[betaalwijze] Aanbieden PIN-betaling, of alleen contant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 20:39
Hoi,

Ik had gisteren een discussie met mijn vriendin over haar bedrijf. Ze is pedicure en komt bij mensen thuis en haar doelgroep is ouderen, maar ze heeft ook jongere klanten.

Mijn voorstel was dat ze een mobiel pinapparaat moet aanschaffen (eenmalig een paar tientjes en daarna 2,75% van het gepinde bedrag). Het pinapparaat in kwestie zal ik hier niet posten.

Ik ben voor en zij is tegen. Nu dacht ik, ik zal eens met wat feiten komen over pinnen en of de mogelijkheid om te pinnen invloed heeft op de keuze of iemand voor dat bedrijf of een ander zou kiezen, maar hier viel erg weinig over te vinden.

Nu wil ik de discussie graag hier openen. Wordt jouw keuze beïnvloed door het al dan niet kunnen pinnen bij een zaak (thuis of in een winkel) of niet? Wat vind je van de professionaliteit van een zaak die het wel of niet aanbiedt? Kortom, wat is jullie mening over het wel of niet kunnen pinnen?

Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die net als ik liever ver weg blijven van contant geld. :)

Ik trap zelf af met wat voor- en nadelen:
Voordelen pinnen:
  • Minder vaak geld storten (dus geld besparen)
  • Geen contant geld op zak
  • Klantvriendelijker omdat je het kunt aanbieden
  • Staat professioneler
  • Mensen zoals ik haken niet af omdat ze niet kunnen pinnen
  • Niet wisselen als mensen het niet gepast hebben
Nadelen pinnen:
  • Apparaat opladen en meenemen
  • Eenmalig aanschafkosten
  • 2,75% van het bedrag (€ 0,70 op een bedrag van € 28,-)
  • Geen fooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je doelgroep is hier nogal anders dan die van het bedrijf van je vriendin. Die kan beter de vraag gewoon aan klanten gaan stellen, of ze dit fijn zouden vinden.

Ik heb de topictitel gecorrigeerd (contact > contant) en wat informatiever gemaakt. Als je een ander voorstel hebt, plaats dan even een TR.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 31-08-2016 18:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47

Onbekend

...

Weinig mensen houden contant geld meer op zak, en de toekomst is toch wel richting het pinnen. Ouderen zullen waarschijnlijk nog steeds contant willen betalen, dus dat moet je ook accepteren. Beide dus gewoon.

En die kosten van het pinapparaat reken je gewoon in het uurtarief. Dus reken gewoon 30 euro i.p.v. 28 euro en dan heb je de de transactiekosten eruit.
Als het pinapparaat zelf ook al 30 euro kost, dan heb je dat na 30 klanten er ook wel uit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

*knip*, belastingfraude doen we hier niet aan.

Die fee van 2,75% lijkt me wel erg hoog, mogelijk kun je daar een betere deal op maken.

Voor mij maakt het niet uit of ik cash of met een kaart kan betalen, zeker niet met een dienst waar ikzelf bij ben als die geproduceerd wordt. Als er dan ook nog wat korting in zit voor een contante betaling, doe ik dat veel liever.

Het wordt anders als er ook eventueel een creditcard geaccepteerd wordt. Dan betaal ik het liefst met mijn creditcard om zo punten te verzamelen en mijn omzetdoelstelling te halen.

[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 31-08-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
gambieter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:51:
Je doelgroep is hier nogal anders dan die van het bedrijf van je vriendin. Die kan beter de vraag gewoon aan klanten gaan stellen, of ze dit fijn zouden vinden.

Ik heb de topictitel gecorrigeerd (contact > contant) en wat informatiever gemaakt. Als je een ander voorstel hebt, plaats dan even een TR.
Lijkt me ook verstandig, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je kan met pinnen toch gewoon een fooi geven? Ze moet sowieso het bedrag in toetsen, als de klant daar een fooi bovenop wil doen kan dat toch gewoon?
Weet verder niet hoe lang zo'n pinapparaat op 1 lading blijft werken maar denk dat dat niet echt een probleem kan zijn?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mijn digitale boekhouding heb ik dit jaar 50 euro cash uit de automaat gehaald. En dat was voor een bruiloft of verjaardag. Ik betaal nooit meer cash en heb het ook nooit bij mij op iets van 3 euro na. Als ik enkel cash kan betalen hebben ze mij niet als klant. Dus wat dat betreft...

Maar ik zou als ik haar was een steekproef houden onder haar klanten. Als de meesten geen problemen hebben met pinnen, waarom dan niet? Is ook veiliger, hoeft ze niet met (zoveel) cash over straat. En als een enkeling er dan wel een probleem mee heeft, kan die cash doen. Zij kan, naast de standaard voor-/nadelen het beste de wensen van haar klantenkring afwegen lijkt mij.

En mobiel pinnen kan trouwens veeeeeeeeeeel goedkoper dan die 2,75%. Beetje rondkijken doet wonderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 31-08-2016 19:08 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Neem absoluut niet de pinoplossing waar je naar zit te kijken, helemaal niet als ze gewoon het hele jaar door werkt/geen seizoens gebonden diensten aanbied.
Payleven/iZettle/andere Bluetooth apparaten waar je 2,75% per transactie voor betaald, zijn uiteindelijk vele malen duurder dan een normaal mobiel pinapparaat met simkaart.

Wij stonden een jaar of 2-3 voor deze zelfde beslissing.
Nooit pin aangeboden, begonnen we met dezelfde oplossing als waar jij naar zit te kijken. Geen vaste kosten, enkel paar procent per transactie.
Kwam erop neer, dat de pinkosten per maand vele malen duurder werden dan een gewoon pincontract bij je zakelijke bankrekening.
In ons geval werd dat een paar honderd euro per maand door de 2,75% per pentransactie, terwijl je bij ABN Amro een mobiel pinapparaat voor iets van €45,- p/m krijgt met een vast aantal transacties erbij.

Elke zakelijke bankrekening biedt voor een relatief klein bedrag een gewone mobiele pinautomaat mee die je vriendin op zak kan meenemen, accu opladen, simkaart & abonnement zitten er allemaal bij, vast bedrag per maand en klaar. Staat professioneel, werkt áltijd (want reken er maar op: die bluetooth apparaatjes werken héél vaak érg slecht, geen verbinding, wil niet updaten, of hij moet juist updaten als je wilt pinnen, kan je telefoon niet vinden etc, wij hebben er een stuk of 3 gehad in een periode van 6 maanden en toen overgestapt op een normaal pinabonnement).

Dan krijg je zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: https://pindirect.nl/wp-content/upload_folders/pindirect.nl/2016/03/Verifone-Vx680-2.png
Dat is bij ABN, maar bij elke bank bieden ze zo'n contract aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Ik zal hier wel niet de doelgroep zijn, maar ik doe geen boodschappen op plekken waar ik niet kan pinnen en als ik bij mijn ouders in het dorp een pizza wil bestellen, komt die uit de naastgelegen stad omdat ik de lokale pizzaboer niet online kan betalen. Het is echt een zeldzaamheid als ik contant geld bij me heb.

Ik zou dus echt wel meerwaarde inzien in het aanbieden van elektronische betalingen. Wat overigens niet per sé via pin hoeft. Je zou een Bunq rekening kunnen openen en mensen via betaalverzoeken laten betalen (niet-Bunq'ers betalen dan via iDeal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
@thaan; bedankt voor de eerlijke en overtuigende reactie. Niets is zo waardevol als iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Het probleem bij mijn vriendin is echter dat het voor € 45,- per maand nog te vroeg is, misschien wil er niet eens iemand gebruik van maken. Ik zal haar eens op pad sturen en dat ze moet vragen of mensen behoeften hebben aan pinnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ze vooral vaste klanten heeft zullen die vast wel weten dat ze cash moeten betalen. Persoonlijk interesseert het mij geen klap of ik met pin of cash moet betalen, zolang ik het maar weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Alphyraz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:13:
@thaan; bedankt voor de eerlijke en overtuigende reactie. Niets is zo waardevol als iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Het probleem bij mijn vriendin is echter dat het voor € 45,- per maand nog te vroeg is, misschien wil er niet eens iemand gebruik van maken. Ik zal haar eens op pad sturen en dat ze moet vragen of mensen behoeften hebben aan pinnen. :)
Geen dank. Wij hadden hetzelfde: leuk en aardig die 45 p/m waar je dan aan vast zit, maar halen we dat er wel uit?
Bleek veel vaker gebruikt te worden dan we hadden gedacht.
Je kan ook voorstellen zo'n kastje te kopen en een evaluatie te doen na 3 maanden oid en dan het verlies van de aanschaf van het bluetooth apparaat maar te nemen en meteen een 'echte' te nemen met contract. Blijf er in ieder geval niet al te lang mee aanmodderen als het goed gebruikt blijkt te worden: de kosten van het contract hadden wij er al binnen een enkele maand uit. Als je opeens je pinkosten €200+ ziet worden, dan slik je wel even, dat is gewoon bijna 5 maanden een 'normaal' pincontract..
En dat is niet eens zo heel moeilijk, want dat is maar een paar honderd euro per dag, en ik ga er vanuit dat een pedicure geen tientjeswerk is.

Ga anders even aan het rekenen:
- Wat is de gemiddelde omzet per dag?
- Laat haar een week of 2 bij klanten noteren of ze dit gepind zouden hebben (grote kans dat ze dit beïnvloed, simpelweg doordat ze nu áltijd contant betalen ipv pin, het dus gewend zijn, en 'niet anders willen')
- Ga even rondkijken bij de concurrentie: wat bieden andere pedicures aan huis aan als betaalmethodes?

Je moet redelijk simpel een staatje kunnen maken met hoeveel pintransacties ze (met haar omzet) moet doen om een 'echt' pinapparaat eruit te halen, tov een Payleven/iZettle.

Stel ze pint €200,- per dag. Dan kom je met 2,75% aan kosten al op €5,5 kosten per dag. (toch? ben niet al te best in hoofdrekenen).
Met 23 werkdagen is dat €126,50 per maand. 2.8x zo duur als een 'echte' pinautomaat.
Er is simpelweg een omslagpunt: vind dat voor haar, en je bespaart je een verkeerde keuze in het geval ze er voor wilt gaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat je dit als bedrijf gewoon moet aanbieden, en er geen geld voor vragen. De snackbar hier om de hoek vraagt €0,15 per pintransactie en dat vind ik absurd.
'Gewone' winkels hebben geen idee wat de betaalkosten zijn via internet: 3,4%+ op creditcards, 2,9%-3,4% via PayPal etc. Zelfs iDeal is een paar dubbeltjes, vele malen duurder dan PIN. Pinnen is in mijn ogen 1 van de goedkoopste manieren om geld aan te nemen van klanten: bied dat dan ook gewoon aan en zeur er niet over.

De enige bedrijven die dat niet door hebben en er dus alsnóg moeilijk over doen, zijn bedrijven die niet weten dat letterlijk álle andere betaalmethodes dan PIN, eigenlijk veel duurder zijn.
Om nog maar te zwijgen over de kosten als je geld wilt gaan storten op een zakelijke rekening.

Persoonlijk maakt het mij ook niet uit of ik contant of per pin moet betalen, maar dat doet er voor je vriendin uiteraard niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 10:23
Als je niet zo'n apparaat neemt, en ze hebben niet gepast of geen cash in huis, betalen ze dan 'de volgende keer'?

Voordelen apparaat:
- klantvriendelijker is (als ze willen betalen kan het, dit omvat dus voordeel #3, #5 en #6 uit jouw lijst; ze zijn gebaseerd op klantvriendelijkheid)
- professioneler en veiliger (geen cash op zak)
- je meteen je geld hebt (kan ze sneller leveranciers, etc., betalen en ik denk dat het zal resulteren in minder wanbetalers). Hier kan ook een rentevoordeel bij horen (als een betaling verlaat is loop je eventueel rente mis, of je moet in het ergste geval zelf ergens lenen
- fooi kan volgens mij prima bij zo'n apparaat, maar dit kun je natuurlijk testen (na een halfjaar ff uitrekenen of je bij pin of contant meer fooi hebt gekregen :)).

Nadeel:
- Alles moet wit (ik keur het (bijna altijd) ten zeerste af om dingen zwart te doen, maar als je alleen een pinapparaat hebt heb je eigenlijk ook de keuze wit/zwart niet meer).
- Meenemen en opladen

Ik vermoed dat de aanschafkosten en die 2.75% niet opwegen tegen de voordelen (dus dat je er wel aan zou moeten nemen) maar dat is wel erg doelgroep afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
thaan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

De enige bedrijven die dat niet door hebben en er dus alsnóg moeilijk over doen, zijn bedrijven die niet weten dat letterlijk álle andere betaalmethodes dan PIN, eigenlijk veel duurder zijn.
Dat valt dus mee, zeker voor de kleinverbruiker is betalingsverzoeken doen via je bank-app een stuk goedkoper. Je ziet het nog niet veel maar ik denk dat Bunq (en volgens mij heeft ing tegenwoordig ook zoiets?) Rap terrein gaan winnen bij zelfstandigen.
Om nog maar te zwijgen over de kosten als je geld wilt gaan storten op een zakelijke rekening.
Voor sommige mensen kan inderdaad gelden dat contant geld makkelijker uitgeeft en niet altijd in de belastingaangifte terecht komt... Moreel idd verwerpelijk maar zo werkt de praktijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27

Aganim

I have a cunning plan..

Persoonlijk ben ik van mening dat je dit als bedrijf gewoon moet aanbieden, en er geen geld voor vragen. De snackbar hier om de hoek vraagt €0,15 per pintransactie en dat vind ik absurd.
Mee eens, het volgende wordt nog weleens vergeten:

- Contant geld moet gestort worden, kost tijd en daarmee geld.
- Contant geld bringt risico met zich mee, je zal in moeten calculeren dat je dagopbrengst een keer foetsie kan zijn.
- Voor het storten van contant geld worden bij zakelijke rekeningen doorgaans kosten in rekening gebracht. En die kunnen nog best fors zijn, zeker als je als starter denkt je opbrengt via een gewone automaat te storten ipv sealbags.
- Wisselgeld aanhouden is ook niet gratis, zeker wanneer je dit moet opnemen of kleingeld moet bestellen.

Eigenlijk zou je klanten extra kosten in rekening moeten brengen wanneer ze niet willen pinnen.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb het omgekeerde: als ik niet contant kan betalen dan zou ik de dienst/product niet afnemen. Zo kan ik mij voorstellen dat mensen je dienst niet afnemen als ze niet kunnen pinnen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier ook een ervaringsbericht qua mobiel (Sepay - Sumup) versus cash betalen.

Betreft een kleine hobbyzaak/workshopatelier.

Jarenlang een mobiele pinoplossing van Sepay gebruikt. :X Wat een KMP bedrijf en navenante service. :-(
(check de diverse gebruiksfora maar eens over de klant(on)tevredenheid van Sepay)
Regelmatig problemen met het apparaat zelf en ondanks het zogenaamde fullservice contract altijd gez**k over de service c.q. vervanging. Nog afgezien van het trage initialiseren van het apparaat, vooral als je regelmatig ergens 'buiten' staat.
De maandelijkse kosten zijn ook niet mild. Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de omzetgegevens. Als je idd tienduizenden euros per maand aan pinbetaling hebt, is dit, qua kostenstructuur best wel interessant.

Maar de ene maand betalen de klanten vrijwel alles cash en de volgende maand weer veel pinnen. Er is gewoon geen peil op te trekken. En als je regelmatig op markten staat, hangt het weer helemaal af van het soort publiek (buitenlands of niet), of de standaard nederlandse pasjes gebruikt worden en/of ook de buitenlandse creditcards.

En ondanks dat je uiteraard bedragen die je mobiel betaalt naar boven kunt afronden (de fooi zeg maar), gebeurt dat niet veel. Mensen zijn eerder geneigd een cash bedrag af te ronden naar boven dan een elektronisch verwerkt bedrag. (misschien afhankelijk van de doelgroep?)

Sinds een paar maanden een Sumup apparaatje in gebruik, in combinatie met een mobiele telefoon (die de dataverbinding verzorgt) en dat werkt boven verwachting goed.
Tot enkele duizenden euro's per maand aan pinbetalingen is dit goedkoper dan b.v. een Sepay oplossing. Je betaalt alleen 1,95% transactiekosten en éénmalig een paar tientjes voor het apparaatje.
Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://wemakewebsites.com/sites/default/files/styles/large/public/o.png
Installeren was makkelijk en het BT pairen tussen een Nexus smartphone en het Sumup apparaatje gaat gewoon goed. Apparaatje zelf werkt op 2 AA batterijtjes en die gaan verbazend lang mee.

Terwijl de accuduur van zo'n lomp Sepay apparaat uitermate bedroevend is/was.
Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://hardkoppie.files.wordpress.com/2012/03/sepay_pinautomaat.jpg

Groot voordeel, t.o.v. de standaard Sepay oplossing, is dat heel veel buitenlandse cc's ook gewoon verwerkt worden. En dezelfde lage transactiekosten.
Betalingen worden altijd keurig binnen enkele dagen bijgeschreven. De klant kun je zelf z'n eigen email adres laten invullen en dan krijgt 'ie keurig een 'bon' toegestuurd.

Vergeet niet dat thermisch papier en het hele printgeneuzel ook vaak veel ergernis (+ kosten) veroorzaken. M'n wederhelft is blij dat ze daar van af is. :)

BTW: cash geld storten is een kostbare zaak, zeker bij een zakelijke rekening.
En cash storten op een privé rekening is slechts gratis tot een beperkt aantal stortingen per jaar! (daar kwam ik afgelopen jaar ook achter bij DE bank... :-( )

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 31-08-2016 22:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het belangrijkste lijkt mij dat het voor de klanten vooraf duidelijk is hoe ze kunnen betalen.

Al het overige leidt af van het echte werk, levert gedoe op en kosten. In deze case zou ik het nu vooral zo laten. Eens goed peilen of er behoefte aan is, lijkt mij een goede aanvulling. En dus niet simpelweg dat zo vragen want dan is het antwoord vrijwel achteloos toch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In een situatie waar inpulsaankopen aan de orde van de dag zijn, zou ik het zeker doen. Niet voor 2,75%, dat is echt een serieuze hap uit je marge, maar wel voor minder. Maar een pedicure is een ander verhaal. Je maakt een afspraak, je kunt er dus bij zeggen dat je niet kunt pinnen, en zeker als je prijzen rekent die niet in briefjes te betalen zijn kun je heel wat fooi binnenharken (28,50 wordt heel snel 30 euro, toch weer een paar procent gratis winst).

Als vaste klanten dan echt een keer vergeten cash bij zich te hebben, kunnen ze het toch direct naar je overmaken? Heb ik ook een keer gedaan bij mijn kapster, en sindsdien betaal ik gewoon altijd met mijn ING app als ik daar ben en een afspraak heb (thuiskapster die in de buurt woont). We vertrouwen elkaar en ben vaste klant, dus waarom moeilijk doen met cash of een pinautomaat? Zo zou de vriendin van TS het ook kunnen doen als het echt een probleem is dat klanten geen cash hebben. Desnoods open je bij de drie grote banken een betaalrekening, kun je ook meteen zien of een klant daadwerkelijk geld heeft overgemaakt. Kost veel minder dan een pin unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voordeel van een dienst als Payleven is wel dat wanneer je een maand op vakantie gaat er ook géén onkosten gelden. Je betaalt enkel voor het apparaatje en de transacties.

Hier een Payleven apparaatje aangeschaft voor de zaken van mijn vrouw. Ze was er zeer content mee en het apparaat is prima gebruikt. Een deel van de transactiekosten maak je wel weer goed door het inperken van stortingskosten bij de bank.

Nu de zaken van de vrouw zijn gestopt ligt het apparaatje hier. Bij interesse mag je pb sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Kurkentrekker schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:51:
Desnoods open je bij de drie grote banken een betaalrekening, kun je ook meteen zien of een klant daadwerkelijk geld heeft overgemaakt. Kost veel minder dan een pin unit...
Een normale pin automaat is vele malen goedkoper dan meerdere zakelijke bankrekeningen.
Zakelijke rekeningen zijn velen malen duurder dan gewone bankrekeningen. Voor ongeveer elke actie op een zakelijke rekening wordt je gefactureerd, nog los van de administratieve hel. Een echte pinautomaat is toch echt goedkoper dan meerdere rekeningen en vervolgens handmatige betalingen gaan uitvoeren. Naast het feit dat het (in mijn ogen) erg onprofessioneel staat.
sypie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:
Voordeel van een dienst als Payleven is wel dat wanneer je een maand op vakantie gaat er ook géén onkosten gelden. Je betaalt enkel voor het apparaatje en de transacties.

Hier een Payleven apparaatje aangeschaft voor de zaken van mijn vrouw. Ze was er zeer content mee en het apparaat is prima gebruikt. Een deel van de transactiekosten maak je wel weer goed door het inperken van stortingskosten bij de bank.

Nu de zaken van de vrouw zijn gestopt ligt het apparaatje hier. Bij interesse mag je pb sturen.
Als je maar een paar honderd euro pint per maand: dan is een Payleven/iZettle/bovengenoemd apparaat zeker goedkoper. Het omslagpunt is echter niet verbazingwekkend hoog, en als je dus wat meer pint dan is zo'n ding al gauw niet meer goedkoper. Zelfs als je hem een maand niet gebruikt.
Ik zie het bij veel kleine ondernemers, het is gemakkelijk om zo'n bluetooth ding te nemen, maar ze hebben vaak niet door dat het (als hij er eenmaal is, wordt hij namelijk ook vaker gebruikt) vaak duurder uitkomt dan een 'echte', maargoed dat ligt puur aan hoeveel transacties je hebt.

€1.640 x 0,0275 = €45,10 (tarief Payleven/iZettle is 2,75%)
Bij €1.640,- door de pinautomaat per maand, is een 'echte' dus al voordeliger.
Sumup heeft een tarief van 1,95% dus dan wordt het €2.309 p/m waarbij het omslagpunt ligt.
Voor al die diensten, ligt het omslagpunt dus relatief laag en wordt het al gauw interessant om een 'echte' te nemen, nog los van het feit dat je bij deze diensten het kastje ook nog eerst moet kopen.
Gerekend met een tarief van ABN AMRO a €45,- voor een mobiele pinautomaat met GPRS en simkaart.

ING heeft ook dergelijk abonnement, dat komt op hetzelfde neer maar is een paar euro goedkoper.

Mocht je rabobank hebben, zij hebben ook nog Rabo SmartPin. Ook zo'n bluetooth kastje, €10 p/m en vervolgens €0,15 per transactie en dus geen vast percentage.
sypie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:
Controleer wel even of je dat apparaatje überhaupt wel kan overschrijven op een andere account: ik kan me herinneren dat het bij Payleven of iZettle niet kon namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door thaan op 01-09-2016 00:16 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 17:54
Ik heb het idee dat de discussie meer gaat naar welk Pinapparaat ( Via GSM of Stand-alone ), dan of je wel of geen pinautomaat opzak moet hebben.

Aangezien de Doelgroep voornamelijk ouderen zijn, zou ik zeggen schap cashgeld (nog) niet.

op Pingebied, een Stand-alone automaat kan je ook uitzetten en duurt +- 30 seconden om te booten (Dat doet bijvoorbeeld ook Beter Bed ( uit ervaring ) dit om accuduur te besparen, dan kan je makkelijk een tijd mee met een accu.

Als je de mogelijkheid wil geven tot non-cash geld betalingen voor de 'jeugd', zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar een instant iDeal link.

Via bijvoorbeeld Mollie, heb je geen maandelijke kosten, betaal je € 0.29 per transactie ( Géén percentage bij iDEAL). en per e-mail krijg je van mollie een directe bevestiging dat de betaling gelukt is en dat je het geld ook echt krijgt.

Helemaal voor de 'jongeren' die meestal toch een Smartphone hebben + bankier app op hun telefoon kan de betaling gelijk via iDEAL vanuit hun Bankier app gedaan worden. ( eventueel kan ze haar telefoon geven voor de iDEAL betaling ).

Wil je ook de ouderen over laten gaan op digitale betalingen dan zou ik wel zeggen ga over op PIN.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 12:26

Speedmaster

Make my day...

Naast de vraagstelling bij haar klanten of deze wel of niet willen pinnen even een vraag voor haar, hoe vaak komt het voor per maand dat een klant niet kan wisselen of betalen en dat er opgeschreven wordt voor de volgende keer, of dat de klant een overschrijvingskaart invult. Als dat antwoord meer als 2x per maand is dan is een PIN oplossing al terug verdient, want wat als de klant niet betaald of, zeker bij oudere klanten, het loodje legt. Dan heb je een verliespost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pinnen?

Er zal al een groep zijn die de mobiel pakt en het overmaakt naar je. Kost je niets.
Moet je alleen nog een bewijsje hebben, maar ach, voor die 28,-..

Ik zie cash betalen op afspraak trouwens niet als probleem en ws haar klanten ook niet. Die weten het inmiddels.
Daarbij kun je bij een afspraak (en in andere uitingen) prima aangeven dat je graag contant afrekent.
Boter bij de vis! Fooitje meepakken, want je hebt het goed gedaan. Met pinnen ga je die missen en als de meeste klanten van 28,- 30,- maken, tel dat dan maar eens op!

Onderaan de streep denk ik dat je er niets mee gaat winnen, met pinnen, eerder verliezen.

[ Voor 65% gewijzigd door albino71 op 01-09-2016 00:47 . Reden: typo's, pff ik ga slapen :) ]

Te koop....

Anoniem: 454358

Ik vind contant nog altijd erg prettig, maar ik woon in Spanje, en hier doen ze liever dingen contant.

Maar ja, over enkele jaren zal de druk vanuit europa ook wel groter worden, en zal men hier ook meer en meer elektronisch doen.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 454358 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:58:
Ik vind contant nog altijd erg prettig, maar ik woon in Spanje, en hier doen ze liever dingen contant.

Maar ja, over enkele jaren zal de druk vanuit europa ook wel groter worden, en zal men hier ook meer en meer elektronisch doen.
offtopic maar ben nu al een tijdje weg uit NL en als ik dit topic lees krijg ik het gevoel alsof de ontwikkelingen in NL erg achter lopen. Hier (in China) is pinnen al behoorlijk achterhaald. Betalen via QR code (Alipay / Tenpay / Wechat) is de normaalste gang van zaken. Zowel voor de kleine zelfstandige als de grote ketens zoals McDonalds / Starbucks, alles gaat via mobiel. Scannen, klaar in 5 sec. NFC kan ook (zowel mijn bankpas als telefoon hebben NFC). maar is iets minder gebruikelijk.
Ik weet dat Alipay bezig is uit te breiden naar Europa (en ook dus NL) om Alipay daar mogelijk te maken. Dit is dan wel vooral gericht op Chinese toeristen die daar willen betalen met Alipay. Maar zo te lezen hebben ze nog een lange weg te gaan. :P

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:57
Kenzi schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:08:
[...]

offtopic maar ben nu al een tijdje weg uit NL en als ik dit topic lees krijg ik het gevoel alsof de ontwikkelingen in NL erg achter lopen. Hier (in China) is pinnen al behoorlijk achterhaald. Betalen via QR code (Alipay / Tenpay / Wechat) is de normaalste gang van zaken. Zowel voor de kleine zelfstandige als de grote ketens zoals McDonalds / Starbucks, alles gaat via mobiel. Scannen, klaar in 5 sec. NFC kan ook (zowel mijn bankpas als telefoon hebben NFC). maar is iets minder gebruikelijk.
Ik weet dat Alipay bezig is uit te breiden naar Europa (en ook dus NL) om Alipay daar mogelijk te maken. Dit is dan wel vooral gericht op Chinese toeristen die daar willen betalen met Alipay. Maar zo te lezen hebben ze nog een lange weg te gaan. :P
NFC is hier ook wel vrij gebruikelijk. Betalen via QR code is voor zover ik weet niet gebruikelijk in winkels maar de mogelijkheid zit wel ingebouwd in mobiel bankieren apps.

On: Ouderen (die waarschijnlijk een grote doelgroep zijn bij pedicure) zullen over het algemeen contant willen betalen. Mijn zus heeft een kapperszaak in haar huis gehad en daar had ze wel de mogelijkheid om te pinnen (zelfs contactloos). Nu ze is verhuisd, knipt ze bij mensen thuis en vraagt ze gewoon contant geld en eventueel betaling via online bankieren. Ze heeft er weinig problemen bij, aangezien je voor dergelijke dingen (pedicure, kapper aan huis) een afspraak plant en daarom rekenkng houdt met contant betalen. Er zijn in Nederland toch nog verrassend veel mensen die zoveel mogelijk contant willen betalen is mijn idee. (Mijn moeders argument is dat je bewuster met geld omgaat, je ziet wat je hebt en wat je nog uit kan geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou voor het gemak gewoon een mobiele pinoplossing kiezen zoals van Payleven of zo. Dan hebben de mensen toch altijd wel het gemak en kunnen ze kiezen. Je kan alsnog gewoon cash aannemen maar als mensen het even niet hebben of niet gepast, dan is pin toch wel makkelijker.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon puur uit interesse:

Zolang ze duidelijk maakt dat contant de standaard is, dan lijkt het mij een kleine moeite voor de vaste klantenkring om daaraan te voldoen. Een los pinapparaat is dan vooral zoeken voor een oplossing voor een probleem wat niet bestaat.

En mocht een klant geen contant geld hebben, waarom dan niet gelijk overboeken naar de zakelijke rekening? Dan heb je geen pinapparaat nodig, en kan de klant gewoon met de ABN/ING/SNS/etc app op de mobiel betalen (geen idee of dit mag bij een bedrijf, maar als klant lijkt me dat nog handiger dan met een pinpas betalen).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 07:05

Hokkie

Hello

Jeroenneman schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:35:
Een los pinapparaat is dan vooral zoeken voor een oplossing voor een probleem wat niet bestaat.
Sluit mij hier voor 100% bij aan. Ik distilleer uit jouw vraag; pin aanbieden = meer klanten. Dit betwijfel ik ten zeerste... En al mocht je klant dit als argument gebruikt, je vriendin dán waarschijnlijk het verkeerde merk schaartje gebruikt (snap je).

Het argument om geen contant te hoeven afstorten, is zeker een punt. Je zou hiervoor ook naar een Payment Service Provider kunnen kijken en bijvoorbeeld een iDeal betaallink kunnen versturen per mail, WhatsApp, etc.. Deze kun je direct meesturen met de afspraak bevestiging, alleen moet het vertrouwen naar je klant wel 100% zijn. Nieuwe klanten zou je contant kunnen laten betalen en na de derde afspraak als 'betrouwbaar' kunnen bestempelen en dan opnemen in deze wijze van betalen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik bedien zelf ook regelmatig particuliere klanten, zijn klanten die ik persoonlijk ken en die al jaren klant zijn. Zelf doe ik niet aan cash betalen of pinnen, ik stuur gewoon een factuur net zoals aan m'n zakelijke klanten en die worden gewoon op tijd betaald, meestal zelfs dezelfde dag waarop ik ze verstuur.

Ik vraag me af of je vriendin PIN nodig heeft. Klanten weten wat het kost en wanneer ze het geld in huis moeten hebben, bij vaste klanten kan je evt ook gewoon afspreken dat ze het overmaken. Er zullen altijd wel rotte appels tussen zitten die weigeren te betalen en waar je tig keer achteraan moet, maar ook daar kan je selectief in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

zelf heb ik ook voor dit dilemma gestaan recent.
Ik had een payeven pinapparaat voor de evenementen.
Maar die was stevig aan de prijs en ook nog eens zeer traag en vervelend in gebruik met de app en al dat soort zooi.

Nu ben ik recent van webshop over gegaan naar winkelpand (showroom / servicepunt meer) en wou ik toch wel pinnen kunnen aanbieden maar verwacht ik geen 100 - 200 transacties per maand in de winkel.

Daarop ben ik op zoek gegaan naar een alternatief, dit heb ik uiteindelijk gevonden in www.mijnpin.nl
Wel opletten bij afsluiten dat je kiest voor de vaste transactie per betaling (€0,25) en niet voor de percentage. Aanschaf van het apparaat ligt wat hoger. Maar als je keer een maand weinig tot niet gebruikt heb je geen vaste lasten.

Paar dingen om op te letten, de pintransacties worden gestort op een aparte rekening met creditcard.
Je betaald €3,- als je je saldo wilt laten uitbetalen vanaf de rekening. Maar als je beetje kapitaalkrachtig bent hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. 3 euro op 1000 euro is 0,3% dat is nog altijd stuk minder dan die 2,8% van payleven. en 25ct per transactie dus alles meer dan 10 euro is al goedkoper per transactie.

Maar het belangrijke voor mij zijn de snelheid, er komt een pinbon uit, en het komt veel professioneler over dan die plastic mini kastjes. Zelf zet ik mijn telefoon in hotspot modus en zet zo de verbinding op. Een eigen simkaart zou ook kunnen maar is weer extra kosten. Zelfs bluetooth zou moeten kunnen maar hij draait bij mij vrijwel altijd op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

paQ

mooi ding :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
Hokkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:49:
[...]

Het argument om geen contant te hoeven afstorten, is zeker een punt. Je zou hiervoor ook naar een Payment Service Provider kunnen kijken en bijvoorbeeld een iDeal betaallink kunnen versturen per mail, WhatsApp, etc.. Deze kun je direct meesturen met de afspraak bevestiging, alleen moet het vertrouwen naar je klant wel 100% zijn. Nieuwe klanten zou je contant kunnen laten betalen en na de derde afspraak als 'betrouwbaar' kunnen bestempelen en dan opnemen in deze wijze van betalen.
Met onder andere ouderen als doelgroep is de kans redelijk groot dat iDeal bij een (groot?) aantal geen optie is bij gebrek aan internet of de mogelijkheid tot internet bankieren.
Ik zou kijken naar PIN, contant en eventueel overmaken alhoewel dat laatste steeds meer ontmoedigd wordt door banken als het niet via internet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Als ze nu vaak een fooi krijgt zou ik het pinnen niet gaan aanbieden. Omdat mensen dan toch de fooi vaak achterwege laten, ook al kan het technisch.

Zijn er nu al klanten die klagen dat ze niet kunnen pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik denk dat de vraag wat de doelgroep wil niet heel erg van belang is. Je kunt ook moderne betaalmethodes aanbieden juist om je doelgroep te vergroten of een nieuwe doelgroep makkelijker te benaderen. Of idd om gewoon minder gedoe te hebben met contant geld (want jezus, dat spul is serieus irritant).

Kortom, de vraag wat je wilt bereiken is veel belangrijker dan de vraag wat je klanten wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik lees hierboven diverse reacties van mensen die geen aankopen doen bij een winkel/dienstverlener waar je niet kan pinnen. Ik kan me enigszins voorstellen dat je bij gewone winkels van tevoren checkt of je er kan pinnen en eventueel wegloopt als dat niet kan, maar zijn er ook mensen die daar bij stilstaan als ze (telefonisch) een afspraak maken bij een thuiskapper of thuispedicure? Ik denk eerlijk gezegd van niet.

En als de kapper (of pedicure) dan eenmaal bij je thuis is en alles verloopt naar wens, is het feit dat diegene dan geen pin aanbiedt een reden om hem/haar de volgende keer niet meer langs te laten komen?

Kortom: ik denk dat het niet hebben van pin nu nog geen dealbreaker hoeft te zijn (hoogstens voor enkelen).
Aan de andere kant is er wel steeds minder contact geld in omloop, dus denk ik dat je op een gegeven moment wel over "moet" op pin (of iig een elektronische vorm van betalen). Maar wanneer dat is, dat hangt van de samenstelling van je groep af (relatief veel oude mensen zullen vaker/langer met contant geld blijven betalen).

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 07-09-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb vrijwel nooit cash en doe alles met plastic maar in dit geval is het toch prima om vooraf aan te geven dat er alleen cash betaalt kan worden. Als je het van te voren weet én het is een vast bedrag dan zie ik geen probleem.

Pas als het vaker voorkomt dat mensen geen geld in huis hebben of de omzet van je vriendin erg omhoog gaat (en dus de kosten voor het storten en voor de veiligheid) zou ik me gaan verdiepen in het pinnen.

Ook wordt het anders als je vriendin naast de dienst die ze levert ook producten verkoopt. In dat geval zou ik zeker wél een pin automaat mee nemen omdat je anders verkopen mis gaat lopen.
Pagina: 1