Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 07:21
Goededag,

Ik heb een Wordpress-website overgenomen om te onderhouden en wil deze op mijn ontwikkelmachine draaiend maken (Windows 10 met IIS).
Via de Web Platform Installer in IIS heb ik PHP Manager, PHP 7 en Mysql geïnstalleerd.
Ook heb ik in de php.ini de MySQL extensie geactiveerd en de MySQL service draait, toch krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik naar de website browse:
Het lijkt erop dat je PHP-installatie geen MySQL-extensie heeft en die is noodzakelijk om WordPress te kunnen gebruiken.

Alle fora wijzen erop dat ik de MySQL extensie moet aanzetten in de php.ini, maar dat is dus al gedaan.
Heeft iemand een idee?

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 13:51

Ypho

Allround Nerd

Als je de php.ini hebt gewijzigd moet je vaak de webserver herstarten (IIS in dit geval). Wat je ook kunt proberen, is waarschijnlijk makkelijker, is een XAMMP installatie draaien. Dat werkt zo goed als out of the box.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit topic staat in WEB omdat :? (Zie Waar hoort mijn topic?).

WEB >> WSS

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 31-08-2016 10:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 07:21
Excuus, ik was echt in de veronderstelling dat ik het topic in scripting, PHP had aangemaakt.
Kan ik dat nog wijzigen?

Mijn issue lijkt opgelost dankzij Ypho (thanks!), dus wat mij betreft mag deze thread verwijderd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Vexxon op 31-08-2016 11:11 ]