Gisteren laptop gekocht, nu al kapot

Pagina: 1
Acties:

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Beste Mede forum leden,

Ik heb gisteren via Marktplaats een leuke Acer laptop opgehaald, machine was in nieuwstaat en kon het apparaatje testen.

Nu kan je zelf ook wel begrijpen dat ik geen uur lang een laptop bij iemand thuis ga testen, dus na een kleine inspectie (opstarten en afsluiten) heb ik de deal gesloten en de laptop mee naar huis genomen.

Ik vrolijk Windows opschonen en ''poef'' BSOD IRQ_LESS_NOT_EQUAL

Apart, opnieuw proberen, en wederom na ongeveer 25 minuten, weer een BSOD.

Oke, ik probeer dan maar Linux, loopt halverwege de installatie vast (bevroren)

Nondeju.....

Hardware info:
Atom processortje, 2gig geheugen en een 320gb schijfje.

Heb ik nog rechten of heb ik zojuist 100 euro door de pot gespoeld?

Gideon

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-11 11:51
Dat is balen!

Los van je rechten zou ik even een memtest draaien om te kijken of je geheugen misschien niet goed is. Dat is gelukkig goedkoop op te lossen.

• Speakerfreak95
Oeps, ik was vergeten te melden dat die nu helaas niets meer doet, een power ledje blijft het bij....

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Speakerfreak95 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:10:
Beste Mede forum leden,

Ik heb gisteren via Marktplaats een leuke Acer laptop opgehaald, machine was in nieuwstaat en kon het apparaatje testen.

Nu kan je zelf ook wel begrijpen dat ik geen uur lang een laptop bij iemand thuis ga testen, dus na een kleine inspectie (opstarten en afsluiten) heb ik de deal gesloten en de laptop mee naar huis genomen.

Ik vrolijk Windows opschonen en ''poef'' BSOD IRQ_LESS_NOT_EQUAL

Apart, opnieuw proberen, en wederom na ongeveer 25 minuten, weer een BSOD.

Oke, ik probeer dan maar Linux, loopt halverwege de installatie vast (bevroren)

Nondeju.....

Hardware info:
Atom processortje, 2gig geheugen en een 320gb schijfje.

Heb ik nog rechten of heb ik zojuist 100 euro door de pot gespoeld?

Gideon
Heb je de verkoper al gevraagd of je hem terug kan brengen? Lees anders: https://www.juridischloke...efoon/miskoop-marktplaats

• Speakerfreak95
Hey Heren,

Inmiddels de verkoper op de hoogte gebracht van het probleem, hij wilt hem terugnemen mits het OS er op zit en hij werkt.

Anders zit er niets anders op.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 17:05

BLACKfm

O_o

Tja, dies ook niet gek natuurlijk. Maar kan je ook rotzooi hebben verkocht. Je zult er op een vriendelijke manier echter nooit achter gaan komen.

Wat is het type laptop? Mogelijk zijn er bekende problemen die dit veroorzaken.

Al is het bijzonder dat het eerst nog wel booten en nu helemaal niet meer aangaat. Misschien stroom op/Lader defect?

• Speakerfreak95
Nja het accu tje is heel en de lader ook.

Hij gaat aan, en dat is het, er brandt enkel een lichtje voorop

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens ander RAM geheugen. Daar komt dat type BSOD vaak vandaan en kan ook de oorzaak zijn dat je nu geen beeld meer krijgt. Alles je mazzel hebt is het dan voor 10 euro opgelost.

Verwijderd

Welk model is het. Er waten aardig wat Acer netbook modelletjes die dit regelmatig hadden, corrupt bios probleem. Fat32 USB stickje met <4gb capaciteit en bios.rom of recovery oid hete het er op, gaan met de banaan. Opstarten met shift in dacht ik. Weet het niet precies meer. Even googelen als het een Acer is

• Speakerfreak95
Hij heeft on board geheugen, en helaas is het niet de BIOS.
De vorige eigenaar blijft zeggen dat hij het goed deed.
Ik vind alleen raar, dat hij zegt dat die stuk ging doordat ik er zelf mee ging rommelen, installatie van Linux.

Het vastlopen liep onder Windows, dus ik zet er Linux op.
Nam contact op met de eigenaar over het probleem, en wilt hem terugnemen mits Windows er weer op staat.
Ik schrijf hem dat ik dat niet kan doen omdat die vastloopt.
Toch wilde hij het, dus besloot ik het te proberen, en toen ik dat deed stierf die.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 08:17

MsG

Forumzwerver

Doet hij ook niks als je een extern scherm aansluit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Speakerfreak95
Eens kijken.

• Speakerfreak95
Niks helaas.

Verwijderd

Hoe weet je dat het de BIOS niet is? Symptomen zijn alleen powerled, geen beeld verder

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

is dit niet toevallig zo'n model die vanwege verandering van regels met andere tin is opgebouwd ? Ik heb er daar ook helaas 3.... van gekocht in een paar weken tijd. Die waren naar vermoeden allemaal al een keer 'gebakken' waardoor ze weer werkten..dat wil zeggen soms een week en soms een dag

• Speakerfreak95
Dat denk ik niet, een Atom N2600 is uit 2011 dacht ik, niet 2006 (dacht ik)
Maar wel bedankt voor het meedenken.
BIOS heeft een maatje van mij geprobeerd maar ook dat is het niet.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De problemen klinken wel heel erg naar een geheugenprobleem. Kan me alleen niet voorstellen dat je het geheugen niet kunt wisselen, welk type Acer is het exact?

• Speakerfreak95
Dat maakt het ook vaag, er zitten geen stickers op.
En toen ik zei dat ik denk dat het een geheugenprobleem is, wat niet kan ontstaan in 1 dag werd die boos en kon ik de pot op.

• PilatuS
  • Niet online
Kan prima hoor.

Helaas is het pech hebben. Je hebt garantie tot aan de deur bij zulke aankopen.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:26:
Dat denk ik niet, een Atom N2600 is uit 2011 dacht ik, niet 2006 (dacht ik)
Maar wel bedankt voor het meedenken.
BIOS heeft een maatje van mij geprobeerd maar ook dat is het niet.
BIOS heeft een maatje van je geprobeerd?

Hoe?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 08:17

MsG

Forumzwerver

Ray schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:24:
is dit niet toevallig zo'n model die vanwege verandering van regels met andere tin is opgebouwd ? Ik heb er daar ook helaas 3.... van gekocht in een paar weken tijd. Die waren naar vermoeden allemaal al een keer 'gebakken' waardoor ze weer werkten..dat wil zeggen soms een week en soms een dag
De verandering van de regels omtrent soldeer is al sinds 2005, dus ik denk dat elk apparaat wat je momenteel hebt staan daar onder valt :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-10 15:44

Dutch_guy

WYSIWYG

Je zegt dat hij nu niets doet. Zie je wel dat het beeldscherm aangaat? Paar keer gehad bij klanten. Laptop was simpelweg vastgelopen en toonde zwart beeld. Iedere keer dat ze hem uit een aan deden kregen ze niets. Dus al eens de aan/uit knop lang ingedrukt gehouden totdat apparaat uit gaat en dan weer aangezet?

Pay peanuts get monkeys !

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

MsG schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:13:
[...]

De verandering van de regels omtrent soldeer is al sinds 2005, dus ik denk dat elk apparaat wat je momenteel hebt staan daar onder valt :).
time flies... het is inderdaad al weer wat jaren geleden dat het mij overkwam... Acer had toen een serie die vrijwel allemaal problemen kregen met de gpu vanwege loslatende contacten. Dus ik las Acer en direct stuk en moest hier direct aan denken

• Speakerfreak95
Ik heb de Acer maar kapot gesmeten uit woede, na de reactie van de verkoper "eigen schuld, moest je er maar geen Linux op zetten"

Dit topic mag van mij dicht.

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10 14:54
Als ik me goed kan herinneren is IRQ_LESS_NOT_EQUAL meestal een driver probleem, Linux kan soms op sommige computers problemen zorgen @moeilijk om te installeren, dat had ik met Centos 7 (als voorbeeld, 6 werkte wel weer goed)

Edit: Oops een beetje laat :P

Topic mag van TS dicht.

[ Voor 11% gewijzigd door ilaurensnl op 01-09-2016 20:50 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Damn, balen man, en wel zonde van dat smijten! Aan de andere kant lucht zoiets wel eens op :)

Vergeten en kijken of je iets beters vind t.z.t.

Te koop....

• Speakerfreak95
Ik had hem gekocht voor aantekeningen tijdens college, en had de keuze uit een DM1 of deze Acer, en achteraf balen dat ik niet voor de HP gegaan ben.

Dus houd mijn V&A in de gaten, ik moet weer dingen gaan verkopen....

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Geboortedatum: 23 juni 1997

Je bent nog jong. Die woede gaat wel een keer over ;)

Wel jammer dat alle hulp voor niets is geweest ...

• PilatuS
  • Niet online
Pech hebben gebeurt helaas gewoon soms. Gelukkig was dit een stuk goedkoper dan een dure auto waarvan de volgende dag de koppakking kapot gaat, dat kost wel even wat meer geld dan dit.

• Speakerfreak95
Helemaal mee eens.

Ookal kan de auto (in mijn geval) er nog zo mooi en netjes uitzien, er kan altijd een probleem optreden, alleen jammer dat in dit geval het duurste onderdeel kapot gaat....
Een koppakking is makkelijk te maken als je het zelf kan (ik) Bij een garage is dat een ander verhaal natuurlijk, het is best wat werk.

Normaal gesproken had ik er een nieuw geheugenlatje in gedaan, alleen alles was onboard, wat ik ook apart vind, persoonlijke mening.

Hij was sowieso niet echt snel, de enige reden dat ik dat ding kocht, wat omdat ik hem goed kan gebruiken tijdens de les om aantekeningen te maken.
Nu moet ik dus ergens anders gaan zoeken naar een netbook :(

Over de woede is inderdaad een probleem wat je hebt als je jong bent, en normaal gesproken heb ik dat niet hoor, was er rond mijn 17e al klaar mee.
De reden dat ik zo boos werd, was omdat de eigenaar er moeilijk over deed en zei dat ik de pot op kon.
Hij werd boos toen ik zei dat het geheugen kapot was, en hij zei dat dat ding stuk kan gaan door Linux.

Grapjas :D
Pagina: 1