Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
LG heeft verschillende varianten van een aantal modellen TV's, bijvoorbeeld de 65UH850V en 65UH950V.

Het is moeilijk om erachter te komen wat precies het verschil is tussen de 850 en de 950 variant, maar er is wel een groot prijsverschil; de 950 is een heel stuk duurder.

Wat is precies het verschil tussen de 850 en 950 varianten? Zit dat verschil voornamelijk in de hardware of in de software?

Zijn de verschillen het grote prijsverschil waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste hit van mijn vriend Google:

http://www.displayspecifications.com/en/comparison/d74c361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel, de verschillen in specificaties lijken maar heel klein te zijn, dus wat rechtvaardigt het grote prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36

aex351

I am the one

Uit interesse heb ik even gekeken, en grote verschil is het 10 bit paneel, in vergelijking met het 8 bit paneel. Een 10 bit paneel kan veel meer kleurweergeven.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 03:52:
Uit interesse heb ik even gekeken, en grote verschil is het 10 bit paneel, in vergelijking met het 8 bit paneel. Een 10 bit paneel kan veel meer kleurweergeven.
Inderdaad. De vraag is alleen: Is het voor het menselijk oog waarneembaar, en rechtvaardigd dat het prijsverschil. Ik weet het niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:07:
[...]

Inderdaad. De vraag is alleen: Is het voor het menselijk oog waarneembaar, en rechtvaardigd dat het prijsverschil. Ik weet het niet.. ;)
Ik zou dat vooral zelf even gaan waarnemen. Het gaat er om wat jij vindt van de verschillen in beelden. Zelf zie ik geen verschil tussen 50Hz en 100Hz bijvoorbeeld. Dan kan de tweede wel beter beeld geven maar als ik dat verschil niet zie maakt het voor mij niet per se uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:07:
[...]

Denk dat het menselijke oog nog wel veel meer
kleur kan zien. Maar als je inderdaad iemand bent die genoegen neemt met 8 bit dan is dat de keus. Ik denk zeker dat met een kleuroverloop / gradaties je het verschil echt wel bewust moet kunnen zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De verschillen tussen de twee modellen qua specificaties zijn klein, zeer klein. Het grootste verschil zit inderdaad het 10-bit paneel van de UH950V. De zichtbaarheid van het 10-bit paneel valt te betwisten. De kleurengamma en het contrast zou al te laag zijn om effectief te zijn, zoals ook bij de UH850V het geval is. Daar werkt het 8-bit paneel met Frame Rate control al voldoende.

Het gaat er vooral om dat de UH950V als Primium wordt neergezet met een aantal ontwerpverschillen. Zo is de achterzijde van de UH950V strakker en zijn minder schroeven zichtbaar. Ook de bezels hebben een net iets andere afwerking.

Het prijsverschil is het in mijn ogen dan ook niet waard. Al zou ik beide toestellen het al niet waard vinden. Voor minder geld koop je een LG OLED-televisie waar je een veel en echt veel betere beeldkwaliteit uit haalt. Een die het geld wel waard is. Een toestel zoals de pricewatch: LG OLED55B6V Zwart of als je meer geld te besteden hebt en een Primium televisie wilt de pricewatch: LG OLED55E6V
Pagina: 1