Switchbox: beeldkwaliteit zuigt!

Pagina: 1
Acties:

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grr... net een switchbox gekocht (gewoon analoog met draaiknop) met het idee om lekker makkelijk mijn Windows en Linux bak met 1 monitor/muis/keyboard te bedienen :7

NOT! :'(

Als ik mijn monitor (CTX PR705F) via de switch laat lopen, is het beeld op mijn Windowsbak ronduit slecht! :( Wazig, alsof er een filter op zit...

Is goedkoop duurkoop in dit geval (cheap switch?), of zou er nog iets te redden zijn met een dure, afgeschermde VGA kabel? :?

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb een digitale en die werkt perfect maar heeeeel iets kwaliteit verlies :)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
waarschijnlijk kun je hier weinig aan doen, de kwaliteit van een analoge switch is nou eenmaal veel minder dan die van een digitale

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Hier valt niets aan te doen. Koop een betere.
Beeldschermen zijn erg gevoelig voor storing. Je kan dus in het vervolg beter een iets duurdere switchbox kopen.

Het lijkt mij duidelijk dat dit door de switchbox wordt veroorzaakt en niet door de VGA kabel.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
De enige goede KVM-switches zijn de digitale.
En dan nog bij voorkeur die van Cybex of Belkin.
(Erge hoge prijsklasses zoals Compaq, HP etc. even niet meegerekend.)

Zo'n analoge switch is echt totale geld verspilling en werkt op den duur alleen maar op je zenuwen. :(

Ik heb de 4-Poorts CYBEX 2 jaar geleden gekocht voor 439,- (Excl. Kabels) en ben er nog steeds erg blij mee !

Het enige wat ik je nog kan aanraden met die Analoge zijn goede kwaliteit monitor kabels van tenminste 50,- per stuk. (!!)
De rest van de kabels zijn low-budget, onafgeschermd en dus ronduit BAGGER.

Suc6.

Verwijderd

ik heb ook 2 pc's op een monitor

ik gebruik een D-sub en een BNC kabel en die kan ik met de monitor switchen

totaal geen verlies :P

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

wees blij dat alleen je beeldkwaliteid zuigt .

meestal als ik terugschakel doet of de muis of het toetsenbord nix meer .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Switchboxjes hebben (bijna) altijd een vrij slechte beeldkwaliteit..

het moet toch door een aantal schakelcontactjes heen, en daar vangt het nou eemaal wat storing op..

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Heb je van die dunne verlengkabeltjes erbij?
Die dingen zijn erg slecht afgeschermd, en daardoor word je beeldkwaliteit erg slecht.
Probeer aan goeie dikke kabels te komen (zoals die aan je monitor zit). Ook helpt het om de bekabeling zo kort mogelijk te maken.

• sorted.bits
  • Nu online
Zelfde hier als Jeep, Ik heb gewoon een BNC en een D-SUB kabel aangesloten, het enige irritante met IIyama monitoren is dat je nogal het menu in moet om over te schakelen naar de andere computer, maar volgens mij is hier een oplossing voor te vinden door een programma'tje te maken.

Beeldkwaliteit verschilt niet, de D-sub zit aan een Matrox G450 dualhead en de BNC zit an een V6800 van Asus

• DaRoot
  • Laatst online: 20-08 13:57

DaRoot

Some say...

Die verslechtering wordt niet alleen veroorzaakt door die schakelaars, maar ook door de bekabeling in zo'n box, beter gezegd, het gebrek aan kwaliteitsbekabeling... Zitten gewoon standaard montagedraden in... echt ranzig eigenlijk...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Toink
  • Niet online
Ik wil niet lullig doen ofzo.... maarreh... wat heb je betaald voor die switch? 49 gulden ongeveer? Nou dan... verwacht dan niet iets met gouden aansluitingen aan de binnenkant. Die dingen zijn gewoon niet geweldig. Helaas.

• mrwolf
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 10:22 schreef Toink het volgende:
Ik wil niet lullig doen ofzo.... maarreh... wat heb je betaald voor die switch? 49 gulden ongeveer? Nou dan... verwacht dan niet iets met gouden aansluitingen aan de binnenkant. Die dingen zijn gewoon niet geweldig. Helaas.
Ik bekijk het van de andere kant: ik geef 50 piek uit (om maar te zwijgen over alle kabels), en dan verwacht ik gewoon een goed beeld. Wist ik veel dat die beeldkwaliteit zo ver achteruit gaat. :'( Als ik een willekeurig ander apparaat doorlus, gaat het wel prima. Dus ik ben er vanuit gegaan dat dat met een monitor niet anders is...

Damn, voel ik me ff genaaid |:(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 28 juni 2001 12:07 schreef ehuurman het volgende:

[..]

Ik bekijk het van de andere kant: ik geef 50 piek uit (om maar te zwijgen over alle kabels), en dan verwacht ik gewoon een goed beeld. Wist ik veel dat die beeldkwaliteit zo ver achteruit gaat. :'( Als ik een willekeurig ander apparaat doorlus, gaat het wel prima. Dus ik ben er vanuit gegaan dat dat met een monitor niet anders is...

Damn, voel ik me ff genaaid |:(
Zet je refresh es op 70-75Hz, dan ist meestal nog wel oke.. ook die el cheapo kabeltjes zijn niet afgeschermd, dus een speaker maakt regenboog. Ook zal je wel schaduwen zien door de schrale schakelaar en drama kwaliteit van de rest van de kabeltjes.. :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja ik ken het probleem. Heb er zelf ook twee. Heel handig als je een rijtje linux servertjes oid hebt staan die toch alleen maar tekstmode hoeven te kunnen, maar oh wee als je naar een hoge resolutie of hoge refresh rate gaat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1