Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 19:48
Hallo,ik heb vandaag de gamecon 788 binnen gekregen,ik heb de software gedownload via een kleine omweg geinstald aangezien windows 10 moeilijk doet bij veel mensen.
nu hoor ik wel degelijk verschil tussen stereo of suround als ik het kies via de dolby optie van het merk zelf.

maar absoluut geen verschil in geluide die van alle kante zou moeten komen,ook in vlc player niet als ik een mkv kijk,dan lijkt het als ik dolby uit zet dat het geluid beter is dan aan,iemand een idee hoe dit kan?

ik zie alleen maar lovende reviews maar ik ben er echt niet van onder de indruk.
het enigste wat hij vooral lijkt te doen is het geluid iets ruimer maken maar voor de rest klinkt het gewoon erg stereo achtig
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

software van plantronics zelf.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik ben heel veel forums en site's aan het afzoeken,maar ik kom niets hier over tegen,zou het aan de pc liggen of ?

[ Voor 7% gewijzigd door sjefwillems op 31-08-2016 20:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07

Mooijekind

Manager Product Content
verplaatst naar juiste topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
No offence, maar het blijft natuurlijk gewoon een stereo-koptelefoon. Er zitten maar twee speakers in, dus echte surround zal het nooit worden. De vraag is dan of de bron wel goed overweg kan met virtueel surround, want effectief moet de software een échte 7.1 soundtrack gaan downmixen naar 2.0. Dat kan heel goed gaan, of het kan helemaal niks zijn.

Ik gebruik zelf de Roccat Kave XTD 5.1, die wél beschikt over meerdere speakers per schelp, en daarmee merk je ook dat het sommige games prachtig werkt, en in anderen bijna niet. Feit blijft dat alle speakers op elkaar geprakt zitten, dus het ruimtelijke van een échte 5.1 of 7.1 setup ga je gewoon nooit in een koptelefoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Seal64 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:58:
No offence, maar het blijft natuurlijk gewoon een stereo-koptelefoon. Er zitten maar twee speakers in, dus echte surround zal het nooit worden. De vraag is dan of de bron wel goed overweg kan met virtueel surround, want effectief moet de software een échte 7.1 soundtrack gaan downmixen naar 2.0. Dat kan heel goed gaan, of het kan helemaal niks zijn.

Ik gebruik zelf de Roccat Kave XTD 5.1, die wél beschikt over meerdere speakers per schelp, en daarmee merk je ook dat het sommige games prachtig werkt, en in anderen bijna niet. Feit blijft dat alle speakers op elkaar geprakt zitten, dus het ruimtelijke van een échte 5.1 of 7.1 setup ga je gewoon nooit in een koptelefoon krijgen.
Door de plaatsing van meerdere speakers in de schelp ga je uberhaubt geen goed 3d effect creeren hoeveel speakers je er ook in stopt. het afstandsverschil tussen de speakers is te klein voor je oren om een goed verschil in afstand te registreren.

Goede surround in een headset ligt dus vooral aan de software. Kijk maar naar de duurdere en betere headsets die zijn eigenlijk allemaal stereo, maar hebben wel een betere geluidskwaliteit.

Waar het probleem dus bij TS zit is wat lastig te zeggen.... maar zal vooral aan de software technische kant liggen zoals hij zelf ook al verwacht.

evt tegenvallende resultaten zou kunnen komen door conflicterende software van zowel windows als met de geinstalleerde software. Kijk dus ff in de config van desbetreffende programmas zoals VLC welke driver het gebruikt voor het geluid.

Maar ik heb hetzelfde eigenlijk wel met mn logitech 430 software werkt wel maar bijv in skype is het mateloos irritant omdat het ook de stemmen gaat omvormen naar 3d wat enorm gaar klinkt

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 07-09-2016 14:17 ]