Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP Zbook Studio G3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin binnenkort aan mijn nieuwe studie, en hier heb ik ook een nieuwe laptop voor nodig. Nu overweeg ik om deze laptop te kopen (met een aanbieding rond €1100 die waarschijnlijk ook al in andere topics is genoemd :P): pricewatch: HP ZBook Studio G3 T7W01EA

Ik vroeg mij af waar deze laptop allemaal goed/slecht in is en hoe goed/slecht, denk aan het bewerken van video/foto, 3D moddeleren, gaming etcetera. Als jullie nog betere suggesties hebben in deze prijscategorie zijn die ook welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 20:58 . Reden: Zo'n sidderaal ]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het hangt er voornamelijk vanaf welke studie je gaat doen. Wanneer je vaak heftige simulaties gaat draaien met bijvoorbeeld AutoCAD is die Quadro zeker prettig en is de ZBook, mits je Windows draait, de beste keuze.

Als je niet die zware simulaties gaat draaien en bijvoorbeeld alleen basisfunctionaliteit van Matlab gaat gebruiken kan je misschien beter een kleiner en lichter model zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
RdeGroot schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:59:
Het hangt er voornamelijk vanaf welke studie je gaat doen. Wanneer je vaak heftige simulaties gaat draaien met bijvoorbeeld AutoCAD is die Quadro zeker prettig en is de ZBook, mits je Windows draait, de beste keuze.

Als je niet die zware simulaties gaat draaien en bijvoorbeeld alleen basisfunctionaliteit van Matlab gaat gebruiken kan je misschien beter een kleiner en lichter model zoeken.
Bedankt voor de reactie! Ik heb ook even op de pricewatch gezocht naar laptops met dichtbijliggende specs, en toen vond ik onder andere deze MSI:

pricewatch: MSI GL62 6QF-635NL

De belangrijkste verschillen die ik met die HP kan vinden zijn dat de MSI geen SSD heeft (niet echt een probleem) en dat de HP geen DVD-Drive heeft. Ook zou de koeling van die MSI beter zijn.

Verder heeft die MSI voor als grafische kaart een Gtx 960M en die HP de quadro M1000M. Nu vond ik op het internet dat de Gtx 960M in principe meer kracht heeft, maar getuned is voor gamen ipv zaken als zwaar modelleren. (http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-960M/m7836vsm27242 https://m.reddit.com/r/nv...tx_960m_vs_quadro_m1000m/) Ook vond ik dat de Nvidea quadro M1000M beter gecheckt is op kwaliteit alszijnde een soort keurmerk en daardoor ook duurder is. Aangezien ik niet van plan ben m'n laptop voor intensief renderen etcetera te gebruiken, zou die MSI dan een betere keuze kunnen zijn?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:28
Die ZBook zou ik absoluut niet kopen.
Door de extreem slechte koeling gaat die denk ik niet zo lang mee: http://www.notebookcheck....tion-Review.165832.0.html

Voor een studie zul je ook niet aan werk gaan met echt grote 3D modellen.
Dan voldoet de interne gpu van intel ook wel.

[ Voor 25% gewijzigd door wappiewappie op 04-09-2016 11:39 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voordat je iets koopt, kijk ook of je via de Hogeschool of Universiteit goedkoop een laptop kan aanschaffen. Dat kan je soms een behoorlijk korting opleveren. Alternatief biedt HP ook studenten korting aan, maar dat zal niet zo'n groot verschil opleveren als via je opleidingsinstituut kopen.

Indien je zelf iets wil kopen. De niet-Studio versie is een stuk beter: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET

Deze kost hetzelfde als de eerder genoemde Studio G3 en heeft voor dat bedrag zelfs de mobiele Xeon CPU. Deze wordt wel een stuk beter ontvangen.

Het nadeel is ook dat de Studio modellen door hun vormgeving minder aansluitingen hebben dan de niet-Studio modellen. Alhoewel HP stom genoeg besloten heeft om bij de G3-serie alle display poorten te verwijderen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 01:10:
[...]

Bedankt voor de reactie! Ik heb ook even op de pricewatch gezocht naar laptops met dichtbijliggende specs, en toen vond ik onder andere deze MSI:

pricewatch: MSI GL62 6QF-635NL

De belangrijkste verschillen die ik met die HP kan vinden zijn dat de MSI geen SSD heeft (niet echt een probleem) en dat de HP geen DVD-Drive heeft. Ook zou de koeling van die MSI beter zijn.

Verder heeft die MSI voor als grafische kaart een Gtx 960M en die HP de quadro M1000M. Nu vond ik op het internet dat de Gtx 960M in principe meer kracht heeft, maar getuned is voor gamen ipv zaken als zwaar modelleren. (http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-960M/m7836vsm27242 https://m.reddit.com/r/nv...tx_960m_vs_quadro_m1000m/) Ook vond ik dat de Nvidea quadro M1000M beter gecheckt is op kwaliteit alszijnde een soort keurmerk en daardoor ook duurder is. Aangezien ik niet van plan ben m'n laptop voor intensief renderen etcetera te gebruiken, zou die MSI dan een betere keuze kunnen zijn?
Een GTX960m is doorgaans sneller dan een M1000M, in welke taak dan ook.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
CMD-Snake schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:45:
Voordat je iets koopt, kijk ook of je via de Hogeschool of Universiteit goedkoop een laptop kan aanschaffen. Dat kan je soms een behoorlijk korting opleveren. Alternatief biedt HP ook studenten korting aan, maar dat zal niet zo'n groot verschil opleveren als via je opleidingsinstituut kopen.

Indien je zelf iets wil kopen. De niet-Studio versie is een stuk beter: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET

Deze kost hetzelfde als de eerder genoemde Studio G3 en heeft voor dat bedrag zelfs de mobiele Xeon CPU. Deze wordt wel een stuk beter ontvangen.

Het nadeel is ook dat de Studio modellen door hun vormgeving minder aansluitingen hebben dan de niet-Studio modellen. Alhoewel HP stom genoeg besloten heeft om bij de G3-serie alle display poorten te verwijderen.
Je krijgt er wel 2Thunderbolt poorten voor terug.

Ik bezit zelf een 15g3, non ultra of studio. Gewoon de iets zwaardere variant maar het is wel een heerlijke laptop. Al moet ik zeggen die fan noise is wel aanwezig :/ Ik kan me ervoor afsluiten dus geen probleem.

Ik gebruik hem voor VM's en netwerk gerelateerde bezigheden. Vind vooral ook het toetsenbord fijn.
Voor het bewerken van vidoe etc heeft een Quadro best goede eigenschappen. Spelletjes, minder. Ik speel er wel eens een spelletje op maar dat zijn dan games als 'Don't starve, ben ook bezig met life is strange' dat zijn nu niet de meest zware spellen maar die draaien eigenlijk vrij goed. Civilization draait ook behoorlijk stabiel. Nu ik ben geen shooter fan en de games in de genres die ik net noem gaan prima.

Of een GTX beter is in die velden van 3D modeling etc, heb ik geen ervaring in. Ik heb een gewone I7 de Xeon werd me iets te duur als was het heel verleidelijk.

De bouwkwaliteit is vooral erg goed. Ik neem hem elke dag mee, hij staat overal en nergens en doet wat hij moet doen. hij oogt ook wel iets beter dan een MSI met alle kleuren :p maar dat is ook persoonlijk gebonden. Ik moet zeggen dat ik zoiets ook wel tof vind, zeker nu er de 1070 etc kaarten inkomen :D

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:55:
Je krijgt er wel 2Thunderbolt poorten voor terug.
Ligt aan wat je ermee doet. Ik vindt de display poort handiger voor mijn dagelijkse bezigheden.
Voor het bewerken van vidoe etc heeft een Quadro best goede eigenschappen. Spelletjes, minder. Ik speel er wel eens een spelletje op maar dat zijn dan games als 'Don't starve, ben ook bezig met life is strange' dat zijn nu niet de meest zware spellen maar die draaien eigenlijk vrij goed. Civilization draait ook behoorlijk stabiel. Nu ik ben geen shooter fan en de games in de genres die ik net noem gaan prima.
Ik heb een G2 met een AMD Firepro kaart, die presteert beter dan de Nvidia kaarten in benchmarks. Gelukkig hoeft de Firepro niet heel veel in te leveren bij games.

Het zijn inderdaad kwalitatief erg goede laptops. Je krijgt wel waar voor je geld moet ik zeggen.
Pagina: 1