Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 17:05
Hallo,

Ik verhuis deze week, wij krijgen vandaag de sleutels. Ik heb een maand geleden al bij KPN mijn verhuizing doorgegeven en dat was allemaal geen probleem.
Drie weken geleden op vakantie sms van KPN gekregen om een afspraak in te plannen met de monteur. Daar ik dus op vakantie was heb ik niet op dat moment een afspraak kunnen maken. Aan de ene kant doordat ik enkel mijn telefoon had en geen beschikking over een pc, aan de andere kant omdat ik daar op vakantie ook verder niet aan denk en het feit dat ik niet vanwege mijn baan en die van mijn partner voor een paar weken later al een afspraak kan plannen.

Maar goed, uiteindelijk door een medewerker gebeld, maar de afspraak kon niet eerder dan 20 september gepland worden. Nou leek mij dat in principe geen probleem, ik kan het modem (dat ik al van mijn oude huis had) ook wel zelf aansluiten. Niet heel moeilijk. Nu heb ik zojuist met KPN gechat en volgens hun is het niet mogelijk zelf het modem aan te sluiten, want de verbinding is nog niet actief.

Mijn vraag is: Moet er nu daadwerkelijk een mannetje komen om de verbinding actief te maken en het modem te installeren zodat wij internet en tv hebben? Wordt die verbinding niet gewoon op mijn verhuisdatum actief? Zou in deze tijd van digitalisering toch niet zo heel erg moeilijk moeten zijn (of denk ik nu te simpel?).

Al is het maar dat ik voor die periode een lagere snelheid haal dan beloofd. Als er maar internet is. Mijn partner heeft het internet voor zijn werk nodig.

Ik hoor graag ervaringen, tips of wat dan ook. Ik ga hoe dan ook vrijdag proberen, misschien werkt het toch al, maar in het geval dat niet zo is, zou ik graag horen hoe we toch z.s.m. een werkende internetverbinding kunnen hebben.

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 06:42

DJVG

Gewoon DJVG

Als de verbinding in de wijkkast nog moet worden gepatched moet je inderdaad wachten op de KPN monteur om de verbinding in orde te maken. Je kan het natuurlijk altijd proberen om te kijken of het al wel werkt.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 22:22
Meestal trekken ze de kruisdraden in de ochtend en dan eventueel 's middags naar de klant. Krijg je misschien pairbonding, want dan sturen ze wel altijd een monteur mee :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Puch-Maxi schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:35:
Meestal trekken ze de kruisdraden in de ochtend en dan eventueel 's middags naar de klant. Krijg je misschien pairbonding, want dan sturen ze wel altijd een monteur mee :).
Dat is allemaal prima, maar een montuer die in de wijkkast iets moet doen zodat ik überhaupt signaal in mijn huis, moet m.i. die werkzaamheden doen op de dag van mijn verhuizing die ik ruim op tijd heb doorgegeven. Als ze ook bij mij binnen moeten zijn, moet er inderdaad met mij een afspraak gemaakt worden, logisch. Maar zoals gezegd, werkzaamheden die niet met mijn huis te maken hebben, moeten gewoon z.s.m. gedaan worden, zonder dat ik daar iets mee te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 06:42

DJVG

Gewoon DJVG

glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Dat is allemaal prima, maar een montuer die in de wijkkast iets moet doen zodat ik überhaupt signaal in mijn huis, moet m.i. die werkzaamheden doen op de dag van mijn verhuizing die ik ruim op tijd heb doorgegeven. Als ze ook bij mij binnen moeten zijn, moet er inderdaad met mij een afspraak gemaakt worden, logisch. Maar zoals gezegd, werkzaamheden die niet met mijn huis te maken hebben, moeten gewoon z.s.m. gedaan worden, zonder dat ik daar iets mee te maken heb.
Maar je snapt tegelijkertijd toch ook wel dat de KPN dat zo efficiënt mogelijk probeert in te plannen? Ze willen natuurlijk maar 1 keer daar langs moeten zodat ze zeker weten dat het werkt en alles van A tot Z regelen.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
DJVG schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Maar je snapt tegelijkertijd toch ook wel dat de KPN dat zo efficiënt mogelijk probeert in te plannen? Ze willen natuurlijk maar 1 keer daar langs moeten zodat ze zeker weten dat het werkt en alles van A tot Z regelen.
Ja en nee. Ik geef ruim op tijd aan dat ik ga verhuizen, zodat ik zo kort mogelijk zonder verbinding zit en aan het einde van de dag blijkt dat ik alsnog drie weken moet wachten. Ik begrijp best dat een organisatie efficient moet zijn, maar werkzaamheden waar ik zelf niet direct iets mee te maken (wijkkast patchen bijv.) kunnen toch wel eerder gedaan worden. Ik verwacht dat mijn aansluiting op de dag van verhuizing actief is. Als er bij mij in huis nog wat gedaan moet worden, ok, maar in ieder geval een actief signaal als ik verhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59
Waarom zouden ze eerst iets buitenshuis doen op een andere dag en dan nogmaals langs moeten komen de dag dat je daadwerkelijk verhuisd? Dan heeft die eerste actie toch geen voordeel in dit geval?

Daarnaast kunnen ze niet eerder iets in de wijkkast doen want dan sluiten ze de huidige bewoner af als die DSL heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 10:04
Dus een maand geleden aangevraagd, 3 weken geleden een sms gehad dat je moet bellen en gister of vandaag gebeld ofzo? Neem ik aan als je nu een topic opent?
Dat ze een wachttijd hebben van 3 weken voor een monteur vind ik niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
jongetje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:20:
Waarom zouden ze eerst iets buitenshuis doen op een andere dag en dan nogmaals langs moeten komen de dag dat je daadwerkelijk verhuisd? Dan heeft die eerste actie toch geen voordeel in dit geval?

Daarnaast kunnen ze niet eerder iets in de wijkkast doen want dan sluiten ze de huidige bewoner af als die DSL heeft.
Ze hoeven zeker niet eerder te komen. Kan van mij prima op de dag dat ik verhuis. Ik vind het alleen alles behalve netjes dat ik drie weken zonder verbinding zit, terwijl ik er wel voor betaal. Ik vind dat er gewoon een werkende aansluiting moet zijn op/ rond de dag dat ik verhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Arjant2 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:35:
Dus een maand geleden aangevraagd, 3 weken geleden een sms gehad dat je moet bellen en gister of vandaag gebeld ofzo? Neem ik aan als je nu een topic opent?
Dat ze een wachttijd hebben van 3 weken voor een monteur vind ik niet zo raar.
Ze hebben een weekje geleden of zo naar mij gebeld. In de sms stond een link om de afspraak online in te plannen, maar dat ging niet omdat ik op vakantie was.

3 weken wachttijd niet raar? Ik vind dat behoorlijk lang. Als er dus straks iets aan de hand is met mijn verbinding moet ik drie weken wachten tot er iemand tijd heeft langs te komen? 8)7

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts achter elkaar plaatsen is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 10:04
glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ze hoeven zeker niet eerder te komen. Kan van mij prima op de dag dat ik verhuis. Ik vind het alleen alles behalve netjes dat ik drie weken zonder verbinding zit, terwijl ik er wel voor betaal. Ik vind dat er gewoon een werkende aansluiting moet zijn op/ rond de dag dat ik verhuis.
Had je gelijk gebeld toen je die sms kreeg had je waarschijnlijk inderdaad nu een werkende verbinding gehad.
Dat jij niet belt omdat je niet een paar weken van te voren kan plannen ivm je werk, tja daar heeft KPN geen boodschap aan.
En nee 2x een monteur sturen dat doen ze niet, ook best logisch, want dat kost alleen maar geld.Zo werkt geen 1 internetaanbieder.
glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Ze hebben een weekje geleden of zo naar mij gebeld. In de sms stond een link om de afspraak online in te plannen, maar dat ging niet omdat ik op vakantie was.

3 weken wachttijd niet raar? Ik vind dat behoorlijk lang. Als er dus straks iets aan de hand is met mijn verbinding moet ik drie weken wachten tot er iemand tijd heeft langs te komen? 8)7
Dat zijn verschillende situaties, het een is een storing, de ander niet. Heeft dus ook niets met elkaar van doen, zijn compleet verschillende planningen.

Maar even oplossingsgericht denken. Heb je al kennis gemaakt met de nieuwe buren?
Wellicht kan je tijdelijk van hun wifi gebruik maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 31-08-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

KPN weet ook niet dat jij op vakantie bent en blijkbaar is hun planning aardig strak als ze je 3 weken voor gevraagde opleverdatum een afspraak willen laten maken. Dat die afspraak nu doordat je 3 weken later belt ook pas 3 weken later op z'n vroegst kan plaatsvinden is gewoon hoe het werkt.

Neem je verlies en slik je spijt weg dat je toch op vakantie niet even de moeite hebt genomen te onderzoeken of je een afspraak kon plannen. Voor iedereen die van plan is te verhuizen is jouw topic een goede les.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 31-08-2016 13:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

De verbinding is toch actief op het oude adres? Je hebt dus een verbinding.
Voortaan vraag je eerst een verbinding aan op het nieuwe aderpaar en pas als die actief is en de verhuisdatum 100% zeker is, doe je de opzegging van het oude aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Als je in je eerste bericht aangeeft dat je het zelf eventueel ook kan aansluiten kun je ook KPN bellen en aangeven dat de monteursafspraak mag vervallen. Dan blijft in het KPN planningssysteem alleen nog de opdracht voor het patchen in de wijkkast staan. En die kan dan naar voren getrokken worden door de planning.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Barre73 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:00:
[...]

Als je in je eerste bericht aangeeft dat je het zelf eventueel ook kan aansluiten kun je ook KPN bellen en aangeven dat de monteursafspraak mag vervallen. Dan blijft in het KPN planningssysteem alleen nog de opdracht voor het patchen in de wijkkast staan. En die kan dan naar voren getrokken worden door de planning.
Als dat kan, prima. Zal vanavond eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
glvanlier schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Als dat kan, prima. Zal vanavond eens bellen.
Wat was de uitkomst van het telefoontje als ik vragen mag?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Barre73 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:39:
[...]

Wat was de uitkomst van het telefoontje als ik vragen mag?
Het kon niet. Om de een of andere reden, zeiden ze mij, wordt het signaal pas vrijgegeven op de 20e, dus het heeft geen zin een monteur eerder te sturen.
Er is dus ook nog geen signaal. Er moet echt een monteur blijkbaar komen.
Pagina: 1