9

Ze zullen ws geen nieuwe SE presenteren, dus die blijft wellicht het zelfde in de prijs, maar de iPhone 6 en S zullen wel goedkoper worden. Wellicht word de 6 dan wel een betere keuze?
Zit er al met smart (snap je hem.. smartphone.. :O ) op te wachten.

Wel goede tip om even tot dan te wachten!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

Ergo: je wilde gewoon onze permissie om je stiefmoeder een Apple aan te bevelen.

Maar gezien de eisen zou een Moto E meer dan voldoende zijn.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Idd zou zo'n Moto voldoende zijn, net als bijv. een mid-end Lumia, zoals bijv. de 650, maar aangezien z'n vader ook een iPhone heeft, zou ik waarschijnlijk hetzelfde adviseren. Dan kunnen ze elkaar helpen (hoef ik 't niet te doen ;) ), accessoires zijn uitwisselbaar, etc. En dat die SE duurder is, ach, dan doet ze er toch gewoon een jaartje langer mee, met 'n goedkope sim-only?

• Famous
Barrycade schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:05:
Ergo: je wilde gewoon onze permissie om je stiefmoeder een Apple aan te bevelen.

Maar gezien de eisen zou een Moto E meer dan voldoende zijn.
Sinds wanneer hebben die 16Gb geheugen dan?
Ik wil niet jullie permissie, zelf had ik hem allang aangeschaft maar zoals ik aangaf wist ik niet hoe de ontwikkelingen waren op Android gebied.

Blijkbaar in de 'middenmoot' niet echt dus..

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

Nou laten we gek doen: Moto G dan.

Maar tegenwoordig is het zo dat bij de meeste Androids je er gewoon een SD kaartje in kan steken.

Maar laten we wel zijn: om te Whatsappen te Facebooken en wordfeud heb je echt geen SE van 4/500 euro nodig.

Wellicht je slag slaan bij de ibood Hunt voor een refurbised iphone 5?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als 4.7" ook nog goed is, zou ik lekker een Lumia 550 halen.

Simpel: Ja
Goedkoop: Ja
Geen gezeur: Ja
Kan Facebooken: Ja
Kan Whatsappen:Ja
Kan foto's maken: Ja, al is de kwaliteit natuurlijk niet geweldig, het is een telefoon van nog geen 100 euro.

Een 650 is natuurlijk leuker, dat ding heeft een beter scherm dan een SE bijvoorbeeld :+ maar is toch 1cm breder en 2cm hoger dan een SE, en da's toch best flink, al went dat ook wel is mijn ervaring. Iedereen die ik ken die van 4.x" naar 5.0" is gegaan, waaronder ik, moest hooguit 2 weken wennen, en wilde toen niet meer terug.

Het OS is echt vreselijk foolproof, zelfs mijn moeder kan ermee uit de voeten, en, net als iOS: het doet gewoon wat het moet doen, zonder gedoe met vastlopers of stagefright-achtige problematiek.

People as things, that’s where it starts.

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
https://tweakers.net/cate...8osWoOqJq_Vo2IZ6-8HTGl9AE

Pricewatch gefilterd op 16gb werkgeheugen, 2gb ram en <5 inch.

Wanneer je echter filtert tot en met 5 inch zijn de opties veel uitgebreider.

[ Voor 13% gewijzigd door jwdgk op 02-09-2016 09:13 ]

Pagina: 1