Mijn vraag:
Mijn PC valt uit bij het spelen van grafisch intensieve games zoals battlefield 4. Ik weet niet of het aan mijn videokaart of mijn moederbord ligt. De pc valt soms helemaal uit maar meestal blijven de casefans draaien en gaan de videokaartfans op volle toeren draaien, de enige manier om hem uit deze staat te krijgen is door de powerknop lang in te houden, de resetknop werkt dus niet.
Mijn vraag is nu dus: ligt het aan de videokaart of aan iets anders?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
software:
Battlefield 4 en 1, rust, space engineers.
DDU (Display Driver Uinstaller)
Radeon crimson versies: 15.12, 16.2 en 16.7.3
hardware (In april 2014 heb ik deze pc gebouwd, alle onderdelen zijn destijds nieuw aangeschaft.
XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
Intel Core i5 4570 Boxed
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Gigabyte GA-B85M-D3H
Crucial M500 2,5" 120GB (OS)
Seagate Desktop HDD, 2TB (games)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een nieuwe voeding gekocht, toen dat niet de oplossing bleek heb ik deze weer teruggestuurd.
Daarnaast heb ik meerdere driver versies voor de videokaart geprobeerd. Met de oude versies heb ik in het verleden probleemloos battlefield 4 kunnen spelen. Tijdens lichte games zoals turmoil zijn er geen problemen. Verder valt de pc ook niet uit bij het spelen van battlefield 1 met de igpu van de processor.
Mijn PC valt uit bij het spelen van grafisch intensieve games zoals battlefield 4. Ik weet niet of het aan mijn videokaart of mijn moederbord ligt. De pc valt soms helemaal uit maar meestal blijven de casefans draaien en gaan de videokaartfans op volle toeren draaien, de enige manier om hem uit deze staat te krijgen is door de powerknop lang in te houden, de resetknop werkt dus niet.
Mijn vraag is nu dus: ligt het aan de videokaart of aan iets anders?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
software:
Battlefield 4 en 1, rust, space engineers.
DDU (Display Driver Uinstaller)
Radeon crimson versies: 15.12, 16.2 en 16.7.3
hardware (In april 2014 heb ik deze pc gebouwd, alle onderdelen zijn destijds nieuw aangeschaft.
XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
Intel Core i5 4570 Boxed
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Gigabyte GA-B85M-D3H
Crucial M500 2,5" 120GB (OS)
Seagate Desktop HDD, 2TB (games)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een nieuwe voeding gekocht, toen dat niet de oplossing bleek heb ik deze weer teruggestuurd.
Daarnaast heb ik meerdere driver versies voor de videokaart geprobeerd. Met de oude versies heb ik in het verleden probleemloos battlefield 4 kunnen spelen. Tijdens lichte games zoals turmoil zijn er geen problemen. Verder valt de pc ook niet uit bij het spelen van battlefield 1 met de igpu van de processor.