Toon posts:

Card reader vertraagt opstarten (Raidsonic IB-863-B)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik heb een tijdje geleden een card reader gekregen, namelijk de Raidsonic IB-863-B. Deze dient als front panel met 2x USB 3.0 (rechtstreeks aangesloten, 1 op 1 op een USB 3.0 PCI-e kaartje), 4 x USB 2.0 en een tig-in-één cardreader op een Mobo USB header.

Nu is het zo dat het opstarten van Windows enorm vertraagt wordt. BIOS Post gaat snel, maar op het Windows logo blijft alles hangen. Na login is alles weer snel.

Onder Windows 7 was het niet te doen, na een verse installatie van Windows 7 Pro 64 bit starte het systeem van Power-on tot Bureaublad op in +/- 30 sec. Met Card reader werd dat tegen de 3 minuten. (Ik heb het card reader en 4x usb hub dus altijd afgekoppeld

Onder Windows 10 is het wat beter, na upgrade naar Windows 10 Pro 64 bit starte het systeem (nog steeds) van Power-on tot Bureaublad op in +/- 30 sec. Met Card reader is dat tegen de 1,5 minuut. Dit is acceptabel genoeg op dit moment.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 0,-€ 0,-
1Gainward HD 4870 1024MB GS€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500413AS, 500GB€ 58,05€ 58,05
1WD Black SATA 3 Gb/s WD5001AALS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Tacens Sagitta II Tower€ 0,-€ 0,-
1Logitech QuickCam S 7500€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2243BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Kama Cabinet (Black Plastic)€ 0,-€ 0,-
1Tacens Gelus II Extreme€ 0,-€ 0,-
1Tacens Ventus Ice, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business Zwart€ 12,09€ 12,09
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Adata AD2800002GOU 2GB (1x 2GB) DDR2€ 0,-€ 0,-
1Tacens Valeo II 700€ 0,-€ 0,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 0,-€ 0,-
1Raidsonic IB-863-B€ 0,-€ 0,-
1Scythe Kama Bay Plus Zwart€ 21,99€ 21,99
1Buffalo FSH1066DC2-K4GEU----
1VData VD2U800B2G6-B (1x2GB)----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,13

Windows 7 en Windows 10 Pro 64 bit

Ik heb al gevonden dat ik niet uniek ben in dit probleem, ik vind vele topics in de laatste +/- 7 jaar over dit probleem. Niet met deze specifieke card reader maar met allerlei verschillende. Mijn Duits is niet zo sterk, maar de reacties op amazon.de over de IB-863-B zijn niet echt negatief te noemen en kan mijn probleem er niet zo in terug vinden. (ook niet met Google translate)

Zoals gezegd vind ik vergelijkbare problemen wel, maar geen oplossingen.

Zelf dacht ik eraan om te zorgen dat de betreffende USB aansluitingen, pas gaan laden als er ingelogd is op Windows, maar ik kan niet vinden of het kan.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

Alle reacties

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
Even een kickje.

Ik ga wat testen met DevCon en/of DevManView en dan een scedule aanmaken die het bij logon enabled. Tips zijn welkom natuurlijk.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee