Wat is de best optie om mijn pc grafisch te upgraden.

Pagina: 1
Acties:

• ivovanveghel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Beste tweakers,

Ik heb zojuist de beta van battlefield proberen te spelen, wat mij opvalt is dat mijn computer het opmerkelijk zwaar heeft zodra er veel gebeurt in het scherm dan droppen de fps erg hard richting 35-40 frames, en dat allemaal op de laagste settings op een 24 inch scherm. In ieder spel is het tot nu toe mogelijk geweest om op 144fps te spelen op mijn 144hz beeldscherm, dat wil ik nu weer kunnen.

Na onderzoek blijft het dat mijn CPU het zwaar heeft en mijn GPU, maar als ik kijk bij de minimum requirements van battefield dan geven ze mij een score 8 voor mijn processor, 7 voor mijn videokaart en een 6 voor mijn ram maarja of dit vertrouw baar is dat weet ik ook niet vandaar dat ik het hier even vraag.

Nu ben ik opzoek naar een redelijk goedkopen en effectieve oplossing om mijn pc een goede upgrade te geven. Ik zit te denken aan ongeveer 300 euro. Ik wil even vermelden dat 2de hands onderdelen ook prima zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!

Specificaties:

- CPU: AMD FX-6300 6x3,5ghz
- GPU: GTX 750 Ti EVGA SuperClocked 2GB Edition
- RAM: Technology 8GB
- Motherboard: ASUS M5A78L-M/USB3

Groetjes,

Ivo

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Battlefield 1 gaat gebruik maken van DX12, in dat geval betekent het dat je cpu in ieder geval geen bottleneck meer gaat vormen. Je kan dus je volledige budget gebruiken voor een videokaart en wellicht 8gb extra ram.
De adoptie van DX12 en Vulkan gaat steeds sneller, cpu zal dus ook steeds minder een issue worden.

Je zou kunnen kijken naar een RX480 4gb of 8gb of GTX1060 6gb (3gb van de GTX1060 zou ik mijden).
Mocht je wat minder willen uitgeven aan je gpu dan zou je kunnen kijken naar de RX460 (die in sommige spellen al 2x zo snel is als jouw GTX750Ti) of de RX470 die net iets trager is als een RX480.

Ter aanvulling van wat ik hierboven zeg, de RX480 wint het in DX12/Vulkan en de GTX1060 6gb wint het in DX11 spellen.

Zou je je type voeding kunnen posten?

• ivovanveghel
Bedankt voor de infomatie hier een link van mijn voeding. Ik heb de 500w versie.

http://www.xigmatek.com/product.php?productid=239

[ Voor 8% gewijzigd door ivovanveghel op 31-08-2016 18:50 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:55
Als het puur alleen voor bf1 is zou ik beginnen met een GPU upgrade: bf games gaan traditioneel goed met meerdere cores om. Is het voor meer dan alleen bf1, dan zou ik eigenlijk beide upgraden: een intel i5 vanaf 2xxx serie of beter met een andere gpu.

De voeding is niet heel fantastisch, maar aangezien er geen hele dure componenten inkomen zou ik hem hergebruiken.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:43:
De adoptie van DX12 en Vulkan gaat steeds sneller, cpu zal dus ook steeds minder een issue worden.
Ik neem aan dat dit een grapje is?
Het klopt dat DX12 mooiere beelden kan tonen bij lagere belasting van de cpu ivm DX11. Maar waarom zou de cpu dan opeens werkloos worden? Een beetje programmeur gaat de vrijgekomen rekenkracht gebruiken voor betere AI, physics,...

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, een FX6300 upgraden is niet zo eenvoudig aangezien de meerwaarde van een FX8350 relatief beperkt is. Upgraden naar een nieuw platform is dan ook een dure aangelegenheid die ik persoonlijk zou uitstellen tot Zen op de markt komt (geen idee of die zo goed gaat zijn als gehoopt, maar een beetje concurrentie zou leuk zijn). Een AMD RX480 (of RX470) lijkt dus een interessante optie, maar een nVidia GTX1060 (6GB) of sneller kan ook.

Als de voeding het aankan, kun je ook kijken naar 2de hands kaarten zoals AMD 290/390/Fury of nVidia 970/980.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

catfish schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:16:
[...]

Ik neem aan dat dit een grapje is?
Het klopt dat DX12 mooiere beelden kan tonen bij lagere belasting van de cpu ivm DX11. Maar waarom zou de cpu dan opeens werkloos worden? Een beetje programmeur gaat de vrijgekomen rekenkracht gebruiken voor betere AI, physics,...

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, een FX6300 upgraden is niet zo eenvoudig aangezien de meerwaarde van een FX8350 relatief beperkt is. Upgraden naar een nieuw platform is dan ook een dure aangelegenheid die ik persoonlijk zou uitstellen tot Zen op de markt komt (geen idee of die zo goed gaat zijn als gehoopt, maar een beetje concurrentie zou leuk zijn). Een AMD RX480 (of RX470) lijkt dus een interessante optie, maar een nVidia GTX1060 (6GB) of sneller kan ook.

Als de voeding het aankan, kun je ook kijken naar 2de hands kaarten zoals AMD 290/390/Fury of nVidia 970/980.
Dat is geen grapje, in de tijd dat Mantle net uit was heb ik met een 290 icm een Q6600 veel betere performance gehad dan met DX11. Dus in gevallen waar je cpu limited bent doordat je niet genoeg draw calls kan maken dan zijn die nieuwe apis de oplossing.
Dat het voor spellen zoals Supreme Commander niet genoeg kan zijn geloof ik best, maar voor het merendeel van de spellen is een FX6350 prima icm DX12 en Vulkan. Maar veel spellen worden tegenwoordig geschreven voor de "lowest common denominator" en dat zijn in dit geval de PS4 en Xbone, deze gebruiken een tragere cpu dan de FX6350.

Verder eens met wat je zegt, goede toevoeginen :P.

• ivovanveghel
Hartstikke bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee zoals jullie reacties zou mijn proccesor dus voldoende moeten zijn top. En Ardjeee het is vooral bedoelt voor Battlefield en mischien andere spellen die in de toekomst uitkomen.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11-2025
zou je echt alles willen upgraden dan kom je met een leuk setje zoals dit V&A aangeboden: i5 2500k setje + deze gpu V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X ook al een heel eind hoor.
maybe dat je de cpu een beetje oc moet geven en je voeding moet het aankunne...........

• ivovanveghel
Wat bedoel je met oc? en bedankt voor de reactie.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik speel sinds gisteren af en toe de bèta van Battlefield 1. Op een FX-8350 zit ik aan 70-80% CPU belasting met een R9 Fury op Full HD tussen 60 en 100 FPS. GPU gebruik schommelt wat tussen 70-100%.

Voordat je een nieuwe graka overweegt adviseer ik het volgende: 1) check met coretemp je cpu gebruik in-game (maak een logfile), 2) controleer of een bios update nodig en beschikbaar is om een nieuwe kaart goed te gebruiken. Ik had zelf met mijn Asrock 890FX bord alleen beeld bij gebruik van de laatst beschikbare bèta bios.. 3) controleer je voeding op aansluitingen en vermogen op 12 Volt lijn.

Edit: ah ik zie nu pas de link met je voeding. Ken het type niet maar volgens de specificaties is dat alvast in orde.

[ Voor 9% gewijzigd door RmanX op 01-09-2016 18:57 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste optie begint op de juiste plek:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1