CMD-Snake schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:45:
Voordat je iets koopt, kijk ook of je via de Hogeschool of Universiteit goedkoop een laptop kan aanschaffen. Dat kan je soms een behoorlijk korting opleveren. Alternatief biedt HP ook studenten korting aan, maar dat zal niet zo'n groot verschil opleveren als via je opleidingsinstituut kopen.
Indien je zelf iets wil kopen. De niet-Studio versie is een stuk beter:
pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET
Deze kost hetzelfde als de eerder genoemde Studio G3 en heeft voor dat bedrag zelfs de mobiele Xeon CPU.
Deze wordt wel een stuk beter ontvangen.
Het nadeel is ook dat de Studio modellen door hun vormgeving minder aansluitingen hebben dan de niet-Studio modellen. Alhoewel HP stom genoeg besloten heeft om bij de G3-serie alle display poorten te verwijderen.
Je krijgt er wel 2Thunderbolt poorten voor terug.
Ik bezit zelf een 15g3, non ultra of studio. Gewoon de iets zwaardere variant maar het is wel een heerlijke laptop. Al moet ik zeggen die fan noise is wel aanwezig

Ik kan me ervoor afsluiten dus geen probleem.
Ik gebruik hem voor VM's en netwerk gerelateerde bezigheden. Vind vooral ook het toetsenbord fijn.
Voor het bewerken van vidoe etc heeft een Quadro best goede eigenschappen. Spelletjes, minder. Ik speel er wel eens een spelletje op maar dat zijn dan games als 'Don't starve, ben ook bezig met life is strange' dat zijn nu niet de meest zware spellen maar die draaien eigenlijk vrij goed. Civilization draait ook behoorlijk stabiel. Nu ik ben geen shooter fan en de games in de genres die ik net noem gaan prima.
Of een GTX beter is in die velden van 3D modeling etc, heb ik geen ervaring in. Ik heb een gewone I7 de Xeon werd me iets te duur als was het heel verleidelijk.
De bouwkwaliteit is vooral erg goed. Ik neem hem elke dag mee, hij staat overal en nergens en doet wat hij moet doen. hij oogt ook wel iets beter dan een MSI met alle kleuren

maar dat is ook persoonlijk gebonden. Ik moet zeggen dat ik zoiets ook wel tof vind, zeker nu er de 1070 etc kaarten inkomen
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar