Vraag en Aanbod - Nader over een te komen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamrin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 11:08
Hallo Tweakers.

Ik ben een fervent gebruiker van deze website, maar heb een kleine suggestie/opmerking over V&A.

Is het mogelijk om de prijsoptie "nader overeen te komen" n.o.t.k. uit te sluiten? Ik merk dat deze optie voor mij compleet oninteressant is, maar er is geen manier om hier voorbij te komen zonder naar pagina ~3 te skippen. De optie staat immers bovenaan als "laagste prijs" als sorteringsmode wordt gebruikt. Zo komen er objecten die in de hoogste prijsklassen horen boven objecten die lager in prijs zijn te staan. Dit lijkt me onkarakteristiek van een "laagste prijs" sortering.

Momenteel worden gebruikers die geen prijs noteren beloond door bovenaan de lijst te staan. Dat kan niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gamrin schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:42:
Is het mogelijk om de prijsoptie "nader overeen te komen" n.o.t.k. uit te sluiten? Ik merk dat deze optie voor mij compleet oninteressant is, maar er is geen manier om hier voorbij te komen zonder naar pagina ~3 te skippen. De optie staat immers bovenaan als "laagste prijs" als sorteringsmode wordt gebruikt. Zo komen er objecten die in de hoogste prijsklassen horen boven objecten die lager in prijs zijn te staan. Dit lijkt me onkarakteristiek van een "laagste prijs" sortering.
Je kan bij het indienen van je wensen de prijs zetten op 'iets' boven €0,- n.o.t.k. verdwijnt dan uit de lijst.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamrin
Dat klopt, maar "iets" is dan al vaak €25. Dat overbrugt dan heel erg leuk het spectrum 0-25, en dan is je goedkoopste optie in een keer onzichtbaar. Bijvoorbeeld bij RAM betekent dat dat er bijna 10 pagina's aan objecten niet worden getoond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die filter is er toch al? Na het zoeken kun je links je resultaten filteren en daarbij kun je n.o.t.k. en ruilen beide aan- en uitvinken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gamrin schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:14:
Dat klopt, maar "iets" is dan al vaak €25. Dat overbrugt dan heel erg leuk het spectrum 0-25, en dan is je goedkoopste optie in een keer onzichtbaar. Bijvoorbeeld bij RAM betekent dat dat er bijna 10 pagina's aan objecten niet worden getoond!
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik ging er even vanuit dat het 'iets' het goedkoopste product in de filter zou zijn, maar dat is niet het geval helaas.
NMe schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:17:
Die filter is er toch al? Na het zoeken kun je links je resultaten filteren en daarbij kun je n.o.t.k. en ruilen beide aan- en uitvinken. ;)
Je kan het inderdaad uitvinken. Maar als je 'ruilen' en 'Nog overeen te komen' hebt uitgevinkt, dan staan ze er toch beide tussen. Alleen bij het aanvinken van beide / een van de twee, worden de desbetreffende resultaten weergegeven.

Wat ik overigens wel heb gemerkt, als je van Prijsloos (standaard) naar €0,- naar Prijsloos gaat verdwijnt n.o.t.k wel.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Sowieso is er iets enorm borked. Zoek maar eens op iets van 0 euro of prijsloos. Dan krijg je dit soort output: https://tweakers.net/aanb...jXUUSqpLEgtVrKKVkpUiq0FAA waarbij je allemaal items ziet boven de filtering.

Als je daarnaast de filtering zou kunnen doen 0 -> 5 -> 10 -> 25 oid in plaats van 0 -> 25 zou dat heel wenselijk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door MsG op 31-08-2016 12:23 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamrin
Hetzelfde geldt voor meerdere categorieën waar laaggeprijsde items niet ongewoon zijn:

-Kabels
-Muizen
-Printers en Scanners
-Opslag

Zelfs Processors!

Ik zoek een processor voor €20~ en blijf zoeken tot pagina 8. i7 920!
Met 25 als minimumprijs, niet getoond. Wel duurdere opties, maar effectief 25% duurdere opties!
Wat staat er op pagina 1?
i7 4790, i5 4570!

Daar klopt toch niks van?
rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:20:

Wat ik overigens wel heb gemerkt, als je van Prijsloos (standaard) naar €0,- naar Prijsloos gaat verdwijnt n.o.t.k wel.
Bizar maar waar.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamrin op 31-08-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamrin
NMe schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:17:
notk aanvinken laat alléén maar notk zien. Uitvinken laat niet meer alléén notk zien, maar notk+alles. Ik wil graag alles - notk zien. (en ruilen, maar daar heb ik minder last van omdat het er zo weinig zijn.)

Wat hier schadelijk aan is, is dat mensen die te lui zijn om een prijs op te zoeken en te stellen voor hun product, voordeel krijgen in de listing. Door geen prijs te stellen kom je bovenaan de lijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gamrin schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

notk aanvinken laat alléén maar notk zien. Uitvinken laat niet meer alléén notk zien, maar notk+alles. Ik wil graag alles - notk zien. (en ruilen, maar daar heb ik minder last van omdat het er zo weinig zijn.)
Volgens mij komt dat omdat je iets moet filteren. Als je bijvoorbeeld de maximumprijs een schaaltje lager zet terwijl n.o.t.k. uitgevinkt staat werkt het filter prima.

Waarom de devvers daarvoor gekozen hebben weet ik niet, dat mogen ze zelf uitleggen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1