Toon posts:

Athlon "core" vraagje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een athlon 750 gekocht en wou daarbij een alpha P7125 koeler gebruiken, en ja... het was daarbij noodzakelijk om de behuizing te mollen voordat men die koeler erop kan plaatsen.

Nou heb ik een aantal "how to..." pagina's gelezen over hoe je zo'n behuizing het beste kunt mollen en uiteindelijk ging alles goed (hoop ik, moet 'em nog testen).

Maar nou heb ik een vraagje over de "core".
Op de CPU staat namelijk "K7900......"

Klopt het nou dat ik eigenlijk een 900 mhz ding heb inplaats van een 750 ???

Verwijderd

Volgens mij heb je inderdaad mazzel sommige athlon's hebben namelijk een andere core dan waarvoor ze daadwerkelijk voor verkocht worden.
Als je nog geen gfd hebt moet je er even een halen dan kun je de multiplier op 9x zetten michien haalt hij de 1 gig wel :) denk wel aan je cache die moet op 2/5 bij 900

Verwijderd

Topicstarter
Ik klap alvast in mijn handjes :) hahhaaha

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Je hebt idd een 900 Core. Mazzel dus! :) Die moet met de juiste koeling toch wel de Ghz halen.
Even een correctie: de divider van een 750 is standaard al 2/5, maar het is heel misschien noodzakelijk om de divider op 1/3 in te stellen om de Ghz te halen. Het zal denk ik ook wel op 2/5 kunnen.

Ik had gehoopt ook een 900 Core te hebben op mijn 700, maar helaas... toch een 700 Core die met waterkoeling net 900 haalt. :(

Daylights denkt dat hij een beetje jaloers is

Verwijderd

Topicstarter
"Juiste koeling"

is een P7125 niet goed dan ?