Een vriend van mij heeft een nieuwe pc met 1.4 ghz athlon (heb nog gekeken, staat op de core). In de bios staat netjes 10.5x133 (dat is toch 1400???) maar in windows wordt ie herkend als 1.33 of soms als 1.37... hoe komt dit?
het is een asus A7M266, dus lijkt me van wel
Verwijderd
Wees eens wat specifieker... waarmee check je in windows welke cpu je hebt?Op woensdag 27 juni 2001 20:45 schreef AMDude het volgende:
maar in windows wordt ie herkend als 1.33 of soms als 1.37... hoe komt dit?
hij keek bij asus mobo monitor -> DMI explorer -> processor en daar stond 1.333 bij current speed; 3dmark2k1 zei 1.37ghz maar bij directx diag stond wél 1.4ghz
Verwijderd
Waarschijnlijk is zijn bios versie lager dan 1.04. Ik had op versie 1.03 van de bios ook de melding dat het een 1333 was. De nieuwe bios geflashed en hij staat op 1400.Op woensdag 27 juni 2001 20:45 schreef AMDude het volgende:
Een vriend van mij heeft een nieuwe pc met 1.4 ghz athlon (heb nog gekeken, staat op de core). In de bios staat netjes 10.5x133 (dat is toch 1400???) maar in windows wordt ie herkend als 1.33 of soms als 1.37... hoe komt dit?
Maar geen paniek, als je het niet doet dan draait hij echt wel op 1400 hoor.
Het progje dat je vriend gebruikt zal waarschijnlijk gewoon de bios uitlezen.
Verwijderd
Met mijn MSI mobo en AMD 1,33 GHZ krijg ik ook een 'vreemde' waarde.
Bios geeft keurig de juiste snelheid weer, maar met de DMI browser van MSI zegt ie een 1200MHZ AMD CPU gevonden te hebben die op 1333 MHZ loopt.
Niets van aantrekken dus...
Bios geeft keurig de juiste snelheid weer, maar met de DMI browser van MSI zegt ie een 1200MHZ AMD CPU gevonden te hebben die op 1333 MHZ loopt.
Niets van aantrekken dus...
als je nou gewoon ff wcpuid download, die geeft zeker de goede waarde
doe mij ook eensOp woensdag 27 juni 2001 20:57 schreef AMDude het volgende:
ik zal em het amd processor info proggie wel ff opsturen, is natuurlijk veel betrouwbaarder
Verwijderd
Tip.. Gebruik dan een ander programma..
Eentje die de snelheid meet.
Zet je in je bios hem op 1.3 en daarna op 1.4
Daartussen natuurlijk wel testen en kijken of je hogere scores haalt..
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Eentje die de snelheid meet.
Zet je in je bios hem op 1.3 en daarna op 1.4
Daartussen natuurlijk wel testen en kijken of je hogere scores haalt..
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Pagina: 1