Beeldscherm kopen zonder pixelgarantie

Pagina: 1
Acties:

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik wil een bepaald scherm kopen die eigenlijk overal hetzelfde kost.
Een populaire winkel als Azerty zet naast mijn winkelwagentje "aanbevolen: pixel garantie".
Het is een tijdje geleden dat ik een nieuw scherm heb gekocht en mijn eerste reactie is eigenlijk:

Koop op afstand, altijd recht op retour zonder opgaaf van reden binnen 8 dagen mits verpakking binnen alle redelijkheid behandeld (een belangrijke nuance ivm blisterverpakkingen) en kosten retour zijn voor de koper.

Als ik dus een dode pixel ontdek gaat de monitor direct terug naar de verkoper en haal ik hem net zo lang bij een andere partij tot ik 1 heb zonder dode pixels. Het laatste wat ik zou doen is meer betalen voor iets waar ik al lang recht op heb.

Is de wet verandert? Ik dacht dat pixelgarantie iets van 12 jaar geleden was voor ongeinformeerde consumenten.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je mag je scherm gewoon terugsturen als je dode pixels hebt. Die garantie is waarschijnljk voor als hij later dode pixels krijgt en buiten de garantie van de fabrikant valt?

Ik heb zelf nog nooit dode pixel garantie genomen en zit ondertussen op mijn derde scherm. Ik moet hier wel bij vermelden dat dit Dell Ultrasharp modellen zijn, deze hebben dacht ik een strengere controle.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:03
Pixelgarantie bied meestal ook zekerheid na de koop op afstand periode. En je bent er uiteraard zeker van dat het scherm geswapped word en dat je niet in een "koop of afstand drama" verzeild raakt omdat de doos en accessoires al half getrashed zijn doordat je het scherm terug gestuurd hebt.

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Dan kan je het altijd nog op rma gooien omdat het binnen de garantie is.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22

Rmg

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:35:
Je mag je scherm gewoon terugsturen als je dode pixels hebt. Die garantie is waarschijnljk voor als hij later dode pixels krijgt en buiten de garantie van de fabrikant valt?
https://azerty.nl/klantenservice/91/pixelgarantie.html
Bij Azerty kunt u bij diverse monitoren extra pixelgarantie kopen. U betaalt een vergoeding en voor dat geld mag u de monitor 30 dagen testen op defecte pixels. U krijgt van ons altijd een monitor die nieuw door de fabrikant dichtgetaped is, dus niet vooraf door ons getest o.i.d. Heeft u een defecte pixel dan mag u de monitor kostenloos omruilen (hou in de gaten dat er eventueel levertijd op een nieuwe kan zitten). Heeft u na 24 uur geen defecte pixels, dan is de kans zeer gering dat ze nog op zullen treden. De pixelgarantie geldt tevens voor de 2e monitor (en eventueel 3e monitor). U vind de pixelgarantie bij de opties onder de monitor.

Garantie op de elektronica is meestal gewoon 3 jaar, met een extra pixelgarantie krijgt u dus 2 weken de tijd om te kijken of er nog een dode pixel of subpixel in zit bij aflevering waarna u het scherm om kunt ruilen.

Als u niet kiest voor de pixelgarantie vallen bij de meeste merken dode pixels tot 2 volledig defecte pixels en tot 4 defecte subpixels niet onder een defect bij levering (ISO-13406-2 norm). Dit is dan ook geen reden om de monitor te kunnen retourneren voor garantie. Afgekeurde monitoren worden tegen aanbiedingsprijs via onze webshop verkocht in de magazijnopruiming waar het pixeldefect apart bij vermeld wordt.
ze weten zelf niet of het nou 2 weken is of 30 dagen :?

Reken maar dat je gezeik gaat krijgen als er een dooie pixel in zit en geen garantie hebt genomen.

Heb je toch een dooie pixel zou ik hem terugsturen onder WKOA met als reden "Niet wat ik er van verwacht had". :X iig geen dooie pixels noemen.
Raverty schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:46:
Dan kan je het altijd nog op rma gooien omdat het binnen de garantie is.
En dan krijg je van Azerty te horen RMA afgewezen, ISO-13406-2 , en dan mag je je gelijk gaan halen :Y)

ik zeg trouwens nergens dat Azerty gelijk heeft, alleen dat je geheid gezeik gaan krijgen als je een dooie pixel hebt

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 31-08-2016 16:52 ]

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-01 01:05
Rmg schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:48:

Heb je toch een dooie pixel zou ik hem terugsturen onder WKOA met als reden "Niet wat ik er van verwacht had". :X iig geen dooie pixels noemen.
Volgens mij hoef je bij WKOA geen enkele reden op te geven en moet de winkel het geretourneerde product gewoon accepteren.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Inderdaad, je doet er overigens wel slim aan om je doos en alle toebehoren te bewaren. Wellicht kan je het scherm korte tijd ook nog gedeeltelijk in verpakking houden.

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Stel je hebt een scherm binnen met een dooie pixel, heeft het dan zin om nog dingen te proberen zoals zachtjes tappen/drukken met een gummetje of een "pixel flasher" filmpje/programma die je scherm laat flikkeren met allemaal kleuren waarbij "ze" zeggen dat het helpt vastzittende pixels soms weer functionerend te krijgen? Of zijn dat soort dingen dikke BS.

Elke keer de retour kosten betalen voor een monitor lijkt mij ook niet al te goedkoop als je dat zou vergelijken met pixelgarantie.

Ik zou in ieder geval alleen het scherm eerst uit de verpakking halen en niet de kabels e.d. (er van uitgaande dat je kabels hebt liggen).

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22

Rmg

Goopher schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Volgens mij hoef je bij WKOA geen enkele reden op te geven en moet de winkel het geretourneerde product gewoon accepteren.
Klopt maar veel tweakers onderbouwen graag. En dan krijg je van die situaties dat alerty gaat zeuren ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:41

MsG

Forumzwerver

RadioKies schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:36:
Stel je hebt een scherm binnen met een dooie pixel, heeft het dan zin om nog dingen te proberen zoals zachtjes tappen/drukken met een gummetje of een "pixel flasher" filmpje/programma die je scherm laat flikkeren met allemaal kleuren waarbij "ze" zeggen dat het helpt vastzittende pixels soms weer functionerend te krijgen? Of zijn dat soort dingen dikke BS.

Elke keer de retour kosten betalen voor een monitor lijkt mij ook niet al te goedkoop als je dat zou vergelijken met pixelgarantie.

Ik zou in ieder geval alleen het scherm eerst uit de verpakking halen en niet de kabels e.d. (er van uitgaande dat je kabels hebt liggen).
Volgens mij is die software onzin. De dode pixel die ik het meest zie is vaak de zwarte, oftewel alle subpixels kapot, dan kan je er volgens mij weinig tegen doen. Weet alleen niet hoe vaak het nog voorkomt trouwens, het onderwerp voelt een beetje 2005 aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:35
RadioKies schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:36:
Toen ik ooit een PSP heb gekocht (dat moet zeker 10 jaar terug zijn) bleek ik ook last te hebben van twee defecte pixels. De ene in een vaste kleur en de ander zwart, of wit. Ik weet het niet meer. Ik weet wel dat ik toen juist een dergelijke pixel flasher enkele tijd heb laten lopen, en het probleem is verholpen. Of dat een kwartiertje was of een paar uur weet ik niet meer.

Geen idee of anderen een gelijke ervaring hebben, maar onder het mom van "baat het niet, schaadt het niet" zou ik het in ieder geval een nachtje proberen voor de Wet Koop op Afstand toe te passen. Scheelt een hoop gedoe.
Pagina: 1