Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan geen Windows 10 image maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Voor een order ben ik bezig met een image te maken via WDS PXE voor een Toshiba Tecra, Windows 10 Home, x64. Ik draai een Windows WDS server 2008.

Met windows 7 en 8 geen problemen gehad om pc eerst te syspreppen en daarna via boot manager een image te maken, via de wizard.

Echter met deze windows 10 home laptops, krijg ik helaas niet de optie om een image te maken (capture image).

Ik kan enkel een image terugzetten. Nu heb ik gelezen dat ik de MDT of ADK moet updaten, server staat niet op internet aangesloten, is een gesloten netwerkje.

Heeft iemand een idee, hoe ik het voor elkaar kan krijgen toch een image te maken van deze windows 10 laptop. En hoe ik de update van MDT of ADK kan uitvoeren?

Ik heb op internet hierover een en ander proberen op te zoeken, maar krijg voornamelijk tutorials hoe windows 10 op server 2012 geimaged kan worden.

Mijn dank is groot, alvast bedankt!!!

Gr. Koen Stronkhorst

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je die bronnen die je hebt gevonden ook geven? Je kan dus niet de update bestanden vinden om te downloaden zodat je MDT/ADK offline kan bijwerken op je machine? Is er een specifieke reden waarom je de server niet (tijdelijk) aan het internet kan hangen?

In principe zijn al je problemen de oorzaak van het niet bijwerken van je server. Als je dat niet eens bij kan houden, hoe moeten wij je dan een oplossing geven die je zelf eigenlijk al kan uitvoeren maar blijkbaar niet wilt doen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:16

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:56:
Goedendag allen,

Voor een order ben ik bezig met een image te maken via WDS PXE voor een Toshiba Tecra, Windows 10 Home, x64. Ik draai een Windows WDS server 2008.

Met windows 7 en 8 geen problemen gehad om pc eerst te syspreppen en daarna via boot manager een image te maken, via de wizard.

Echter met deze windows 10 home laptops, krijg ik helaas niet de optie om een image te maken (capture image).

Ik kan enkel een image terugzetten. Nu heb ik gelezen dat ik de MDT of ADK moet updaten, server staat niet op internet aangesloten, is een gesloten netwerkje.

Heeft iemand een idee, hoe ik het voor elkaar kan krijgen toch een image te maken van deze windows 10 laptop. En hoe ik de update van MDT of ADK kan uitvoeren?

Ik heb op internet hierover een en ander proberen op te zoeken, maar krijg voornamelijk tutorials hoe windows 10 op server 2012 geimaged kan worden.

Mijn dank is groot, alvast bedankt!!!

Gr. Koen Stronkhorst
Om Windows ondersteuning te krijgen heb je MDT 2013 Update 2 nodig. Die kan je zelf downloaden en dan naar je WDS verplaatsen. Als je de installatie hebt gedaan, kan je een upgrade doen op je deployment share.

Als Windows 10 geen sysprep heeft gedraaid komt hij niet voor in je "capture image", dus dit moet je sowieso draaien voordat je een capture kan doen.
Heeft Windows 10 Home wel een sysprep methode, want daar heb ik geen ervaring mee?

PS/XBL: Nogne

• FordDriver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 01:41
-

[ Voor 114% gewijzigd door FordDriver op 31-08-2016 11:33 ]

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

• Nogne

Nogne

>.<

-.-

[ Voor 36% gewijzigd door Nogne op 31-08-2016 11:45 . Reden: verwijderen comment ]

• FordDriver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 01:41
edit. Een aantal filmpjes MSCA WS2012R2 imaging

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Om een Windows 10 image te maken moet je de laatste versie van ADK en MDT hebben. Tevens moet je daarna een nieuwe capture task aanmaken, anders gaat het alsnog mis met het syspreppen (been there) of direct daarna.

En met alle respect, als je niet zelf kunt bedenken hoe je de nieuwste versie van ADK en MDT op de server kunt krijgen zonder internetverbinding dan zit je in het verkeerde vakgebied.

• Nogne

Nogne

>.<

Killah_Priest schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:01:
Tevens moet je daarna een nieuwe capture task aanmaken, anders gaat het alsnog mis met het syspreppen (been there) of direct daarna.
Kan je uitleggen wat je daar mee bedoeld? Ik capture mijn W10 reference image namelijk met de WDS (capture image) en niet met MDT.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Nogne schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Kan je uitleggen wat je daar mee bedoeld? Ik capture mijn W10 reference image namelijk met de WDS (capture image) en niet met MDT.
Om vanuit MDT een Windows 10 image te capturen moet je dus echt een nieuwe capture task aanmaken om "normaal" een image te kunnen capturen, anders wilt OF het syspreppen niet starten OF na het syspreppen krijg je een foutmelding in één van de MDT scripts (dit omdat bij Sysprep in Windows 10 de netwerkstack ook verwijdert wordt tegenwoordig, geen connectie met de deployment share direct na het syspreppen waardoor de scripts van de deployment share niet gekopieerd kunnen worden).
Je kunt hier uiteraard omheen komen (ik heb - voordat ik alle bovenstaande dingen gedaan had - gewoon Sysprep gedaan en na de foutmelding PXE boot gedaan en gekozen voor een specifieke custom gemaakte capture task welke geen sysprep doet).

Als je captured vanaf een specifieke WDS capture, met ImageX of DISM (dus buiten MDT om) dan heb je dit probleem natuurlijk niet.
MDT is in feite alleen maar een platform welke script na script aftrapt voor een deployment, alles wat MDT doet kun je in principe zelf doen met scripts en answerfiles.
Pagina: 1